Kedi Felsefesinereye bakıyorsun sarı kedi? düşüncenden çıtlatsana biraz senin dünyan, bir bahçe, bir saksı, bir de taş duvar senden mutlusu yok karnın doyunca yatar uyursun boylu boyunca ne olur biraz da bize versen şu hayat felsefenden... Fide ERKEN |
Feng Shui’de yaşam alanınıza hangi yönden girdiğinizin de büyük önemi vardır. İşte bu biz kediler için biraz karışık bir durum. Zira biz yerleşim yerimizi asla terk etmeyiz ki, girelim. Bu sorunun bizim için çözümü biraz zor.
Bilgelik ve yaşamı sorgulamak Feng Shui’nin esasları arasında olsa da biz kediler zaten bu konuda fazlasıyla deneyim sahibiyiz. Yeryüzünden bizden daha bilge bir canlı var mı?
Ses ve ışık Feng Shui için önemlidir. Ses konusunda biz kedilerin pek sıkıntısı yoktur. Zira dilediğimiz yükseklikte ses çıkarabilir ya da rakiplerimize, bizimle uğraşan insanlara gerekirse çıkarttırabiliriz. Ama ışık konusuna gelince karanlık noktalar bizim gözlerimizle aydınlık olsa da Feng Shui karanlık noktaların ışıkla aydınlatılmasını salık verir. (Bu gibi durumlar için ayna önerilse de aynaları sevmediğimizi bilmeyen yoktur. Belki bir el lambası işimizi görebilir.)
Meditasyonu düzenli olarak öneren Feng Shui üstadları bence bu tekniği biz kedilerden aşırdılar. Biz zaten her daim meditasyon yapmıyor muyuz. Bir kelebeğe bakıp büyülenmiş gibi duruyoruz sanılır, ama biz o an ne düşüncelere ne dünyalara dalarız.
Feng Shui der ki, her şey ışık almalı. O yüzden kapalı dolaplar pek önerilmez. Eh zaten biz de dolap kapaklarını açıp raflara yerleşmekten fazlasıyla haz alırız. Bizim olduğumuz bir evde kapalı bir kapı ya da dolap kapağı olabilir mi?
Zayıf bellek Feng Shui’nin enerji kaynağı ch’iyi zayıflatır. Ama biz kediler sadece kendi belleğimize değil atalarımızın belleğine bile sahibiz. O yüzden bu konuyu kedilerin dert etmesine hiç mi hiç gerek yoktur. ..
(~Feng-Shui For Cats)
bu kitabı kediler yazmış
yazarları arasında kedim miamında olduğundan şüpheleniyorum
paylaşmak istedim
Tebrik ve teşekkürler