Dalgalanır içte, sonsuzluk hissi, __Gözlerin derince, deniz mavisi. Kanatlanır gezer, martının sesi, ..Yakamozla alır, ay her nefesi, __Gözlerin serince, deniz mavisi.
Gönül diyarını, besler damlası, __Gözlerin değince, yağmur elâsı. Ürkek-titrek her an, başka edası, ..Hüzzâm fasıldadır, ömre sedâsı, __Gözlerin düşünce, yağmur elâsı.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
GÖZLERİN şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
GÖZLERİN şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Vücudun en manalı yeri gözlerdir. Gözlerden kalbe yol varmış gözler kalbin aynası dır yalanı riyası yoktur. Çok manalı güzel bir şiir kutlarım efendim. Selamlar Saygılar...
İlk yaratılmış olan aklın, Tanrıyı, kendini ve kendinden sonra yaratılanları bilmesinden Hüsün, Aşk ve Hüzün meydana geliyor. Dört unsurdan da (toprak, yel, su, ateş) insan yaratılıyor. Bunun üzerine, padişah olan Hüsn, insanı, Aşk ta Hüzün ile birlikte Hüsn'ü bulmaya giderler. Melekût yani ruhlar ve melekler halkı Hüsn'ün emriyle Aşk'a tâbi olur. Daha sonra Aşk, Mısır'da Zelîha'nın odasında görünür, Zelîha, ona kim olduğunu sorunca, her gün bir yerde olduğunu Can adındaki bir şehirde Tanrı kitabını okuyan Hıred (akıl) adlı bir ihtiyarın bulunduğunu ve buraya Aşk'ın kemendiyle ulaşılacağını ve Hüsn'e de ancak böyle varılacağını söyler.» tebrik ederim sevgili şair çok ama çok güzeldi sevgiyle kalın hoş kalasınız..............
__Gözlerin savurur, zümrüt yeşili.
Bir avuç kül eder, aşkın yakışı,
..Sevda yangınıyla, kalbe düşeli,
__Gözlerin kavurur, zümrüt yeşili.
Vücudun en manalı yeri gözlerdir. Gözlerden kalbe yol varmış gözler kalbin aynası dır yalanı riyası yoktur.
Çok manalı güzel bir şiir kutlarım efendim. Selamlar Saygılar...