Soner ÇAĞATAY (23:46) 9 Temmuz 2011 / Wuppertal / Almanya
Kelimeler: Hâk ile yeksân: Yerle bir Betül: bakire, namuslu Fişşsist: Yılan sesi Sec’: şiirde iç kafiyedir. Makes: yankı Bes! Yeter Nevâ: İnilti, makam, ezgi, melodi Mar: yılan
,,Tâ ola lâzime-i şiʻr ü gazel vezn ile secʻ” (Osman Nevres’e aittir burası) ,,Tâ ola elfâz-ı şiʻr gûşe nuzûl misl-i recʻ” (Bu beyit de bana aitttir) Açıklama: Dikkat edin! Gazel şiirinde vezin / ölcü ve kafiye / iç kafiye gerekir Dikkat edin! şiirin lafızları / kelimeleri kulağa arka arkaya yağan yağmur gibi inmelidir.
Osman Nevres: Aslen Yunanlıdır. Takriben 1236/ 1820-1821 yılında Sakız Adası’ında dünyaya geldi. 10 Muharrem 1293 (6 Şubat 1876 Pazar) de ölmüş ve Karaca Ahmet Mezarlığına defnedildi. Önemli bir Divan edebiyatı şairidir.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ŞİİRE VEDA / 13 şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ŞİİRE VEDA / 13 şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
gerçekten mükemmel..sizin değerli sayfanızdan ilim pınarları çağlıyor...çok değerli bilgiler var bizler inşallah bir şeyler alır gideriz güzel sayfanızdan..selam ve saygılarımla..