Bir girdaplı yol ki; seçmesi de, gitmesi de çok zor Bağlılığı da, yağlı bir sicim değil ki Yeknesaklık içinde ki duygular, yakışta da kavurup da hicrana kor Kahırlara sarılı, geleceğin zaman yolculuğu da, öylesine hor Fitne ve fesatlıklar böler içimizi dışımızı, ne yurt kalır ne ocak El ve yürekler kalırlar boşlukta Yanacak bu ortamda herşeyler, başımıza yıkılıp da kalacak Bomboştur. Tutturmak ne mümkün atiyi, güzeli bulmaksa artık çok mu çok zor.
Bir yanda, inancın hoş ve güzelim değerleri Bir yandan, maddenin o kahredici cazibesi Nefis Gurur ve kibir alışta tutar da götürür Dengesi şaşar birden insanın Düştü ha! Düşecek! Acaba kör kuyusuna; neleri de, nasıl nereden gidecek Sarıp sarmaladı mı, canının can yarısını İşte o zaman Hakk’ı nedir, peki nasıl da pişecek Gözlerin ve bencilliğin kara yazgılı, doymazlığı altında Anlasa da! Anlamasa da!
Upuzun sanılan, fakat saniyemsi geçen sadetler Gerçek hayatı da, oburca yiyişte bitirirler Bir nefes Hakk’ın verdiği; tüm imkânsızlıklarda, var olan gerçekler Bilinmezler. Şükrün ve Hamd’ın doruğuna gönülce erişmekse Ne gezer. Doyumsuzluğun altında ki, tüm çılgın istemler Acaba bu kimdir; nedir ve nelerdir değerleri, demezler? Gösteriş ve görkemlere, kapılışta da biterler Varlıklarıyla, kayboluşta Yiterler.
Sevgiler hem ayıpta, hem de çoktan kayıpta Güven ne gezer, her dem kurulur tuzaklı acılar Emekte verilmez, istenerek de beklenmez Dostluksa kayıp, aranmaz da tükenişteler Onun aşk’mış adı, ilk görüşte de içine düşerler Sözde de; elektriğine çarpıldım da, yandım kavruldum derler Ya sonu! İlki yok ki sonu da olsun, hüsrana bile bilerek gider Ne baştan belli, ne de son da belli olur bu kopukluk Bilinmezlik deryasında, son bulur bu kör yolculuk Biterler
Hayatın tümden gerçekleri, ortada kalıverir yapayalnız. Hakk’ın yolunda pişenlerse, çokça mesuttur Bir kuru soğan, bir dilim ekmek ve tüm değerler Ve de, sarar mutluluk. Şükrün doyumları, Hamd-ı ile yoğrulur Anne baba ve çocuklar, saygı ve sevgiyle doğrulur Yollar açılır, tümüyle gelecek parlar yaşamlar kurtulur Darp olur, afet olur ve sel olur, onlar tek bir yumruktur Açılır tüm eller; her an Sema’ya, yaratana şevkle koşulur.
İlk başta kararlı ve doğru bir tek adımdır, bu hayat Ya Salât ve Salâvatla’la; Hakk’a, dost doğruca yürünür. Ya da, şeytana uyulur Ona tabi oluşta da, ömür’ü boyunca da sürüm sürüm sürünür...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ŞEYTANA TABİ OLUŞTA ÖMÜR ÇÜRÜTÜLÜR! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ŞEYTANA TABİ OLUŞTA ÖMÜR ÇÜRÜTÜLÜR! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bir yanda, inancın hoş ve güzelim değerleri Bir yandan, maddenin o kahredici cazibesi Nefis Gurur ve kibir alışta tutar da götürür Dengesi şaşar birden insanın Düştü ha! Düşecek!
içsel muhasebe ve derinlemesine dizelerdi yazan ve düşünen yüreği saygıyla kutluyorum...
İlk başta kararlı ve doğru bir tek adımdır, bu hayat Ya Salât ve Salâvatla’la; Hakk’a, dost doğruca yürünür. Ya da, şeytana uyulur Ona tabi oluşta da, ömür’ü boyunca da sürüm sürüm sürünür...
Merhaba, duygu...anlam...sanat yüklü şiirinizi paylaşmaktan mutlu oldum...Sevgi dolu yüreğiniz hep güzelliklere kanat açsın...Tebrik ediyorum efendim...Entellektüel.
İlk başta kararlı ve doğru bir tek adımdır, bu hayat Ya Salât ve Salâvatla’la; Hakk’a, dost doğruca yürünür. Ya da, şeytana uyulur Ona tabi oluşta da, ömür’ü boyunca da sürüm sürüm sürünür... .....
Ne güzel bir anlatım hocam.. Yolumuz hakkın yolu olsun daima.. Kötü ırak olsun yaşantımızdan.. Yürekten katılıyor,kutluyorum.. Saygılarımla..
Sevgiler hem ayıpta, hem de çoktan kayıpta Güven ne gezer, her dem kurulur acılar Emekte verilmez, istenipte beklenmez Dostluksa kayıp, aranmaz da tükenişteler Onun aşk’mış adı, ilk görüşte de düşerler Sözde de; elektiriğine çarpıldım, derler Ya sonu! İlki yok ki sonu da olsun, hüsrana bilerek gider Ne baştan belli, ne de son da belli olur bu kopukluk Bilinmezlik deryasında, son bulur bu kör yolculuk Biterler
hakikatı anlatan dizelerdi emeğine sağlık selamlarımla
İlk başta kararlı ve doğru bir tek adımdır, bu hayat Ya Salat ve Salâvatla’la; Hakk’a, dost doğruca yürünür Ya da, şeytana uyulur Ona tabi oluşta da, ömür’ü boyunca sürünür...
şiir tüm dizeleriyle gerçek hayat dersiydi.... yazan yüreğe selam ve dua...saygılar,,
MERHABA ARKADAŞIM YÜREĞİN VAR OLSUN YİNE ÇOK GÜZEL BİR ŞİİRİNİ DAHA OKUDUM BU NADİDE SAYFADA ARKADAŞIM YÜREK SESİN HİÇ SUSMASIN OLURMU SEVİ ÇİÇEKLERİ BIRAKTIM SAYFANIOZA ARKADAŞIM HOŞÇAKAL
Bir yanda, inancın hoş ve güzelim değerleri Bir yandan, maddenin o kahredici cazibesi Nefis Gurur ve kibir alışta tutar da götürür Dengesi şaşar, birden insanın Düştü ha! Düşecek! ********************** Şaşarsa ibre, denge bozulur elbette... Ne güzel yansıtmışsınız duyguları.. Takdirlerim çokça efendim. Kutluyorum kaleminizi. Harikaydı doğrusu...
iç dünyamızdaki cihat cihadı ekber yani en büyük cihaddır eskiden cihad deyince illa kılıç elde savaş kavga anlardık şimdi isse o cihaddan daha zor hayatın her safhasında tercih etme şartlarında hayır şer meyelanlarımızın iç savaşını yaşıyoruz tebrikler teşekkürler selamlar
İlk başta kararlı ve doğru bir tek adımdır, bu hayat Ya Salat ve Salâvatla’la; Hakk’a, dost doğruca yürünür Ya da, şeytana uyulur Ona tabi oluşta da, ömürü boyunca sürünür...
Uyanlardan olmaktan korusun Rabbim kullarını Her yeri mesajdı Manası derinlerde Oldukça güzeldi Kutlarım...
Bunca zor içinden şerri sıyırıp, hayır üzre olmak hem çok kolaydır hem de çok zor. Eller dua dua açılırken göklere niyet ve samimiyet o kadar önemlidirki. 'Az veren candan, çok veren maldan' misali.Salat-ı kelam, salat-ı ikram, salat-ı niyet üzre olmak, o bilince ermek ve O'na layık kullardan olmak ne büyük bir nimettir. Keşke zerre olabilsekti.. Keşke o harın dumanı olabilsekti..
Can abim mükemmel bir şiirdi. yüreğin var olsun. Saygılarımla.
İlk başta kararlı ve doğru bir tek adımdır, bu hayat Ya Salat ve Salâvatla’la; Hakk’a, dost doğruca yürünür Ya da, şeytana uyulur Ona tabi oluşta da, ömürü boyunca sürünür...
hocama üstadım yukarıdan aşağıya çok güzel anlamlı dizlerdi... Allah şeytanın ve şeytanlaşmış insanların şerrinden korusun diye duamız olasun... çok güzeldi ders verici... güzel ve temiz yüreğin, kalemin var olsun kardeşim tebrikler... selam ve saygılar...
İlk başta kararlı ve doğru bir tek adımdır, bu hayat Ya Salat ve Salâvatla’la; Hakk’a, dost doğruca yürünür Ya da, şeytana uyulur Ona tabi oluşta da, ömürü boyunca sürünür...
Kocaman yüreğine kalemine sağlık harikaydı tebrikler Her dem selam sevgi dua ile..
Bir girdaplı yol ki, seçmesi de çok zor Bağlılığı da, yağlı bir sicim değil ki Yeknesaklık içinde ki duygular, yakışta da kavurup da hicrana kor Kahırlara sarılı, geleceğin zaman yolculuğu da, öylesine hor ki El ve yürek kalırlar boşlukta Bonboştur Tutturmak ise ne mümkün, çok mu çok zor
EY BİLGE KOÇA CINAR KALEMİNE YUREĞİNE SAĞLIK CANDAN TEBRİK NİYAZ EDERİM KUTLARIM SAYGILAR ERDEMLİ BABA SULTAN
ÇOK ÇOK GÜZELDİ...
YÜREĞİNİZ VEDE KALEMİNİZ DERT GÖRMESİN..
HER ŞEYİN GÖNLÜNÜZCE OLMASI DİLEKLERİMLE KUTLUYORUM EMEĞi