(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Amsterdam şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Amsterdam şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Tam da Romalılarla ilgili bir film seyrederken geldi bu 'Gittim, gördüm, geldim' yorumu. Şimdi Amsterdam'da olmak vardı, Delft trenine yetişmeye çalışırken.
"Kim olursan ol gel" levhası Agatha'nın olduğu sundurmanın girişinde biryerlerde yazıyorsa Mevlana bu durumdan pek memnun kalmayabilir. Yok Amsterdam'ın girişinde yazıyorsa durum değişir, bu hoşuna gidebilirdi sanırım.
Evet yok değerli yazarım. Ama biliyorsunuz ki dünyada fanatizm denen bir şey var. Ve bazı öğretilerim müridleri, öğreti sahibinden daha alıngan olurlar. Kraldan çok kralcı olmak gibi...
Konuyla ilgili derinligim ayak bilegi hizasinda ama Mevlana tasavvufunda siddetle kullanmaya yer yoktu diye dunuyorum. Bir olasilik yanlis dusunuyorum.
Benim tahminim Agatha'ya kendi sözünü izinsiz kullanmaktan dolayı dava açmayacağı yönünde. Zaten sundurma ve gerisi Agatha'nın değil. O da orada çalışan bir emekçi.
Mevlana'nın mizah anlayışının olabileceği konusunda haklısnız. Hoşgörü efendisinin mizaha uzak durması beklenemez. Sonuçta onun anlayışında "ötekiler" diye bir şey yok. Agatha hayatı boyunca o yazının altında çıplak dursa da, Mevlana'nın "yine de gel" dediklerinden olacaktır.