REŞİT OLSUNŞiirin hikayesini görmek için tıklayın Şiir dostlarım, bu sıralar yıllar önce yazdığım şiirlerimi derleyip, topralamaya çalışıyorum. Bu arada yayınlanmaya uygun gördüğüm şiirlerimi de yayınlıyorum ki, şiire istidatı, yeteneği olan genç şairlerimiz her yolun bir başlagıcı olduğunu görerek, yüreklensinler. Bu şiirimi de askerliğimi yaptığım sırada o günün gazetelerinde çıkan bir haber ve resimden etkilenerek yazmıştım. Gazetedeki haber hem töre cinayeti ve hem de zikir ile ilgiliydi. Sakın kimse kırılmasın gücenmesin. Her türlü inanca son derece saygılıyım. Ancak herne olursa olsun insanların aşırıya kaçarak, kendi bedenlerine işkence ederek, hayatını tehlikeye atarak yapmış oldukları bu tür ibadet şekillerini uygun bulamıyorum. Dini konularda hiç kimsye söyleyecek bir sözüm olmasa da, hiç bir dinin, bilhassa bizim dinimiz İSLAMİYET’in cana, yaratılana verdiği önemi ve değeri çok iyi biliyorum.
Sevmek benim hakkım ise, Bu hak bana ait olsun. Ötesi bir boş hadise, Eş, eşine eşit olsun. Dar ufkunu biraz aşta Suç arama gözde kaşta, İnsan yaşta değil başta, Erdemiyle reşit olsun Cürmün hükmü neye göre? Kan ağlıyor birçok yöre! Yere batsın köhne töre, Yarına bir ümit olsun. Beni yakan kendi közüm, Hak, hukuktur gerçek çözüm! Ben ölürsem iki gözüm, Mezarıma lahit olsun. İlim paklar bu kirleri, Cana zulüm zikirleri, Yobazların fikirleri, Neden hala tehdit olsun. Beygir miyim ben bir kaşka? İsyanım çok daha başka! İçimdeki temiz aşka, Yüce Mevla’m şahit olsun! 18.09.1974 / Konya KAŞKA: İki tekerlekli at arabası Mehmet YAŞ Şair / Söz yazarı |
Beygir miyim ben bir kaşka?
İsyanım çok daha başka!
İçimdeki temiz aşka,
Yüce Mevla’m şahit olsun!
yaratan zaten gören gözeten elbet iyiyiyede kötüyede şahir ,can verdiği değer ise inanalar ca çok iyi bilinir yaratan o alıcı o iken ne yazık ki kör töra inançları bunu hiçe sayabiliyor,candan tebriklerselam saygılar.