(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
MANİSA şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
MANİSA şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
şiir okuyana göre yorumu değişir.Sizin bakış açınız güzel bir anlam kattı.Bunun için çok teşekkür ederim.Fikirlerinizi görüşlerinizi her zaman beklerim.Selamlar a.e.o.
Kıymetli gönül dostum, Şiirinizde adı geçen ağlayan kaya'yı duymuşluğum vardır, yanılmıyorsam birbelgeselde de izlemiştim. Bu itibarla şiirinizdeki ağlayan kaya' nın konumunu anladım. Beş vakit ağlayan minare derken onu ben şiirden içerisinden değil şiirden esinlenerek kendim yazdım. Minarelerin gözyaşları, ezanlardır, sâlalardır. Beş vakit ağlayan minareler derken de beş vakit okunan ezanı kasdettim. Şimdi eğer şiirle bağlantı kurarsak şöyle açıklamak istiyorum. Büyükler geldiğim zaman, küçükler ayağa kalkar, çünkü ona olan saygısından, acısı az olan acısı çok olana hürmet eder acısını içine gömer çünkü ona olan saygısından, bahcivan bülbülü kovmaz, bülbülün güle olan sevdasına olan saygısından vb... çok örnekleme yazabilirim. Peki siz ne diyorsunuz şiirinizde ; Ağlayan Kaya, Ağlamaz olmuş. Bağrında, Minarelerin varken..
Niçin? Çünkü minare kendisinden daha yüksek, saygısından Çünkü onun acısı daha büyük beş vakit ağladığı için, Ahirete göçen merhum ve merhumelerin acısını hergün bildirdiği için Çünkü kaya salt bir taş parçası, oysa minare İslamın varlığı, sembolü olduğu için,
Şiirinizde özellikle bu satırları seçip aldım ki , tespitinizin ne kadar yerinde ve güzel olduğunu vurgulamak için. Dostça kalın...
Yüsel bey,<beş vakit ağlayan minareler> demişsiniz.Her halde şiirimi anlamadınız. Manisada insan suretinde kaya vardır.Ağlayan Kaya denir.Ondan sanki ağlıyormuş gibi su damlar.Tabi ki hikayeside..Hoşca kalın.
ECDADIMIZIN ŞEHZADE YETİŞTİRİLDİĞİ TARİHİ BELDE. MAZHAR OSMAN VE MUSIKİ İLE HASTA TEDAVİ EDİLEN EŞSİZ BELDE. MESİR MACUNU İLE GÜCE GÜÇ KATAN ŞEHİR. MANİSA GÜZELLEMENİZE EL VERMEK İSTEDİM. TEBRİKLER VE DE SAYGILAR...HŞT