biz sabahları seninle bir sahilde ellerimiz kenetli sarılıp birbirimize Telli şiirleri okurduk... uzanır giderdi martılar dize dize koyup gidenlere söve söve ve eksilen ateşte iki yürek...
-yüzümde ağlayan melek, gözlerime asılı durur geçmiş biraz sus…
akşamları bir masalda sen ağzında ihanet kokan erkek ben kırmızı eldivenli kadın cinayetler biriktirdik. uyumsuz, uykusuz yanlıştı bu aşk, hep döndüm… döndüm bir avuç ince kum
-yüzümde kırıldı aynalar izlerine aldanmıyorum yalan zaman hatası benim ki! hepsi bu…
biz seninle geceleri ağlayan iki duvar sözünü tutamayan dilek ağacı yalnızız ve günahkâr… karanlık gölgemize işleyince hadi git! sabaha daha çok var sevgilim yine gelirsin… gelirim
-yüzümde eksik bir çizgi zaman avucuma sığmıyor nasılsa...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
dilek ağacı şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
dilek ağacı şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Öncelikle kişi fotoğraflarından şiir yorumu yapmanıza anlama veremedim. Bu şekilde -YORUM- yapmaya devam ederseniz kendinizi de ileriye taşıyamazsınız. Gözünüzdeki gözlükleri çıkartıp bu sitenin amacını, asıl işimizin şiir olduğunu aklımızdan çıkartmazsak belki o zaman eleştirinin de bu şekilde yapılamayacağını anlarsınız belki... Düzgün bir eleştiri yapacaksanız cevap verebilirim bundan böyle de... Saygılarımla
Güzel bir konu,duru bir anlatım..Ama şiirde birkaç eksik var..Aktarmaya çalışayım,bana yansıdığı kadarıyla..
Giriş kıtası güzel başlamış ve devam etmiş..Son dizeye kadar..Geçmiş zaman kipinde başlayan şiir,son dize ile uyum sağlamamış sanki..Yabancı bir dize gibi durmuş..Ne olurdu yerine bilemiyorum,çok fazla seçenek olabilir,ama bu son dize orada aksaklık yaratmış.Yine üçüncü kıtanın son dizesinde de eksiklik var..Şiirin süregelimi neticesinde,"elimde/elimizde kalan,bir avuç inc kum" şeklinde son dize,naçizane bence daha doğru olurdu..Bu şekli ile,tam tamamlayamıyor gibi anlatımı...Beşinci kıtada da,bir fazlalık var..Kıtanın başlnda "bşz seninle" diye başlamışken, devamında "yalnız ve günahkar" şeklinde olmalı gibi göründü yine bana..
Şiirin finalini ise beğendim..Güzel bir nokta konulmuş..Birkaç eksiğine rağmen,güzel bir şiir genelde..Elbette söylemlerim şiir adına..
Sayın İlhan Seber... Şiir de eksik dediğiniz yerler demek ki anlaşılmamış. Ayrıca kelime tasarrufu yapan biriyim. Kişi dilediğini anlayabilir. Ama yanlış anlaşılınca insan üzülüyor. Siz bir ilişkinin başladığı zamanı geçmiş dili ile anlatırsınız değil öi? İlişki sürüyorsa şimdiki dile geçersiniz. Siz de öyle geçebilirsiniz.
Üçüncü kıtanın son dizesi süregelimi neticesinde "elimde/elimizde kalan bir avuç ince kum" dan bahsetmiyor ne yazık ki. Siz üstteki dizelerle birlikte okursunuz. Aldatılan bir kadının aşk'ından eriyip gittiğini anlatıyor. Hem bu kadar çok kelime şiirde insanı haliyle yorar.
Beşinci kıtada dediğim gibi biz ile başlayan ama her akşam tek başına kalan bir kadından, tek başına kalan bir adamdan bahsediyor. Birbirini seven ama akşamları yalnız kalmalarından bahsediyor. Bu nedenle "yalnızız ve günahkâr" demişim. Dikkatli okuduğunuzda tekillik söz konusu değil aksine çoğul kullanmışım gördüğünüz gibi. Anlatımı bozan bir yer olsaydı yıllardır bu şiiri düzeltirdim. Bir kaç eksik yer dediğiniz yerleri bir kaç kez daha okuduğunuzda eksik olmadığını göreceksiniz.
Hem ilk okuduğunda kendini tamamen ele vermeyen şiirimi şimdi çok daha fazla sevdim sayenizde. Teşekkür ederim yorumunuza.
malizengin26 tarafından 9/30/2012 2:38:15 AM zamanında düzenlenmiştir.