(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Ah be yavrum ah.yaşın kaç bilmiyorum ama çektiğin çileler yetmiş.Allah yardım etmişte yuvanızı ayırmışsınız.ülkemizdeki bu bazı aileleri ataerkil zihniyetleri yok olmadıkça bu çileler devam edip gider.aslında devlet bununla da ilgili kanun çıkarması lazım.nasılki 3-4 çocuk diye dayatmakar teşvikler başladı bu konuyuda ele almalılar bence.bende kayınvalideyim daha gelinime sensin demedim.ama kızımın şansı öyle çıkmadı.Allah böyle insanları nasıl biliyortsa öyle yapsın.cehennemde yaksın onları ebediyen.Allah yardımcın olsun.selamlar.
Değerli kardeşim, şiiriniz çok güzel ve çok anlamlıydı.kutlarım.puanım tam. şimdi şiirinize ve yorumumu uygun iki güzel söz ekliyorum.hoşçakalın
BİR GELİN
Bir gelin gördüm düşte yaşlı gözleri Kınalara sarılmış pamuk beyaz elleri O ipek elbisenin sürünürken etekleri Belli ah gelin belli, yangın yüreği
Uçmuş yuvadan konmuş elin yurduna Uğursuzluk demişler bakmamış ardına Ya nasip, ya kısmet, binmiş talih atına Belli ah gelin belli, korku dolu yüreği
Bulutlar gibi ak nazlı gelin süzülmüş Tüller arasında, mahzun yüzü gülmüş O incecik beline al kuşak bürümüş Belli ah gelin belli ümit dolu yüreği
Uyandım baktım gördüğüm rüyaymış Gerçekte düşte de adettendir ağlarmış Gönlü ne gitmeye, ne kalmaya razı Meğer gelinin yüreği buna yanarmış
Topla eteklerini gelinim çık baba ocağından Sana müjdeler var yarin gönül yuvasından Sevin sevdiklerinle olmasın gözlerinde yaş Var git gül, gülistan ol yarinle paylaş
Herşey gelip geçiyor yalan dünyada sabreden derviş muradına erermiş keşke olmasaydı böyle tatsızlıklar kötülükten ne çıkarki zaman geçtikten sonra anlıyorlar hatalarını ama iş işten geçmiş oluyor. Kayın validem ve kayın pederim iki gün ara ile rahmetli oldular ama tabiki öldüğü gün kayın pederim beni gözleri ile yanına çağırdı ve kolumu tutmağa çalışarak hakkımı helal etmemi istedi mekanları cennet olsun hatasını geçte olsa onladı yedi tane çogukları ve çocuklarının eşleri başındalarken beni yanına çağırıp af dilemesi beni baya düşündürdü.
sayfama gelmeniz ve inci taneleri kadar değerli dizeleri yazmanızla beni onurlandırdınız çok teşekkür ederim bizler sizlerin yorumları sayesinde feyiz alıyoruz Allah sizlerden razı olsun saygılarımla efendim...
Değerli Kadeşim, Yurdanur Hanım! Gönül sayfanızdaki hüzün dolu hayat hikâyesi oldukça etkiliydi. Anlamı ve anlatımı başarılı olan bu şiiri ve seçkin kaleminizi canı gönülden Tebrik ederim. En içten selam ve saygılar. Nice duygu dolu şiirlere.
Sen olmasaydın, sevdan olmazdı ......... Sen olmasaydın aşkın anlamı kalmazdı. Bir sevemedin gitti,bu faniyi Gözlerimi kapatırıyorum seni, Gözlerimi açıyorum,yine seni Darmı geldim,kapattın mı yüreğini Bir yere koyamadınmı beni.. Belki bir sevdalık kalmıştır.. Allahın aşkına şöyle bir bak geri.. Senden gelecek bir haberle avunayım emi.... ..yazan yürek sahibine en derin saygılarımla.kutlarım...............
sayfama gelmeniz ve inci taneleri kadar değerli dizeleri yazmanızla beni onurlandırdınız çok teşekkür ederim bizler sizlerin yorumları sayesinde feyiz alıyoruz Allah sizlerden razı olsun saygılarımla efendim...
Canımsın güzel yürekli şairem geçte olsa tanıştık ya ben çok mutlu oldum sayfamı ziyaret ederek güzel yorumlarda bulunduğunuz için teşekkür ederim saygılarımla efendim...
her anadolu kadının çektigi çilelerden bir çile hele hele kaynanalar bunu yapmaz mı pes dogrusu daha dün sende gelindin dün sende aynı cefaya maruz kaldın bugun ne bu tafralar anlamak mümkün degil koruması gerekirken başta o eziyet ediyor
güzel diye miyecegim acı idi buruk idi mazlum idi garip idi yürek sızısı idi her çaresizdi ürkekti ama sonunun güzel olması tek tesellimiz oldu
Herşey gelip geçiyor yalan dünyada sabreden derviş muradına erermiş keşke olmasaydı böyle tatsızlıklar kötülükten ne çıkarki zaman geçtikten sonra anlıyorlar hatalarını ama iş işten geçmiş oluyor. Kayın validem ve kayın pederim iki gün ara ile rahmetli oldular ama tabiki öldüğü gün kayın pederim beni gözleri ile yanına çağırdı ve kolumu tutmağa çalışarak hakkımı helal etmemi istedi mekanları cennet olsun hatasını geçte olsa onladı yedi tane çogukları ve çocuklarının eşleri başındalarken beni yanına çağırıp af dilemesi beni baya düşündürdü. Sayfama renk kattınız teşekkür ederim sağolun efendim
Ne kadar güzel ve olduğu gibi anlatmışsınız Kaynana - gelin gerçeğini. Ama sanırım bu her yerde böyle değildir. Bilhassa güney doğuda (ki ben oralıyım) varlıklı ailelere gelin giden pek çok kadınımız yaşar bu anlattıklarınızı. Ninem çok iyi bir insan olmasına rağmen otoritesini yürütmek için gerçekten de şiirnizde yer alan sözcükleri kullanırdı kızdığında. Ama dövmezdi, gelinlerin acemiliklerini hazmedemez, olabildiğince çıkışırdı onlara. Ama kocalarına asla dövdürmezdi. Orta halli sıradan ailelerden ziyade zengin, sonradan görme şımarık ve cahil ailelerden gerçekten de çok acı çeken gelinler görmüşümdür.
Çok güzeldi şiiriniz. Beğeniyle okudum ve beni çok eski hatıralara götürdü. Sizi esenlik ve mutluluk dileklerimle kutluyorum Yurdanur şairim. Kemal Polat
Güzel yorumlarınızla Sayfama renk kattınız çok teşekkür ederim çekmeyince erilmiyor derler ya sabrettim ve şimdi çok mutluyum herşey geçiyor yalan dünyada allah başka kederler vermesin sayfama ziyaretinizle beni onure ettiniz sağolun saygılarımla efendim...
hala bitmiş değilki bu zihniyet,, ne güzel yazmışşsınız, ellerinize sağlık,,, her şeyi anlatmışsınız.. kutluyorum..kadınlarımız ilk önce konuşması gereken insanlar, bence erkek bir adım geride olmalı, çünkü bizi doğran ve adam gibi adam yetitiren kadınlardır.. iyi geceler
Bıraktılar yakamızı mecbur kalınca Ogulları birgün iş sahibi olunca Evim,yolum ordan ayrı kalınca Rahatladım artık ömür boyunca.
YURDANUR AYHAN
Maalesef bu ülkede kültür seviyesi yükselmedikçe bu mesele kanayan yara olarak kalacaktır üstad........ Yüreğine kalemine sağlık, hüzün dol dizelerdi, Saygılar
Gönlüne sağlık güzel olmuş Hem okudum hem de güldüm hayıflandım Eski suratı asık kaynanaları hatırladım. Şiiriniz güzeldi kutluyorum Sizi selamllıyoım Saglık ve kaynanadan uzak mutluluklar diliyorum..
SAYIN HOCAM SAYFAMA GELEREK BENİ ÇOK MEMNUN ETTİNİZ BU ŞİİRİM KISACA BENİM GEÇMİŞİMDEN BİR ÖZETİ ANLATIYOR BEN ŞİİRDE ANLATILAN HERŞEYİ FAZLASIYLA YAŞADIM SABREDEN DERVİŞ MURADINA ERERMİŞ HESABI ALLAH'IMA ÇOK ŞÜKÜR YAŞADIĞIM TÜM SIKINTILARI ATLATTIM ŞİMDİ KAYIN VALİDEM VE KAYIN PERERİM RAHMETLİ OLDULAR ALLAH MEKANLARINI CENNET KILSIN KAYIN PEDERİM ÖLÜRKEN TEK BENİM BİLEĞİMİ TUTTU VE HAKKINI HELAL ET DEDİ KEŞKE BÖYLE ŞEYLER YAPILMASAYDI DA ÖLÜM DÖŞEĞİNDE PİŞMANLIK DUYULMASAYDI.SİZE TEKRAR TEŞEKKÜR EDİYOR VE SAYGILARIMI SUNUYORUM....
Bıraktılar yakamızı mecbur kalınca Ogulları birgün iş sahibi olunca Evim,yolum ordan ayrı kalınca Rahatladım artık ömür boyunca
AY CANIM ŞAKA DE BANA RÜYA DE BANA YADA TÜRK FİLİMİ DE ÇOK ÜZÜLDÜM İNAN GERÇİ HEPİMİZ ÇEKTİK AMA BENİM KAYINVALİDEM VE ELTİLERİM İYİ HALA GÖRÜŞÜYORUZ.SONRADAN DÜZELMESİNE SEVİNDİM.ŞİİR OLARAK ESPİRİLİ İDİ GÜZELDİ,TEBRİKLER.SEVGİLER...
merhabalar yazdıklarım gerçek yaşadığım olaylar kayın validem ve kayın pederim iki gün ara ile rahmetli oldular ama tabiki öldüğü gün kayın pederim beni gözleriile yanına çağırdı ve kolumu tutmağa çalışarak hakkımı helal etmemi istedi mekanları cennet olsun hatasını geçte olsa onladı yedi tane çogukları ve çocuklarının eşleri başındalarken beni yanına çağırıp af dilemesi beni baya düşündürdü ölüm yatağında da olsa anlamıştı keske ölüme yakınlaşmadan anlasaydı nedemişler sabrın sonu selamet miş...
Sayfama renk kattınız çok teşekkür ederim saygılarımla efendim.
merhabalar yazdıklarım gerçek yaşadığım olaylar kayın validem ve kayın pederim iki gün ara ile rahmetli oldular ama tabiki öldüğü gün kayın pederim beni gözleriile yanına çağırdı ve kolumu tutmağa çalışarak hakkımı helal etmemi istedi mekanları cennet olsun hatasını geçte olsa onladı yedi tane çogukları ve çocuklarının eşleri başındalarken beni yanına çağırıp af dilemesi beni baya düşündürdü ölüm yatağında da olsa anlamıştı keske ölüme yakınlaşmadan anlasaydı nedemişler sabrın sonu selamet miş...
Sayfama renk kattınız çok teşekkür ederim saygılarımla efendim.
Şiirinizdeki esprili üslup her ne kadar tebessüm etmeme neden oldu ise de , şiirin ana teması insanı düşündürüyor... ne yazık ki hala toplumumuzda var olan acı bir gerçeği dile getirmekte şiir...
merhabalar yazdıklarım gerçek yaşadığım olaylar kayın validem ve kayın pederim iki gün ara ile rahmetli oldular ama tabiki öldüğü gün kayın pederim beni gözleriile yanına çağırdı ve kolumu tutmağa çalışarak hakkımı helal etmemi istedi mekanları cennet olsun hatasını geçte olsa onladı yedi tane çogukları ve çocuklarının eşleri başındalarken beni yanına çağırıp af dilemesi beni baya düşündürdü ölüm yatağında da olsa anlamıştı keske ölüme yakınlaşmadan anlasaydı nedemişler sabrın sonu selamet miş...
Sayfama renk kattınız çok teşekkür ederim saygılarımla efendim.
Gelin kıymeti bilmeyenler utansın arkadaşım. Sevgide karşılıklıdır elbet tek taraflı sevgi sizi yormuş anlaşılan. Tebriklerimle canım. Sevgimdesin daima.
siyah örtülere bürünmüş öncel ılık rüzgarlardan akar gibi beyaza akıtılmış…
Malesef ; Birçok aile de rastlanan sorun. Sevgi bölüşümü, tatminsizlik, çekememezlik. Evliliği sondandırmaya dahi götürebilecek davranışlara dil olmuş gerçek şiiriniz.
Sevginiz daim, yuvanız huzurlu olsun. Güzel şiirinizi ve ya an yüreğinizi kutluyorum Saygılarımla..
Gerçek hayattan güzel bir içerik kesit okudum aynen dediklerin dogru bee gül haklısın malesef böyle yerler var inş. bu yerlerde son bulur yeşertir gelini damatı gittiği el YÜREKTEN KUTLARIM Hüzün acılı ve yakıcıydı final yüreğe su serper cinste
Bıraktılar yakamızı mecbur kalınca Ogulları birgün iş sahibi olunca Evim,yolum ordan ayrı kalınca Rahatladım artık ömür boyunca.
. Ağzına, yüreğine sağlık. Zevkle okudum bu güzel şiiri. Hayatın içinden bir estatane. Zaman her şeyin ilacıdır gerçekten. Kalemin daim olsun. Selamlar…
yüreğine sağlık harikaydı kutlarım yüreğini.... bu tür ilişkiler azaldı epey azaldı artık.... ilk sesli şiirimi astım beğenine sunuyorum.... sevgimle......
Merhaba Sayın Yurdanura arkadaşım küçük yaştan evlilik te bizim törelerden gelen yanlış bir sosyal yaşamın bir parçası beraberinde sorunlar getiren evlilik tipi .Dostum yine bu acı ,ve hazın yürek sesinize rağmen kutlarım mükemmel şiirini anlamlı dizelerdi yüreğine var olsun,kalemine sağlık saygılarımı bırakıyorum bu değerli sayfaya ..
Mükemmel bir anlatımla öylesinne güzel resmetmişsinizki Anadolu'daki en gizli yaralarımızdan birini... Hatta en önemlisini... Canımız, gözümüz gibi baktığımız kız çocuklarımızı küçük yaşta acımasızca sömüren "gelin-kaynana" eksenli babaerkil aile yapısının acınası yüzünü... Bir an kendimi o köyde onca aymazlığa göz yuman biri gibi düşündüm ve tüylerim ürperdi... Kutlarım sevgili kardeşim... Böylesine derin ve anlamlı bir konuya ışık tutan kaleminizin sesi daim olsun... Şiirle, sevgiyle daim olun...
Gelin kaynana çatışmasına güzel bir örnek,samimi yaklaşım... ve aynı zamanda ciddi bir toplumsal sorunun bilince çıkarılması... hep merak ederdim gelinle kaynana neden anlaşamazlar,neden hep kavgalı,neden hep çatışma halindeler diye... sanıyorum kaynana kendince yıllardır kurmuş olduğu düzeni yeni gelen brine teslim etmek istemeyişinden,var olan düzeni ki,bu düzenin içinde emek vardır bunu sonradan gelen birinin yıkmasına tahammül edememesinden kaynaklanıyor.gelin ise bir çok hayalle gittiği evde doğal olarak kendi düzenini kurmak ister ve düşlediği hayatı yaşamak adına bir kendince bir şeyler yapmak ister ve gelinle kaynana arasında jenerasyon farkı da olunca işte o nktada ciddi anlamda çatışmalar başlar ve sorun üstüne sorun yaşanırr.. bunun olmaması yada mümkün oldukça yaşanmaması için bir evde iki ailenin olmaması..gelinin ayrı kaynananın ayrı yerde olmaları...zaten öyle olmasa bile kısa bir zaman sonra ister istemez ayrılacaklar:))madem öyle hiç değilse ciddi sorunlar yaşanmadan ayrılmış olmaları en doğrusu değil mi? :)) bu anlamda şairin bu konuya kendi perspektifiyle ve muhtemelen kendi yaşadıklarıyla ışık tutmuş olması da manidardır..
kendisini sosyal bir yaranın yeniden bilince sunulması anlamında bu emeği bizlerle paylaşımından dolayı kutluyor selamlıyorum.. şiir,umut ve sevgiyle...
merhabalar yazdıklarım gerçek yaşadığım olaylar kayın validem ve kayın pederim iki gün ara ile rahmetli oldular ama tabiki öldüğü gün kayın pederim beni gözleriile yanına çağırdı ve kolumu tutmağa çalışarak hakkımı helal etmemi istedi mekanları cennet olsun hatasını geçte olsa onladı yedi tane çogukları ve çocuklarının eşleri başındalarken beni yanına çağırıp af dilemesi beni baya düşündürdü ölüm yatağında da olsa anlamıştı keske ölüme yakınlaşmadan anlasaydı nedemişler sabrın sonu selamet miş...
Sayfama renk kattınız çok teşekkür ederim saygılarımla efendim.
Maalesef toplumumuzda çok yaygın olan, tamamiyle cehaletin getirdiği, insanlara hayatı zehir eden hayat anlayışlarının acı yansımaları... Halbuki insanlar sevdiklerinin, kendi evlatlarının mutsuzluğunu, huzursuzluğunu ister mi... İstemez tabi ama insanlar nedense cehaletlerini de yenemez bir türlü. Sonuç ise acılar, mutsuz hayatlar...
İşte bu tür acıların dile geldiği güzel dizelerdi, Kutluyorum; acılardan, üzüntülerden uzak güzel günler diliyorum... saygılarımla...
Yorum yazan elleriniz dert görmesin sizden bu güzel yorumları almak benim için bambaşka bir mutluluk size çok tesekkür ederim Allaha emanet olun Saygılarımla...
Bıraktılar yakamızı mecbur kalınca Ogulları birgün iş sahibi olunca Evim,yolum ordan ayrı kalınca Rahatladım artık ömür boyunca.
Degerli şairem dizelerinizi okuyunca çok üzüldüm çekmediğiniz kalmamışşş fakat anlatım çok güzel ve akıcıydı dizelerdi Tebrik ederim bundan sonraki hayatınızda mutuluklar dilerim
Bıraktılar yakamızı mecbur kalınca Ogulları birgün iş sahibi olunca Evim,yolum ordan ayrı kalınca Rahatladım artık ömür boyunca.
Geçmişte çoğu insanın başına böyle olaylar gelmiş.Bugünü ve geleceği düşünelim paylaştığınız için teşekkür ederim güzel bir şiir olmuş yüreğinize sağlık selamlar............
Bağda kırda ben çaresiz çalıştım Ot yolmaya bile orda alıştım Kaynanam gelini pekçok yererdi Gelinler kapımın köpeği derdi
içim acıdı arkadaşım.Gelin gittiğiniz kimseler Kayserili miydi.Kayserililer duymasın ama Annem öyle derdi. Duygularınızın dizelere aktarımı çok güzeldi.Allaha şükürler olsun ki sonunuz iyi gelmiş. Selam sevgilerimle.
merhabalar yazdıklarım gerçek yaşadığım olaylar kayın validem ve kayın pederim iki gün ara ile rahmetli oldular ama tabiki öldüğü gün kayın pederim beni gözleriile yanına çağırdı ve kolumu tutmağa çalışarak hakkımı helal etmemi istedi mekanları cennet olsun hatasını geçte olsa onladı yedi tane çogukları ve çocuklarının eşleri başındalarken beni yanına çağırıp af dilemesi beni baya düşündürdü ölüm yatağında da olsa anlamıştı keske ölüme yakınlaşmadan anlasaydı nedemişler sabrın sonu selamet miş...
Sayfama renk kattınız çok teşekkür ederim saygılarımla efendim.
baslangic cok karamsar bir bir anlatim ama sonunda rahatlati sizin kadar bizleride yuregine emegine saglik guzel dile getirmisiniz bir yasami tebrikler saygilar
Ayırmak istediler benden eşimi
Belaya soktular garip başımı
Zehir ederlerdi ekmek,aşımı
Bırakmadı lakin eşim peşimi....Şair arkadaşımızın şiirlerini özlemişiz....Kutlarım,selamlarım...