Nazar eyle cancağızım, nazar eyle. Gök gürlemelerini bastıran gözlerinle nazar eyle.
Evrenin paslı damarlarına sinsice emilen, rafineride süzülüp yorganımız olana, kınalı parmak uçlarının zarlaşmış gönünden aldığı titreşimle beyin boşluklarında dolanan kelebek algaçlarına, balyoz inişlerine, damsız gökdelenlerden ılgıt ılgıt yayılan sinyallere, ak ellere, güllere-sümbüllere nazar eyle cancağızım, nazar eyle.
Darbe üstüne darbelere dayanan, alemler panayırına minnetsiz dalan seramik gözlerle nazar eyle.
Savaş bilmezlerin bulandığı alı unutulmuş kana, logarlarda çavlanlaşan, zibillerde boğulanlara nazar eyle cancağızım nazar eyle.
Kabuğu çatlamaya yüz tutmuş çekirdeklere, ağırlığını kaldıramayan suların derinlerine, törpülenmiş tırnaklardan süzülen ağuya ah vah edenlere nazar eyle cancağızım, nazar eyle.
Umarsızlığı umur edinen, nursuz mağaralarda mantarlaşmış düşüncelere yıldırımlar yağdır, güneşli gözlerle nazar eyle.
Ebemkuşağının renklerine nazar eyle. Omuzlarda dalga dalga saçlara yüzünde seken kurşun bakışlara nazar eyle.
Uzaklardayız ama aynı fanusun içinde, aynı gök kubbenin güneşinde. Kaç dağ, kaç ova ötelerdesin? Cancağızım sen nerelerdesin?
Kesiksiz kavşaksız yollar mı yapsam, viyadükler, asma köprüler mi kursam, denizleri bezdiren gemilere kanatlar mı taksam, deseni silinmiş parmakları deprem çatlaklarına mı soksam. Nasıl etsem cancağızım, nasıl etsem.
Bu sabah örende bir çiçek açmış dört yapraklı, yoncagillerden değil. Çenekte koyu, uçlarda saydama doğru uçkundu endamı.
Turkuaz bir çiçek gördüm bugün örende; koparıp sana veremem, ben çiçek deremem cancağızım. Bizimkisi başkaldırı, ölümüne direniş, Gel de bu direnişe nazar eyle cancağızım.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
NAZAR EYLE şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
NAZAR EYLE şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
koparıp sana veremem,
ben çiçek deremem sevdiğim.
Gel de bu direnişe nazar eyle sevdiğim.
Kutlarım şair. Elleriniz dert görmesin ve nazar. Selamlar, saygılar.