ne fırat yıkadı acılarımı ne narin kıvrımlı dicle ellerim yandı hatırasına sarılmaktan ardından el sallamaktan göğümün mavisi öldü mardin söylesene sen böyle sever miydin
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
mardin şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
mardin şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
** Bu dize, yetti bana ama öbür dizelerde de farklılaşma/özgünlük bekliyor insan. Örneğin "ardından el sallamaktan" gibi çok kullanılmış kalıp bir söz değil. Kaldı ki hemen üstünde "hatırasına sarılmaktan" şeklinde bir dize varken. yeterli. O nedenle çıkmalı o dize. Biraz daha imgeli/çağrışımlı bir kurgu olabilse...
Naçizane önerim:
ne fırat yıkadı acılarımı ne narin kıvrımlı dicle ellerim yandı hatırasına sarılmaktan
kadim türkülerle üzülen (ya da:" kadim türkülerle çoğalan" ..gibi bir şey) böyle sevebilir miydin eşini kaybeden kuşlar gibi
göğümün mavisi öldü mardin
**
Dost,
"söylesene" , "anlıyor musun", "duyuyor musun", "bilmiyor musun"...benzeri kalıp seslenişlerden de uzak durmalı şiir.
* necatigil der ki: "Şiir, kata kata değil, ata ata yazılır."
Bu eksiltme eylemi, elbette aşınmış sözler/klişe ifadeler vs. içindir.
**
Bu dize, yetti bana ama öbür dizelerde de farklılaşma/özgünlük bekliyor insan.
Örneğin "ardından el sallamaktan" gibi çok kullanılmış kalıp bir söz değil. Kaldı ki hemen üstünde
"hatırasına sarılmaktan" şeklinde bir dize varken. yeterli. O nedenle çıkmalı o dize.
Biraz daha imgeli/çağrışımlı bir kurgu olabilse...
Naçizane önerim:
ne fırat yıkadı acılarımı
ne narin kıvrımlı dicle
ellerim yandı
hatırasına sarılmaktan
kadim türkülerle üzülen (ya da:" kadim türkülerle çoğalan" ..gibi bir şey)
böyle sevebilir miydin
eşini kaybeden kuşlar gibi
göğümün mavisi öldü mardin
**
Dost,
"söylesene" , "anlıyor musun", "duyuyor musun", "bilmiyor musun"...benzeri kalıp seslenişlerden de uzak durmalı şiir.
*
necatigil der ki: "Şiir, kata kata değil, ata ata yazılır."
Bu eksiltme eylemi, elbette aşınmış sözler/klişe ifadeler vs. içindir.
*
Şiirin Kardeşliğiyle,