(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BAKIŞ AÇISI şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BAKIŞ AÇISI şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
BAKIŞ AÇISI Kimi boy pos der güzellik arar Kimi yaptığı iyiliklerden hep görür zarar Kimi mecnun olur Leyla’sını arar Herkesin hayata bakış acısı farklı farklıdır
Merhabalar,
şiiriniz kısa ve öz.uyak ve kafiye de tam.Ancak BAKIŞ AÇISI yerine BAKIŞI demek daha geniş ve derin bir anlam katabilirdi diye düşünüyorum.
Kimi boy pos der güzellik arar Kimi yaptığı iyiliklerden hep görür zarar Kimi mecnun olur Leyla’sını arar Herkesin hayata bakış acısı farklı farklıdır ............................................ Haklısınız Hocam, Hayata bakışımız farklı, yaşam tarzımız farklı Anlatım tarzımız farklı Gönlünüze saglık kutluyorum sizi.......
Bakış açısı farklıdır ama önemli olan hayırlı olan bakış açısıdır. Her şerde bir hayır arama gibi. Kısa ama çok anlamlı derin dizeler. Tebriklerimle hocam. Saygıyla
Kimi boy pos der güzellik arar Kimi yaptığı iyiliklerden hep görür zarar Kimi mecnun olur Leyla’sını arar Herkesin hayata bakış acısı farklı farklıdır ------------------------------- PARMAK İZİ MİSALİ İNSANLARIN DÜŞÜNCESİ AYNI OLAYLARDA BİLE GÖRÜŞLERİ BAŞKA TELDEN ÇALABİLİYOR Kİ BU DA SÜRÜDEN OLMAYAN İNSAN TPLULUĞUNA HAS BİR BAKIŞ OLUYOR YOKSA İKTİDARLARIN İSTEDİĞİ TOPLULUKLAR AYNI DÜŞÜNEN VE HAREKET EDENLER OLMALI Kİ KOLAY YÖNETEBİLSİNLER DİĞE EN ÇOK TA İNANÇLARI SÖMÜRÜLEREK YAPILIR BU SİSTAMİK BİR ŞEKİLDE ELLERİNİZE SAĞLIK KISA VE ÖZ DE DERİN ANLAMLAR İÇEREN BİR ŞİİRDİ ZEVKLE OKUDUĞUM...
ÇOK DEĞERLİ DOST GÜNAYDIN ; BU TESBİTLERİ YADSIMAK MÜMKÜN MÜ..KAHROLSUN SÖMÜRÜNÜN HER TÜRLÜSÜ DEMEK NE KADAR ÇARE BİLMİYORUM.. YAPILAN BU DEĞERLİ YORUMDAN VE SİZİ SAYFAMDA GÖRMEKTEN ÇOK MUTLU OLDUM İNANIN .. TEŞEKKÜR EDİYORUM ..SAYGILARIMLA
GÜLHUN HANIM MERHABALAR ; BU NE GÜZEL VE ŞİİRİN RUHUNA ÖZDEŞ TAMAMLAMALAR NAKIŞIYLA BEZELİ VE YAPILAN DEĞERLİ YORUMDU....ÇOK MEMNUN OLDUM İNANIN ÇOK NAZİKSİNİZ TEŞEKKÜR EDİYORUM ..SAYGILARIMLA
Kimi boy pos der güzellik arar Kimi yaptığı iyiliklerden hep görür zarar Kimi mecnun olur Leyla’sını arar Herkesin hayata bakış acısı farklı farklıdır tebrikler sair efendim.kutliyorum kisa ama dolu bir sir.
Bavulları hep toplu durmalı insanın... Bir gün telefonların hiç çalmayabileceği hesaplanmalı... Tül perde arkasından misafir yolu gözlemekten vazgeçmeli... İhanetlere, terkedilmelere, bir başına bırakılmalara hazırlıklı olmalı... Yalnızlığa alışmalı...
Çünkü,omuz omuza günlerin vakti geçti. Dayanışma, günümüzün borsasının değer kaybeden hisse senetlerinden biri artık... Bireyin keşif çağı, geride kırık dökük yalnızlıklar bıraktı. Terörün bile bireyselleştiği çağdayız. Zaman, birlikten kuvvet doğurma zamanı değil; Zaman, tek başına dimdik ayakta kalabilmeyi becerme zamanıdır... İşte o yüzden alışmalı yalnızlığa...
Sokaklar dolusu ıssızlıkla başbaşa yaşamayı göze almalı insan... Güvendiği dağlardaki karlara bakıp ders çıkarmalı... Hüzünlü bir şarkıyla paylaşılan gecelerde başını dayayacak bir omuz arama huylarından vazgeçmeli... Sofrada tek tabağa, tabakta az yemeğe alışmalı...
Romanlardan, yalnızlığı yücelten paragraflar asmalı evin en görünür duvarlarına... Yalnızlık paylaşılmaz/Paylaşılsa yalnızlık olmaz Dizeleriyle başlamalı güne...
Telesekretere, Şu anda size cevap verebilecek kimse yok! denmeli, Belkide hiç olmayacak... Cevapsızlığa, sessizliğe ısınmalı... Oysa sessizlik haksızlığa alkıştır. Haklılığın onuru yaşatır insanı... Susmanın utancı öldürür...
O yüzden en sessiz gecelerde Doğruydu, yaptım la teselli bulmalı insan. Feryada komşuların yetişmemesine, Soğuk duvar diplerinde sessizce ağlaşmaya alışmalı... Kendiyle hesaplaşmaya çalışmalı...
Gece yastıkla ağlaşmaya, sabah aynayla gülüşmeye, Kendiyle hüzünlenip, kendiyle keyiflenmeye hazır olmalı... Hep başını alıp gidebilecek kadar cesur, Ama hep kalıp savaşacak kadar gözüpek olabilmeli...
Kimi boy pos der güzellik arar Kimi yaptığı iyiliklerden hep görür zarar Kimi mecnun olur Leyla’sını arar Herkesin hayata bakış acısı farklı farklıdır BENSE YAŞIM GEREĞİMİ NE?HÜZÜN DOLAR HEP İÇİME ESKİ DOSTLUKLARI,KOMŞULUKLARI,RİYASIZ DOLANSIZ İNSANLARI ARAR OLDUM DEĞERLİ ŞAİRİM..HAYATA BAKIŞ AÇISI,,,EVET YAŞLANDIKÇA BENDE DOSTLUK,YALANSIZ RİYASIZ,KAPİTAL,YERİNE SEVGİYE TABAN BASAN DEĞERLER,,YAŞLANDIMMI NE?MUHTEŞEMDİ YİNE:))
SALİHA HANIM MERHABALAR ; YOO YAŞLILIKLA FALAN İLGİSİ YOK BENCE..TAMAMEN KAYBETMEYE YÜZ TUTMUŞ DEĞERLERİN BURUKLUĞU BİZİ MELANKOLİK YAPAN DİYE DÜŞÜNÜYORUM.. ANLAMLI BU YORUM İÇİN TEŞEKKÜR EDİYORUM ..SELAM VE SAYGIMLA.
Kısacık ama özlü sözler gibi dizelerdi Hocam herkezin kendine göre yetiştirilme tarzına göre ve yetişdigi mekana göre farklılıklar vardır kendine göre görüşleri vardır herkez kendi görüşünü benimser ve dogru olduguna inanır Ben güzellik boyda degildir der iç güzelligine bakarım ama bi başkası boydadır der o da onun bakış açıdır.Sen iyilik yapda bırak o denize atılsınnn ama iyilikden güzellikden ayrılmamak en güzeli...Güzel dizelerinizi ve kaleminizi kutluyorum.Saygılarımla
İnsanlardaki zevkler ve tercihler yetişme biçimine,kalıtıma ve çevrenin etkilemelerine göre sürekli değişir.Ancak ilmi gerçekler, tecrübeler,gelenek görenekler ve inançlar da doğru adım için bizi yönlendirir sürekli...Bu tercihlerde doğru adım atılamazsa zaman zaman yanlışlar yapılabiliyor. Örneğin, islam dini derki; bir bayanla sadece güzelliği ve malı için evlenen bunların hayrını göremez. İç güzellik,karekter,insani vasıflar vb.güzel hasletlerin ön plana alınması önemli... Diğer yandan iyiliklerden zarar gören gerçekten çoktur.Bu bir genel realite değil elbet...Belki de iyi insanların azlığındandır bu... Derler ki zarar gören biri, zamanın alimine gelerek zarar vereni şikayet etmiş...Alim de ona "sen zarar verene bir iyilik yapmış mıydın" diye sormuş. Zarar gören de "nereden bildiniz efendim" dediğinde, iyilik yapan genellikle zarar görür" demiş...Zamanımızda iyi insanlar, beyaz atlara binerek gittikleri için bu realite çok daha geçerli...Diğer yandan da Max Weber'e göre toplum yaşayan bir organizmadır...Aktiftir ve heterojen bir yapısı vardır.Böyle olmazsa zaten denge sağlanamaz...Farklı farklı yaşam biçimleri bir arada idame edilmektedir...Burada kişisel hoşgörü alabildiğince öne çıkarsa herkes bir başkasının hakkını hukukunu ihlal etmeden hep birlikte yaşayabilirler...Farklılıklar o zaman hoş olur ve zevk verir... Şiiriniz kısa,fakat bir kütüphanenin şifresi gibi..İnsanlık tarihinin el kitabı adeta...Yüreğinizi, kaleminizi tebrik ediyorum...Entellektüel.
ÇOK DEĞERLİ HOCAM MERHABALAR ; doğrusu " vay ben neymişim demiyorum.." ama diğer taraftan da sizin gibi beyinlerin kaleminden bu cümlelerle taltıf edilmek herkes gibi benimde hoşuma gitti elbet..bana çicek ve böcekten ziyade sizin gibi donanımlı kalemlerin olumlu tepkileri ve onere edici sözleri güç veriyor..etkilennmemek mümkün mü..selam ve saygılarımla.
Bakış açısı; kişiden kişiye hatta aynı kişide bile farklı zaman dilimlerinde değişiklik gösterebilendir... Aynı olaya kişilerin farklı farklı bakmasıdır diğer anlamıyla.. Belki insanları birbirinden ayıran en özel/güzel özelliklerden de biri..
Lakin; eğer dar ise bu bakış açısı, sadece belli noktalardan bakılıyorsa ya da salt kendi doğrularıyla olup ne anlamayı ne de dinlemeyi bilmiyorsa, sabitse bu bakış açısı at gözlüğü durumunu da oluşturur...
kesinlikle haklısınız.kimsenin kendimize benzemesini istiyemeyiz .herkesin bakış acısı farklı farklı olmasaydı bu dünyanın renkleri olurmurduydu. bu dünya ,duyguların kokteyl haliyle mevsimler gibidir. Bazen hüzün bazen,buz tutan duygular ,sonrasında yeni filiz veren fidanlar gibi ,bazende sevgisiyle sarıp sarmalamazmı bizlerİ en ufacık bir sözle .GÜZELDİ efendim kutlarım selam ve saygılarımla...