(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
İZMİR'İN KIZI şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
İZMİR'İN KIZI şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Kordon’da gezen güvercin misali Ürkek ama güçlüdür İzmir kızı…
Gizemli bir örümcek ağ kurarken Batan güneşin önünde, Yediveren çiçeği gibi açan Garip bir şiir gizlenir Gözlerinin buğusunda…
güzel bir çalışma..başarlarının devamını dilerim...saygılarımla..
not:) ayçiçeğinin adı çiğdem ve ayçiçeğinin tekrar diğer adıda güne bakandır...açıklaması söyledir...ayçiçeği güneşi takip eder onun için günebakan derler...Emine kardeşim size biraz şaka ile karışık takılmış sanırım...ama isteseniz uygun bir balkonunuz varsa rüzgar almayan büyük kablardada yetiştirebilirsiniz.çoğu yerlerde kuşlar yemesin diye bezle olgunlaşmış ayçiçeğini sararlar bu kadar bilgi yeter sanırım...saygılarımla..)
mehmet ali unsal tarafından 2/21/2011 11:10:35 PM zamanında düzenlenmiştir.
Pelin! çok atmışsın:))) Güne bakan çiçek değil, çiğdemdir evin balkonunda yetişmez, bunu bilmen lazım; ama söz İzmir kızı olunca bak ona bir şey diyemem. Sırf İzmir kızlarını seyretmet için kordona inmek gerek. Güzel bir şiir kutlarım can...
sevgili Pelin, ben size latife olsun diye atmışsınız demiştim. Benim bildiğim günebakan çiğdemin diğer adıdır ve ege bölgesindeki tarlalarda bolca yetişir.
Çiğdem veya günebakan her ne ise seni tanımama vesile olduğu için çok sevdim o çiçeği:)))
Atmış mıyım? Günebakan çiçeği ayçiçeğinin diğer adıdır diye biliyorum ben, çiğdem ise "-ki özellikle İzmirliler çiğdem der buna :) " bu çiçeğin üzerinden toplanan şeylere denir...
Biz hep günebakan çiçeği diye kullanırız ama yanlış biiyor da olabilirim tabi, iyi bir araştırma yapmam lazım bu konuda...
Teşekkür ederim uyarınız için ve güzel yorumunuz için...
yaş otuzbeş.. hem yolun yarısı eder * şairin dediği gibi hem de plâka hesabı ile İzmir’i işaret eder 35/bknz:İzmir
şair bu,şıpsevdidir bilir,İzmirli kızların ne çok güzel olduğunu ’ istemem koy yan cebime ’ der ve İzmir’e gider
gider gitmesine de görür İzmirli kızların güzel olduğu kadar zeki olduğunu sinsi üstelik ve şeytanın teki olduğunu.. o narin elleriyle tuttukları kadehlerde aşk şarabı yerine zıkkımın kökü olduğunu görür
güzele hasta iken muzlu bir yaşpasta olur bir mumdur,iki mumdur bana bir zıkkım doldur şair bu ne oyundur ha ninna
bir yaşına daha girer 36/bknz:Kars takar sepeti koluna hem yol olur hem de yolcu yollanır istese de istemese de İzmir Marşı’yla şair..Kars’ın yoluna
Gizemli bir örümcek ağ kurarken Batan güneşin önünde, Yediveren çiçeği gibi açan Garip bir şiir gizlenir Gözlerinin buğusunda…
Yazar ama okutmaz İzmir kızı…
BAYRAM TATİLİMDE İZİMİRDEYDİM AYNEN DEDİĞİNİZ GİBİ İZMİRİN KIZI, YAZAR AMA OKUTMAZ KIZAR AMA SOMURTMAZ SAĞI SOLU BELLİ OLMAZ HER DENİZE DALMAZ HERŞEYİ ALMAZ BİLMEDİĞİ YERDE KALMAZ GÜÇLÜ KUVVETLİDİR BEDENİ ZAYIF ETLİDİR KONUŞURSAN SEVDADAN YANA ÇOOOK DERTLİDİR İZMİRİN KIZI
Ürkek ama güçlüdür
İzmir kızı…
Gizemli bir örümcek ağ kurarken
Batan güneşin önünde,
Yediveren çiçeği gibi açan
Garip bir şiir gizlenir
Gözlerinin buğusunda…
güzel bir çalışma..başarlarının devamını dilerim...saygılarımla..
not:) ayçiçeğinin adı çiğdem ve ayçiçeğinin tekrar diğer adıda güne bakandır...açıklaması söyledir...ayçiçeği güneşi takip eder
onun için günebakan derler...Emine kardeşim size biraz şaka ile karışık takılmış sanırım...ama isteseniz uygun bir balkonunuz varsa rüzgar almayan büyük kablardada yetiştirebilirsiniz.çoğu yerlerde kuşlar yemesin diye bezle olgunlaşmış ayçiçeğini sararlar bu kadar bilgi yeter sanırım...saygılarımla..)
mehmet ali unsal tarafından 2/21/2011 11:10:35 PM zamanında düzenlenmiştir.