Kelimeler: Site: Eflatunun felsefesinde şehir demek Eflatun (Platon) Yunanlı bir filozof Ârâm: Huzur Nâdîde: Görülmeyen Gülzâr: Gülbahçesi
İbn Bacce: Doğum tarihi tam olarak bilinmeyen İbn Bacce’nin Endülüs’teki Saragossa (Saragosta) kentinde doğduğu bilinmektedir. Asıl adı Ebû Bekr Muhammed b. es-Saig`dir. 1138 yılında Fas’ta vefat etmiştir. Hayatının ilk dönemlerine dair pek bir bilgi yoktur fakat sonraki dönemlerde yazdığı eserler sayesinde düşüncesi ve bilimsel araştırmaları bilinmektedir. Akılcı (rasyonalist) bir filozof olan İbn Bacce, Meşşailik takımının önemli ismi Farâbî’den fazlasıyla etkilenmiştir. Felsefe dışında astronomi, matematik ve musikî ile ilgilenmiştir. Bunların dışında tıpta döneminin uzmanlarından olmuştur. Metafizik ve felsefedeki çeşitli düşünceleri nedeniyle gelenekçi dini otoriteler tarafından dinsizlikle suçlanmıştır.
Nâbit: İbn Bacce kitabında bu kelimenin nevabit çoğulunu kullanıyor: Nabit ayrıkotu demektir. Fakat o bu kelimeyi olumlu manada kullanıyor. Zira düşünen bir filozof veya mütefekkir, fikir ve hayat tarzıyla toplum tarafından tecrid edilir. Yani toplum tarafından sevilmez. İbn Bacce, insanın kendini ahlaken ve fikren düzeltmesi için tecridi ve şehirden, insanlardan uzaklaşmayı savunur, Eflatun gibi. Düşünen insan toplumda ve cemaatte tutunamaz. Düşünen adam itaat etmez, yanlışa gözünü yummaz. Bu yüzden toplum ve cemaatler tarafından sevilmez, benim gibi.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
KALEM VE KAĞIDA VEDA (3) şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
KALEM VE KAĞIDA VEDA (3) şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
"Niçin küsmeyim, söyle, verdi mi sese sada? Ondan aldığım cevap, küçümseyen bir eda"
davanızda haklıysanız küsmeyeceksiniz...küsmek ve kaçmak sanki kolayı tercih etmek gibi duruyor...mücadeleye devam...sabırla...unutmayın altının değerini sarraf bilir...
Şiirinizi okumaya başlayınca sevgili Cemil Meriç' in 'Mağaradakiler' adlı kitabı geldi aklıma hemen, sonra bızı mısralarda Yusuf ve kuyu...kiminde Mevlâna, Eflâtun ve böyle isim isim aktı gitti şiiriniz. Bir de madalyonun öbür yüzünü düşünmeye çalıştım . Açıklamalar için çokca iyi olmuş, saygılar selâmlar efendim.
Offfff be kardeşim offfffffffff bune şiir bu ne güzel anlatım insanın içindeki yalnızlığını ne güzel anlatmış ortaya sergilemişsiniz kutlarım yüreğinizi kutlarım kitaplardan bilgiyi emip kağıda döken kaleminizi .Tek kelime harikasınız. Selamlar saygılar...
DİĞER ŞİİRLERİNDEDE ANLAM VERİCİ BİLGİLERİNİ İSTİYORUM..DAHA DOĞRUSU ABLA RİCASI..YOKSADA SIRRINA BİR TÜRLÜ EREMİYORUM....BEN ŞUNU DEMEK İSTEDİM..DİYE NOT DÜŞ...SENİ ANLAMAK ÇOK GÜÇÇÇ...AYKÜN SÜPER..BENİMKİ DÜŞÜK NE EDEYİM..O YÜZDEN..
binay seymen tarafından 10/15/2010 2:41:13 PM zamanında düzenlenmiştir.
Ondan aldığım cevap, küçümseyen bir eda"
davanızda haklıysanız küsmeyeceksiniz...küsmek ve kaçmak sanki kolayı tercih etmek gibi duruyor...mücadeleye devam...sabırla...unutmayın altının değerini sarraf bilir...