Leyla ile Mecnun’dur, kâğıt ile kalemim Birbirine muttasıl ve çift gibi mütemmim
Kâğıt, Havva misâli, kalem babamız Âdem Allah etmezdi yoksa, Kuran’da ona kasem
Dünyayı değiştiren, bu sihirli sopadır İlimler deryâsına, attığım bir çapadır
Kâğıtları sererim, bir ağ gibi denize Takılan balıklarım, hayli şigiftengîze
Kalbimin yarasına, kalemdir gerçek neşter O yaramı sarmaya, temiz bir kâğıt yeter
Zaten onlarla sardım, derin zahm-ı sinemi Başka ne dindirir ki bu muazzeb elemi
Kuru, ince yapraklar, gözyaşıma teşnedir İki gözüm onlara, fışkıran bir çeşmedir
Fikir çiçekleri var, o firdevsî gülzârda Onları sularım ben, uzun leyl ü nehârda
Kâğıtla kalem saklı, gideceğim mezârda Çun Kirâmen Kâtibin, onlarla intizârda
Soner Çağatay 13.10.2010 / Wuppertal
Kelimeler: Dil: Gönül Habib: Sevgili Ketum: Ağzı sıkı, az konuşan, sır saklayan Mihr u mâh: Güneş ve Ay Âftâb:Güneş Nedîm: Arkadaş, dost Şeb: Gece İnşirâh: Rahatlama Nâlân: İnilti Nâzik nûk: İnce uç Mütemmim: Birbirini tamamlayan Kasem: Yemin Şigiftengîze:Hayret verici, şaşırtıcı Balıklar: Burda kastım fikir ve duygu Zahm-ı sine: Sine yarası Muazzeb: Azap verici Teşne: Susuz Leyl ü nehâr: Gece gündüz Çun: Çünkü İntizâr: Beklemek
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
KALEM VE KÂĞIDA VEDA (1) şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
KALEM VE KÂĞIDA VEDA (1) şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Kuru, ince yapraklar, gözyaşıma teşnedir İki gözüm onlara, fışkıran bir çeşmedir
Merhaba kardeşim şiirlerinizi severek okuyorum ince ruhun eseridir bu şiirler kutlarım yüreğinizi ve şiirlerinizi süpersiniz kardeşim hiç bıkmayın yazın her şiirin okuyucusu vardır.Selamlar saygılar...
Fikir çiçekleri var, o firdevsî gülzârda Onları sularım ben, uzun leyl ü nehârda diyen birine sözüm yok...Olması da gerekmez....Beni aşar...Saygılar...
Sanırım anlayan anlasın Bu konuları asla yazmayacağım demektesiniz.Şiirde Zirve isimleri andınız. Sıra kalem ve kağıdın defterini dürmekte. Bu şiirden haliniz muazzam görünmekte. Eminim seven çoktur şiirini elbette Yetmiyorki gücümüz her mana zira ekte...............Okadar uzağında kalmışızki bizim olan kelimelerin şiirdeki ruhu yakalıyoruz çoğumuz da; sıkıntı size yorum eklemekte....:):):):) elleriniz dert görmesin Aslında hepimizi yazmışsınız kendi zatınızda.sevgi ve selam.
merakımı mazur görün lütfen, dokuz adet şiire veda isimli şiiriniz var,şimdi de kalem ve kağıda veda serisine başlamışsınız...şiire veda şiirlerinizi okudukça " acaba şiire veda mı ediyor şair " diye düşünmüştüm ama yazmaya devam ediyorsunuz...neden böyle başlıklar kullanıyorsunuz?
Her veda ve her terk bir başlangıcın ve doğumun mebdesi. Hayatımda düşündüklerimi yazmak istemişimdir. Akademik hayattaki şansızlıklar beni farklı bir duygu dünyasına fırlattı. Vedalarımda ,,bir milletin bir çok şeye veda ettiği yani onları terkettiği'' anlatılır. Fakat bu vedalar iz bırakacak merhabalara dönüşemedi; edebiyat, sanat ve düşüncede.
Her veda ve her terk bir başlangıcın ve doğumun mebdesi. Hayatımda düşündüklerimi yazmak istemişimdir. Akademik hayattaki şansızlıklar beni farklı bir duygu dünyasına fırlattı. Vedalarımda ,,bir milletin bir çok şeye veda ettiği yani onları terkettiği'' anlatılır. Fakat bu vedalar iz bırakacak merhabalara dönüşemedi; edebiyat, sanat ve düşüncede.
Bir masada toplanıp dertleşirdik biz her şeb
çok hoştu