(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Kefeni Gelinlikti şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Kefeni Gelinlikti şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
ayrılık hep ağır... ölüm ise en esnemeyeni...en mutlu gününde eğer düşlediğiniz şiirinizde ölümü ise 1 nci tekil şahsın acı bir veda olmuş henüz tadamadan vuslatı... eğer düşlediğiniz şiirinizde istenmeyen bir birliktelik ise...ölmeden ölmek o daha zor olsa gerek...
ilk çığlık derin bir sessizlik üç ezan vakti aç bıraktılar kundağı gelinlikti doğduğu gün
gözyaşı yağmura hıçkırığı yıldırıma karıştı giyindiği kefendi gelin olduğu gün
bedenini toprak günahını Rab örttü kefeni gelinlikti öldüğü gün SEVGİLİ DOSTUM BEN HECE ŞAİRİYİM BU TÜR ŞİİRLERİ PEK YAZAMAM AMA İYİ OKURUM ŞİİRİNİZE İYİ OKUDUM TEBRİK EDERİM SELAMLAR
evet doğum ve ölüm ikisini güzel dile getirmiş şiir benim anladığım doğduğu günde beyaz kundak gelinlik yine betaz ve kefen çok güzel anlatımdı saygı duydum
ilk çığlık derin bir sessizlik üç ezan vakti aç bıraktılar kundağı gelinlikti doğduğu gün
gözyaşı yağmura hıçkırığı yıldırıma karıştı giyindiği kefendi gelin olduğu gün
bedenini toprak günahını Rab örttü kefeni gelinlikti öldüğü gün
Yüreğine sağlık şair.Kiminin kefeni gelinlik kiminin giydigi gelinliği kefeni oluyor öyle karmaşıkki hayat kul yazılanı yaşıyor .İçli ve duygulu şiirinizi kutluyorum..
Nedim: Farscada arkadaş demektir, aynı zaman içki arkadaşı. Çalışma masamı meze masası olarak da düşündüm. Burda dost yerine nedim kullanmamdaki amaç. Türkçe'de kullanılan nedim isminin ne anlama geldiğini öğretmek içindir. Kelimeleri çok özenle seçiyorum.
Soner Çağatay tarafından 10/18/2010 5:04:19 PM zamanında düzenlenmiştir.
Merhaba, İlk önce şiir kelimesini irdelemek lazım. Şiir his ve idraktır. Şiir yazan adam hem akla hem kalbe hitap etmelidir. Yani şiir dendiğinde bunu anlamalı. Yoksa aynı kökten kele şeare (arpa) kelimesini anlamalıdır. Çünkü insanın aklı ve selim duyguları var. Öyle bir şiir yazki insan, onun kendisyle ilgili olduğunu anlasın. Fakat günmüzde şiir bu iki özelliğinin dışına çıkmıştır. Onları eleştirmek babından, ben diyorumki şiir kelimesinden ben his ve idrakı anlıyorum. Fakat onlar arpayı anlıyor. Burda arpayı, onların şiirlerinin değerini göstermek için kullandım. Ayrıca insanda hayvani özellikler var. Bazı şiirler insanın o hayvani duygularına hitap edip gıdıklıyor. İçimizdeki hayvani yönü göstermek için ve de hece saysı uyması için atı kullandım. Bazı şiirler içimdeki ata (hayvani duygulara) hitap ediyor; yani ona atılmış arpadır o şiirler. Şiir denen şey insanın aklını ve bedii zevkini geliştiren bir şeydir.
galiba şiir noktasında benim gibi yenisiniz. Ben yirmi yılımı dolmakla harcadım: Yani okudum. Çok kitap okurum. Farsça ve arapça bilirim. Dil ve bilgi olmadan kalıcı şiir yazmak zor. Ben de ancak yirmi yıl sonra kalıcı eser veya şiirler bıkabileceğim kanaatindeyim. Ayrıca dil felsefesini ve dil psikolojisi bilmek lazım. Bunlar uzun konular.
şiirlerimin bır kısmı şiir tekniği açısından eksiktir. çünkü şiirle iştigalim benim beş aylıktır. Yavaş yavaş şiir tekniklerimi otutturdum. Son şiirler bu özelliktedir. Ve o şiirler benim ilk şiirler gurubundandır. İstedimki aklıma gelen duygu ve düşünceleri bir kaydededyim. İlerde şiir tekniği bakımından kendimi geliştirdikten sonra o şiirler tekrar gözden geçirilecektir.
Şiirinizi tebrik ediyorum. Mesaj kutunuz kapalı olduğu için, burdan cevap yazmak zorunda kaldım. Bazıları şiirlerimi anlamakta zorluk çektiği için ve de ricada bulundukları için bilgilendirici mahiyette açıklamalar yazdım. Hem kendimi, hemde okuyucucu bilgi bakımından geliştirmek isterim. Benim şiirlerim duygu ve akıl aksenin de gezer.
,Ühü'' bir insanın hafif üşütme ve ya başka nedenlerden dolayı çıkardığı sesdir. Aşık burda sevgilisini o kadar seviyor ki, sevgilisi yalandan da olsa bir ühü demesinden ızdırap duyar. Burada aşıkın, sevgilisinin üzerine titrediğini göstermek için kullanılmıştır.
Severek Beğendim...
Yüce duygularla Kutlarım...
............................................ Saygı ve Selamlar..