siz şairler imge peşinden koşmaktan yorulmazsınız nerede bir gü(ze)l bulsanız methiyeler dizersiniz güzelliğine kaşını hilal saçını şelale diye tasvir edersiniz abartırsınız varlığını yere göğe sığdırmayarak
siz şairler yalnızlığın koynuna demir atarsınız uçan her martıya hayran hayran bakarsınız fırtına öncesi sessizlikte pusuya yatarsınız uyku nedir bilmezsiniz geceler boyu ilham perilerini beklersiniz bir mısra yazmak için
siz şairler birbirinizi çok kıskanırsınız en harika şiir ben yazıyorum diye kendinizi yırtarsınız övgüde dilinize geleni söylersiniz sövgüde rakip tanımazsınız yeri geldiğinde
ve siz şairler duyarlılık adı altında en sevecen en insancıl duyguların sahibine bürünürsünüz insanların gözlerine girmek için ve egolarınızı tatmin etmek için her sözü kendinize alırsınız
.......................................... MehmetSelimÇİÇEK 31 Ağustos 2010,,,17.23 Mardin
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
SİZ ŞAİRLER şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
SİZ ŞAİRLER şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sevgili Selim, genel olarak yazarsam yanlış yapmış olurum, bu yüzden kendi adıma söylüyorum, evet gerçekten varım, var ve varlar ....varsınız içlerinde...birinde dokanmasa birinde illaki dokunuyor ucu..hayatımda hiç bir insanı küçük, büyük,erkek, kadın,ünlü ,ünsüz v.s. ayıramadım..önce kimliğinde iki eli ve iki kulağı , iki gözü, iki ayağı olan mı değil mi onu tesbit ettim.. ve dedim, hala da öyleyim ..demek ki bu da Allah ın yarattığı insan dedim, insanların huyunu bilmem için önyargılarda bulundum..üç şiiriniz gibi olmasada bazı düşüncelere sahip oldum, hak vermiyorda değilim..gerçekten kadın, erkek olarak değil de insan olarak bir çok değerlerimizi köreltmiş varlıklarız, her geçen günde buna bir yenisini ekliyoruz bu inkar edilemez....sen amcam,dedem,teyzem,ninem neysen işte, sen insan! eskisi gibi taştan su çıkartıyor musun? hayır. Sen oturduğun yerde taştan suyu çıkartırım diyorsun...bunları görüyoruz yaşam belirtisi taşıyan bütün insanlarda..bu bir gerçek ve bizler dahiliz bunlara..insanın düşüncelerini okuma gibi bir özelliğe sahipte değiliz, eğer onun yaşadığını yaşamış biriysek bunu ancak dile getirebiliriz...Tüm bunları boşverelim, en önemlisi insan olarak nefsin ele geçirebileceği akılı, kalbi, ruhu ve bunları içinde taşıyabilen bedeni korumayı öğrenememişsek ! hayatta hiç bir zaman attığımız adımları yargılayamayız...bir arpa boyu yol alabilmek için maneviyatımızında yaptığımız işle bütünleşmesi gerek, maneviyatı ölçmek bize düşmez ,her insanın sırrı Allah ile arasındadır...başka insan biliyorum dese de boş bilir...ancak yansıtılandan bir nebze görüşünü dile getirebilir...En güzeli ve en doğruyu yapabilmemiz için haremlere bölünmemiz gerekir..bu bize hiç bir şey kazandırmaz..yanlışı görmesek doğruyu , doğruyu görmesek yanlışı öğrenemeyiz... Bir düzendir gidiyor içinde kaybolduğumuz, boğulduğumuz, boğduğumuzda oluyor..diyemeyiz ki biz gökten zembille indirildik, bizim sarrafımız insan sarrafı, insanın altın olup olmadığını iyi biliriz. Sana şu kadarını söyleyim bu konuda her kötünün içinde bir iyilik , her iyiliğin içinde de bir kötülük mutlaka yatar... Bir de kendimden örnek vereyim..çok ince fikirliyim genelde. bilmediğim bir insana eğer onunla bir paylaşım bir yol almamış isem, yani onunla vaktinde bir iki kelam etmemiş isem o insanı isterse kötü olsun kötü demem...çünkü bilmiyorum..aksi olduğu düşünülürse o insanın tepkisine göre tepki veririm.. bir rivayet (?)
Bir kişi Hz. Ali’ye onu sevdiğini söylemiş.Hz. Ali o kişiye;Yalan söylüyorsun çünkü ben seni sevmiyorum, senin de beni sevmediğine kalbim tanıklık ediyor, cevabını vermiş. Siz gerçekten birini seviyorsanız, muhakkak oda sizi sevmektedir.Kalbinizde birine karşı sevgi yoksa, onun sevgi iddiasına inanmayınız,çünkü yalandır...... Yani insanlar arasında herşey karşılıklıdır...bu dünyada bir şair, yeni yetme şairi küçümsüyorsa ,ya o da aynısını yapar yada sükutunu koruyup öbür dünyada bunu yaşatır...kötülük yapana iyilikte bulun demekte bu sözler içinde herşeyi açıklığa kavuşturur...çünkü adalet ezelden ebediyete böyle kurulmuştur...(ayrıntılarına değinmeden düşüncem) şair güzel olanı görmeli, şair aşkı(aşk denince tek bir akş değil) ,şair Allah ın yarattığı ve verdiği bütün güzelliği ,özelliği ve ya olması gerektiği gibi kötülüğü görmelidir , bunu insanlara iletmelidir..diye düşünüyorum...
Şiirinde dökülen dizeler sanki kendinize gelin çığlığıydı...ama kim nasıl gelmiş ve ya umursamamış bilinmez.. Güzelliklerin doğduğu kuyuda uyanman dileğimle Saygılar..
Not:Sayfana verdiğim bu görüntü kirliyse affola ,
hayal_meyal tarafından 9/20/2010 10:06:13 PM zamanında düzenlenmiştir.
ya meselci ettiğin laflara bakıp seni yargılarsam atarım gönül dağımdan aşağılara bak.. ben şairim değilim mesele değil lakin sever gibi başlayıp tokatlamışsın kardeşim siz kadınlar dedin hop dedik siz şairler diyorsun dur diyoruz bir adım daha atarsan kimin damarına basacaksın merak ediyorum
bence seni hem kadın hem şair olan birileri kızdırmış:))
mert kardeşim yine emeğin için tebrik ederim ama ettiğin laflar ağır geliyor bilesin..
siz şairler demiş Mardin' li Memet, siz şairler şöyle beş para etmez, böyle üçkağıtçı, şöyle ırz düşmanı, böyle namuzsuz, şöyle iki yüzlü, böyle yalaka, şöyle ahlaksız, böyle şerefsiz, falan filan işte...
kimi görmedim numarasında ben şair değilim demiş kimi kimi alınmamış üstüne haklısın, afferim demiş kimi...
bu çocuk bütün şairlere düpedüz küfretmiş bu çocuk bu meydanı bu kadar mı boş bulmuş demek bu sayfaya bir tane şair gelmemiş
ben şairim Memet... gelelimde yüzyüze, şu boşluğa söylediklerini bir de bana söyle hele...
Bu şiir de iki anlam çıkarıyorum bıkmadan usanmadan imge aramak bir kurbağadan bile alham almak gibi bu şairin işi haklısınız diğer anlamda da haklısınız bazı şairler de bencildir. kutluyorum saygımla...
hala pişiyorum... şairlik yolunda... şairim diyemicem... bir başkasının duyguları kaleme alış tarzı kıskanılır mı? ben kıskan mıyorum şahsen... herkes farklı ifade eder kendini ki bu olmazsa olmazlardandır... aşkı , doğayı, savaşı ne bilim daha bi çok şeyi her kalem ve yürek farklı ses ve duygularla döker kağıda... kimi naiftir incitmekten korkar.. kimi haşindir kalemi batırır... kimi öfkelidir... kimi cesur... aynı konuyu farklı duygularla okuyucuya aktarırlar.. burda sürekli takip ettiğim arkadaşlardan bazılarının şiirir ismi olmasa da altında derim ki bu şiir onundur kesinlikle yani bir tarzı vardır... ve bu tarz yerleşmiştir kalemine...
evet şairler biraz delidir engin tasvir güçleri ile gördüklerini abartırlar ama şiirin ve öykünün kuralıda budur biraz kıskançlıklarına gelince bir takım rivayetler var bu konuda mesela tacettin yıldırım beni acayıp kıskanıyormuş halbu ki ben şair bile değilim neyimi kıskanıyorsa...)))
şaka bir yana güzel tespitlerdi katılıyorum düşüncelerine... öptüm gözlerinden deli çocuk...
VE BİZ ŞAİRLER, NE YAZDIĞIMIZI BİLİRKEN NASIL YAZDIĞIMIZA BAKMIYORUZ. İMGELER ADI ALTINDA ŞİİRE ÇELME TAKIYORUZ. ANLAMI YAKALAMAK DEDEKTİFLİK İSTİYOR İMGE ZENGİNİ ŞİİR İNTİHAR EDİYOR.
VE BİZ ŞAİRLER, KOŞAR ADIMINDAYIZ HAYATIN acıları görünce farkın varırız aslın. başımızda kavak yelleri ne güzele akar yaşımız ne de vefasızlıklara.. demek geldi içimden..bir şeye sonuna kadar katıldığım bir nokta varki;
Betimleme...
şiire zenginlik adına var olan bir olgunun bu kadar müsrifçe harcanması şiiride anlamıszlığa itmekte.şiirin serbestse eger anlam kopupluklarıda aşikarca ortaya çıkmata iken nedendir bilmem imge diye tutturur insanlar anlamadım...mısralar arasında bile anlamı yakalamak adına bir çatal iğneye ihtiyaç duyuru nitelikte çoğu şiirler...
anlamıni yitirdiği gibi tarumar olmuş dizelerde sizde perişan oluyorsunuz....
Sevgili Selim, genel olarak yazarsam yanlış yapmış olurum, bu yüzden kendi adıma söylüyorum, evet gerçekten varım, var ve varlar ....varsınız içlerinde...birinde dokanmasa birinde illaki dokunuyor ucu..hayatımda hiç bir insanı küçük, büyük,erkek, kadın,ünlü ,ünsüz v.s. ayıramadım..önce kimliğinde iki eli ve iki kulağı , iki gözü, iki ayağı olan mı değil mi onu tesbit ettim..
ve dedim, hala da öyleyim ..demek ki bu da Allah ın yarattığı insan dedim, insanların huyunu bilmem için önyargılarda bulundum..üç şiiriniz gibi olmasada bazı düşüncelere sahip oldum, hak vermiyorda değilim..gerçekten kadın, erkek olarak değil de insan olarak bir çok değerlerimizi köreltmiş varlıklarız, her geçen günde buna bir yenisini ekliyoruz bu inkar edilemez....sen amcam,dedem,teyzem,ninem neysen işte, sen insan! eskisi gibi taştan su çıkartıyor musun? hayır. Sen oturduğun yerde taştan suyu çıkartırım diyorsun...bunları görüyoruz yaşam belirtisi taşıyan bütün insanlarda..bu bir gerçek ve bizler dahiliz bunlara..insanın düşüncelerini okuma gibi bir özelliğe sahipte değiliz, eğer onun yaşadığını yaşamış biriysek bunu ancak dile getirebiliriz...Tüm bunları boşverelim, en önemlisi insan olarak nefsin ele geçirebileceği akılı, kalbi, ruhu ve bunları içinde taşıyabilen bedeni korumayı öğrenememişsek ! hayatta hiç bir zaman attığımız adımları yargılayamayız...bir arpa boyu yol alabilmek için maneviyatımızında yaptığımız işle bütünleşmesi gerek, maneviyatı ölçmek bize düşmez ,her insanın sırrı Allah ile arasındadır...başka insan biliyorum dese de boş bilir...ancak yansıtılandan bir nebze görüşünü dile getirebilir...En güzeli ve en doğruyu yapabilmemiz için haremlere bölünmemiz gerekir..bu bize hiç bir şey kazandırmaz..yanlışı görmesek doğruyu , doğruyu görmesek yanlışı öğrenemeyiz...
Bir düzendir gidiyor içinde kaybolduğumuz, boğulduğumuz, boğduğumuzda oluyor..diyemeyiz ki biz gökten zembille indirildik, bizim sarrafımız insan sarrafı, insanın altın olup olmadığını iyi biliriz.
Sana şu kadarını söyleyim bu konuda her kötünün içinde bir iyilik , her iyiliğin içinde de bir kötülük mutlaka yatar...
Bir de kendimden örnek vereyim..çok ince fikirliyim genelde.
bilmediğim bir insana eğer onunla bir paylaşım bir yol almamış isem, yani onunla vaktinde bir iki kelam etmemiş isem o insanı isterse kötü olsun kötü demem...çünkü bilmiyorum..aksi olduğu düşünülürse o insanın tepkisine göre tepki veririm..
bir rivayet (?)
Bir kişi Hz. Ali’ye onu sevdiğini söylemiş.Hz. Ali o kişiye;Yalan söylüyorsun çünkü ben seni sevmiyorum, senin de beni sevmediğine kalbim tanıklık ediyor, cevabını vermiş.
Siz gerçekten birini seviyorsanız, muhakkak oda sizi sevmektedir.Kalbinizde birine karşı sevgi yoksa, onun sevgi iddiasına inanmayınız,çünkü yalandır......
Yani insanlar arasında herşey karşılıklıdır...bu dünyada bir şair, yeni yetme şairi küçümsüyorsa ,ya o da aynısını yapar yada sükutunu koruyup öbür dünyada bunu yaşatır...kötülük yapana iyilikte bulun demekte bu sözler içinde herşeyi açıklığa kavuşturur...çünkü adalet ezelden ebediyete böyle kurulmuştur...(ayrıntılarına değinmeden düşüncem)
şair güzel olanı görmeli, şair aşkı(aşk denince tek bir akş değil) ,şair Allah ın yarattığı ve verdiği bütün güzelliği ,özelliği ve ya olması gerektiği gibi kötülüğü görmelidir , bunu insanlara iletmelidir..diye düşünüyorum...
Şiirinde dökülen dizeler sanki kendinize gelin çığlığıydı...ama kim nasıl gelmiş ve ya umursamamış bilinmez..
Güzelliklerin doğduğu kuyuda uyanman dileğimle
Saygılar..
Not:Sayfana verdiğim bu görüntü kirliyse affola ,
hayal_meyal tarafından 9/20/2010 10:06:13 PM zamanında düzenlenmiştir.