(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
DOKUN HAYATA şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
DOKUN HAYATA şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Aslında ve doğrusu dün aldığım bir kararla yazılmış şiirleri sadece okuyup geçecek, şiirin bana yansıttıklarını yorum olarak paylaşmayacaktım.. Lakin okuyunca yazdıklarınızı, fikrim değişti ve teğet geçemeyip, dokundum:)) Şöyle bir bakınca, okuyunca ne demiş bu kişi denebilir:)) Belki de o yüzden mi hiç yorum yazılmamış acep kimbilir..! :)) Topla, ekle çıkar 4 satır, 11 kelime işte:)) Ama biliyor musunuz bu 11 kelime için ben 11 sayfa yorum bile yazabilirim aslında:)) Pek severim kısacık satırları:)) Hem okumayı hem de yazmayı:)) Severim az sözle çok söz anlatılmasını.. Düşündürtmesini, sorgulatmasını.. Az söze çok mana yüklenmesini.. Ve zordur aslında bu.. Nasıl ki uzun uzun dizelerle anlatılmak istenileni kopukluk olmadan, dağıtmadan konuyu, anlatmak zorsa, kısacık satırlara düşünce ve duyguları, anlatılmak istenileni sığdırmak da bir o kadar zordur.. Hatta belki daha da zordur, zor olandır.. Başlı başına başlık anlatıyor aslında anlatılmak istenileni.. Bence diyor ki dizeler ve şairimiz; Söz deyip geçme, söyle ama söylediğinin de arkasında ol.. Dediklerinle yaptıkların aynı olsun.. Hakkını ver söylediklerinin, söyleninlerin.. Teğet geçme sözlere/söyleninlere/söylediklerine.. Dokun şiirlere.. Şiirlerin içinde denilenlere kulak ver. Ruhuna gir.. İşlesin içine, sahiplen yazdığın her bir duyguya öyle sarıl ki yaşanmışlıklara var olanlara; sımsıkı, içiçe ol, içinde olsun, içinde ol, terlesinler.. Kelimeler dökülsün ama ta yüreğinden, acını, sevincini yaşa, yaşatsın, duy, hisset.. Yapış yapış olsun hayata dair ne varsa, birebir ol, birebir yaşa, birebir yaşat.. Uzak durma.. Sorgula, terlet sorularınla hayatı, ter döksünler, terlesin tüm değerler:)) Hayat denilen hızlıdır çabuk geçer gider, arada bir soluklan dur, noktalı virgül koy, dinlemeyi de bil.. Nefes al koşturmalar arasında.. Dokun ama hepsine, dokun.. Hayatın içindeki herşeye.. İçinde ol herşeyin, hisset.. Geçiyor gidiyor ömür, dokun hepsine/herşeye kıymetini bil, kenarında değil, içinde ol, hayatın.. İçine sindir.. Emek ver, fedakarlık yap, hakkını vere vere yaşa hayatı, terlesin bunları yaparken ruhun, bedenin.. Hayata dokun, dokun hayata, dokunarak yaşa işte demiş:)) Keyifle okudum, sorgulatmış hayatı yüreğiniz.. Daim olsun kaleminiz:)) Saygı ve sevgilerimle...
sera. tarafından 4/21/2010 2:11:11 PM zamanında düzenlenmiştir.
şairin dörtlüğü başka bu kadar anlattırmasa açmasa anlamını yazdırmazdı sana .... ah sera ; destan olur yazdıkların çok güzel ve seçicisin her zaman seni ve şairi tebrik ederim afedersiniz yorumun güzelliğini görünce es geçemedim.. selamlarımla
Sayın şaire inanın yorum bekliyordum ama bu kadar derinliğine inmenıze hayran kaldım.Beni de bu yorumunuzla yorumunuzun içine aldınız.. Harikasınız çok teşekkürler..Kaleminize sağlık ..saygı ve sevgilerimle...
az yazıp çok şeyi içine almışlık bu olsa gerek
tebrikler vede kaleminiz daim olsun.
saygılarımlaa