Ah Halepçe Suçun Neydi?Şiirin hikayesini görmek için tıklayın İnsanlık tarihine düşen kara lekelerden biri olan Halepçe Katliamı’nın altında eski Irak diktatörü Saddam Hüseyin’in imzası vardır..
Halepçe katliamı, tarih yaprakları 16 Mart 1988’i gösterdiğinde, Saddam Hüseyin’in talimatıyla, savaş uçaklarının ürpertici ve de ürkütücü sesleriyle başlamıştır. Bombalar tarihin en büyük katliamlardan birini gerçekleştirme yolunda kentin kalbini parçalarken, her tarafa her yaştan çoluk, çocuk, bebek, ihtiyar, genç, kadın, özürlü vs demeden insan cesetleriyle dolmuştur.. Kentin sokaklarında gezen zehirli gazlar, bu talihsiz insanları birer haşere gibi patır patır yere sermiştir.. Üzerinden yıllar geçmesine rağmen Halepçe katliamı’nın izleri hala yok olmamıştır. Zehir yüklü bulutlar hala bir karabasan veya kabus gibi şehrin üstünde kol gezmektedir.. Resmi rakamlara göre; bu katliamda, 5000 sivil hayatını kaybederken, bir o kadar da sivil zehirli gazların zararlı etkilerine maruz kalmıştır.. İşin en acı tarafı ise, insanlık tarihine kara bir leke olarak geçen ’Halepçe Katliamı’’nın, dünya kamuoyunda hala gereken yankıyı bulamamasıdır...
.............................................
ah halepçe .................................... Mehmet Selim ÇİÇEK 16 Mart 2010,,,14.04 Kızıltepe |
ne çok öldürüldük ne çok zulume ugradık heval...
dostcakal yuregıne saglık.