Yılların Aynasında !
Aynalar tozlu dumanlı
Sırlarında yıllar saklı Tam şiİr yazarken sana Sızdın gene kırığından Gözlerime baka baka Nur yağdı masama Işıkların pul pul Sevmiştik uzun bir yol Görüyorum son bakışını Dumanlı dumanlı Nar çiçeği kızılında yüzün Suskundum acıydı hüzün Beyaz gül gibi solmuştu Biliyorsun ,yüzüm Ah kırık anılarda Aynalar tozlu dumanlı Yaldızında , Yıldız oldun geceme Sevda selinde Yılların aynasında Sevmek saklı ! Oya Gedik Eski bir defterden... |
“kırığından sızdın” ifadesi sözlerin muhatabının yüreğine attığı çeltik, bir yaradır… GEDİK,” Görüyorum son bakışını, dumanlı dumanlı “ söz dizeleriyle de bu savı destekler nitelikte serzenişte bulunuyor. “Narçiçeği kızıllığı” utancın ifadesi olarak dizelerde yerini alıyor. Bu utan sevgiyle aittir, şairin ise yüzü beyaz bir güldür, yani onun yaşadığı aşka karşı bir kusuru olmamıştır.
Narçiçeği kızılında yüzün
Suskundum acıydı hüzün
Beyaz gül gibi solmuştu
Biliyorsun, yüzüm
Ah kırık anılarda
Aynalar tozlu dumanlı
Oya GEDİK’ in seçtiği , ‘kırık anılar’ tamlamasındaki gizemli manayı ise onu şekillendiren geçmişi olarak yorumlayabiliriz. O halde Oya GEDİK kırgın bir yürektir. Öylesine kırılmıştır ki yaldızlar bile (sevgilinin hoş halleri) bile kanlar içindeki kalbini tamire yetmez. Şairin “kırgın kalbi” onu sadece saklı ve üstü örtülü anlarda yaşar, yani gecede…”Gece” anlam itibariyle tüm sembolistlerin adeta can simidi olarak sarıldıkları mana cümbüşüdür. Gecede saklı olan her ne varsa şiirde vardır. Oya GEDİK de sevgiliyi gizli-saklı yaşamakta…
ŞAİRİMİZİ EN DERİN SAYGILARILA KUTLUYORUM EFENDİM. HEP DERİM YA, ŞİİR YAZMAK YÜREK İSTER... OYA HANIM DA İSE HEKTAR HEKTAR...