(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
. şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ya bende bir Divriğili olarak böyle güzel bir şiire kayıtsız kalmak istemedim çok teşekkür ederim kendi adıma ve memleketim adına bu güzel şiir için,sevgi ve saygılarımla...
Göz kamaştırıyor cennet kapısı Mimarın sanatın özü burada Dünyada bulunmaz örnek yapısı Bin bir mühendisin gözü burada
Kalbin güzelliği işlenmiş taşa Nakış böyle güzel düşmez kumaşa Görmek gerekiyor bir baştanbaşa Ustalığın en son sözü burada
Tarihten bu güne en güzel atıf Her bir karesinde binlerce motif Hepsi birbirinden latif mi latif Hayrete düşürür sizi burada
Geometri fizik sanat bilimi Taşlarda okunur çağın ilimi Figürlerde yaşar zaman dilimi Selçuklunun ayak izi burada
Tarihin eser bıraktığı şehirleri bir bir incelediğimizde, nasıl ki Divriği'de şairin ruhunu okşayıp müstesna bir şiire imza koydurucu Ulu Camii varsa, mükerrerinin ilk örneğini Bursa'da bulabiliriz. Şanlı ve mahir ecdadımızın ustalığından doğmuş bir diğer Selimile'ye Edirne'de, Süleymaniye'ye İstanbul'da rastlarız. Çardak'tan Eceabat'a geçip Dardanel'de ilk muzaffer tarihi yazan Süleyman Gazi'nin ruhundan bir ruhu Bizans surlarına sancağımızı diken Ulubatlı Hasan'da yakalarız. Çaldıran'a gitmeye, Mohaç'ı yoklamaya, Plevne'ne Osman gazi ile aylarca aç, susuz dâvânın sabrına yatmaya gerek var mı? Bu şanlı milletin üç kıtada bedenen, beş kıtada adalet timsalliğiyle varlığı yok muydu? Mimar Sinan'ın sanki göz kararıyla ölçtüğünü kaç asır sonra cm'leriyle ölçenlerin şaşkınlığını anlamak mümkündür, ama bizim yeni neslimizin kendi tarihine istihza ile bakışını hiç bir izan ve vicdan anlayamaz.. Ki; yeni nesillerin şairlerinden dillerinden dökülür görünen ruhî meşveredlerini çok iyi okumaları gerekir.. Bu şiirin binaen işaret buyurduğu asil hedef işte bu yöndedir..
Adalet eşitlik kadına saygı Şarttır böyle kültür adına saygı Bu medeniyete duyulmaz kaygı Korkmadan gezinir kuzu burada
Yolunuz düşerse buraya eğer Kapısı harika görmeğe değer Sanatı yaşatan inançmış meğer Kültürün tadıyla tuzu burada
anlatilan anlatilmis yazilan yazilmis bize de okumak takdir etmek ve ayaga kalkip dakikalarca alkislamak kalmis cani gonulden sizi kutluyor ve ayakda alkisliyorum muhtesem bir eser
Bize düşen,tebrikler,selam ve saygılar