Dlencilik yaptırılan çocuklarımızın yer kavgası.Arkadaşlarını öldüresiye dövdüler Sosyal devlet nerede?
Günle doğarım,sokak başına Acımadılar gözyaşıma Ne salıncak kazası Ne trafik belası Adı,ekmek parası Bakmayın, çocuk yaşıma Uğradım arkadaş hışmına Ne devlet duydu,ne anam Yüreğim yanık, Pabucum delik Kaderim mi dilencilik Olsada ömrüm kısa Bağışlayın beyler,bağışlayın Boğduysam yasa
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ÇOCUK şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ÇOCUK şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Adı,ekmek parası Bakmayın, çocuk yaşıma Uğradım arkadaş hışmına Ne devlet duydu,ne anam
Çok güzel bir şiir, acılar ve gerçekler.Görmeyen yada görmek istemeyen gözlerin içine adeta sokulmuş.Ben toplumsal gerçeklik şiirlerini bu yüzden seviyorum.Öğretmenim bu güzel paylaşımınızı tebrik ediyorum. ve Sosyal devlet yapısını bozanları günahlarıyla başbaşa bırakıyorum.Esen kalın
Ülkelerin en büyük zenginliği insanıdır. İnsanını en iyi eğiten, onlara en iyi imkanı sunan ülkeler, ilerlemeyi başarırlar. Çocuklarına sevgi gösteren ülkeler,bayanlarına da,erkeklerine de aynı sevgiyi gösterir. Ülkenin bir durumuna bakalım. Çocuk pornosu mafyası,organ mafyası, beyaz kadın mafyası,eroin esrar mafyası,dilenci mafyası... beslendikleri nokta..açlık fakirlik.Yani sefaletten fısatcılık yapıyorlar. Dünya ya İlk Çocuk Bayramını hediye eden ülkemizin, Atatürk ' e ve onun ilkelerine tekrar yöneleciği umudunu taşımak istiyorum.Sevgiyle kalın efendim.
çalılık tarafından 1/15/2010 10:51:50 AM zamanında düzenlenmiştir.
Günle doğarım,sokak başına Acımadılar gözyaşıma Ne salıncak kazası Ne trafik belası Adı,ekmek parası Bakmayın, çocuk yaşıma Uğradım arkadaş hışmına Ne devlet duydu,ne anam Yüreğim yanık, Pabucum delik Kaderim mi dilencilik Olsada ömrüm kısa Bağışlayın beyler,bağışlayın Boğduysam yasa
İçim karmakarışık oldu dizelerinizle. Diz çöktüm kaldım desem yeridir. Söylenmek istenipte söylenemeyenler. Hiç söyleyemediklerimiz. Bu ne acı, bu ne elem ve keder
Kutlarım duyarlı yüreğinizi... Selam ve saygılar...
Günle doğarım,sokak başına Acımadılar gözyaşıma Ne salıncak kazası Ne trafik belası Adı,ekmek parası Bakmayın, çocuk yaşıma Uğradım arkadaş hışmına Ne devlet duydu,ne anam Yüreğim yanık, Pabucum delik Kaderim mi dilencilik Olsada ömrüm kısa Bağışlayın beyler,bağışlayın Boğduysam yasa **********************************İçerikli ve güzel bir şiir olmuş--5 Kutlarım,selamlarım efendim
Günle doğarım,sokak başına Acımadılar gözyaşıma Ne salıncak kazası Ne trafik belası Adı,ekmek parası Bakmayın, çocuk yaşıma Uğradım arkadaş hışmına Ne devlet duydu,ne anam Yüreğim yanık, Pabucum delik Kaderim mi dilencilik Olsada ömrüm kısa Bağışlayın beyler,bağışlayın Boğduysam yasa
Toplumsal bir konuda kanayan bir yaraya parmak basmışsınız.Toplum olarak biz devlet aile hep sorumluyuz.Yürekten kutluyorum dost kalem selamlar saygılar..
Bu gün Bedrettin, yarın başka bir çocuk. Ve develt sosyal devlet olmayı başaramadığı için dilenciler köyü var bu ülkede, Devlet görevini tam anlamı ile yerine getiremediği için çeteleşen mahalleler var bu ülkede . Biz millet olarak çok unutkan ız. İki gün sonra unutulacak Bedrettin ve bedrettin gibi çocuklar ve yine el açacak sokaklarda bir ekmek parası diye.
Uyanmalıyız ve silkinmeliyiz. Kutluyorum kaleminizi ve saygılar yüreğinize
Peki ailenin sorumsuzluğunun payı yok mu? Aynı köyün insanları,hep dilencilik yapmak için taşınıyorlar şehire. Köylerinde iki üç katlı evleri ve ikişer traktörleri,tarlaları tespit edildi.
Hani helal haram bilinci? Millet alışmış,sakız gibi sosyal devlet demeye... Çünkü kimse kendine pay çıkarmak istemiyor, bu ahlak yozlaşmasında herkesin payı var. Olan çocuklara oluyor. Duyarlı kalemi kutlarım,saygılarla...
Küçük çocukların dilendirilmesi Ülkenin ayıbıdır, Bu kadar ççocuk sevgisiz büyüyor insanlık kayıbıdır. HakanKURTARAN Çocuk işçiliğinin önlenmesi için UNISEF in başlattığı Çoçukların çalıştırılmaması projesine Türkiyenin de imza atmasına rağmen çeşitli yollarla küçüçük çocuklar buna rağmen çalıştırılmaktadırlar . Bunu engelleyecek bir Kurum yokmu bilmiyorum artık . Yüreğine sağlık Üstadım.
Sanatçı her konuyu işlemeli derken ben bu tezi savunmuştum. Bu bir sosyal yaradır. Burada tek suçlu devlet değildir elbet. Bu çocuk sahipsiz mi? bir annesi yana babası yok mu? Burada sorgulanması gereken, öncelikle o çocuğun velileridir. Güzel bir şiir kutluyorum...
……………Adiloş bebe mendilini, ……………Alican böbreğini satıyor. ……………Ezo gelin tenini, ……………Çakır efe eroini satıyor. ……………Fatma ana kızını, ……………Ahmet amca şerefini satıyor. ……………Ne oldu bize can ,ne oldu böyle ?
…………………….. Şirin kız "yatağıma gel " diyor. ……………………..Haşin çocuk "öpücem dedim trip yapma" ……………………..Afroditimiz "neremi,neremi" derken, ……………………..Starımız "sana vermessem kime vericem" ……………………..Ne oldu bize can ,ne oldu böyle ?
………………………………..Türban masumiyetin simgesi oldu. ………………………………..Beyaz bile siyasete soyundu. ………………………………..Düzenbazlar alkışlandı "büyüksün" diye, ………………………………..Hortumun adı " siyaset " oldu. ………………………………..Aklananlar kutsandı törenler ile. ………………………………..Ne oldu bize can,ne oldu böyle ?
iki sene evvel hatırlarsanız yine bir mnedilci kızın dramı yaşanmıştı. o zamn ona ist,naden karaladığım duygularımdı. görüldüğü üzere aradan iki yıl değil bin yılda geçse bizim insana insan olduğundan dolayı değer verme yargılarımız hiç bir zaman çıkarlarımızın önüne geçemeyecek. bu yaşananlar bizim utancımız. duyarlı yüreğini kutluyorum arkadaşım. sevgi ve selam ile.
Dön yaz yan yaz... Dileğimiz bir fiske de olsa fayda sağlamasıdır ama ne yazık ki sadece yazılarda şiirlerde kalan serzenişler oluyor. Gönlünüze sağlık. Selam ile.
Ve herşeyden evvel hani ana hani baba..hısım-akraba-konu-komşu !..kimsesiz değil ki çocuk ?..her bir "adamı" takibe güç yeter mi sonra ?..
Hangi aklı başında..vicdan sahibi ananın-babanın yüreği sızlamaz şu duruma..içler acısı bir gerçek..
siyaset elbette..olacaksa da..her şeyin başı olmamalı kanımca..başta fişmekân parti olsa aynı değer yargısı değişmeyecekse ona da eyvallah !..
Konu güzel...çok yerli yerinde..tebrik ederim..ama işe öncelikle siyaset demeyeyim de "politika" bulaşmasa.. İnsani duyarlılığımız evet her şeyi sorgulamalı..insaflıca olması en güzel..değil mi ?..
Duyarlı yüreğinize sağlık olsun üstadım..saygı ve selâmlarımla..
bir şiirdostun sayfasında yanlış hatırlamıyorsam sosyal içerikli devri irdeleyen konuların çok işlendiği ve bu yüzdende şiirin şiirlikten çıktığından bahsetmiştiniz sn üsdadım.. ama işte böyle kalem duyarsız kalamıyor..Asıl amaç bunu kaleme dökmekle değil altında yatan nedenleri sorgulamak... ve şiirde olduğu gibi sesli düşünmek şiir...bu anlamlı şiirinizi ve duyarlı yüreğinizde olduğu gibi... tebriklerim sonsuz saygılarımla...
Gündeme damgasını vuracak bir şiir diyorum içimiz sızladı içler acısı durumdayız .Devleti bulursak söyleyelim çok üzgünüm nicesi var sokalarda deiğilmi dost kalem.saygılarımla.
Günle doğarım,sokak başına Acımadılar gözyaşıma Ne salıncak kazası Ne trafik belası Adı,ekmek parası Bakmayın, çocuk yaşıma Uğradım arkadaş hışmına Ne devlet duydu,ne anam Yüreğim yanık, Pabucum delik Kaderim mi dilencilik Olsada ömrüm kısa Bağışlayın beyler,bağışlayın Boğduysam yasa
Kutladım selamla dost şair.Var olsun yüreğin.Ömrüne bereket
1- Nasıl vergi kaçırırım hesabı yapan kim...? 2- Bunca işsiz varken hasbel kader biryerlere tabiri caizse kapağı atan vatandaşa nsaıl muamele ediyor, 3- Elektriği kaçak kullanmak için olmadık cinlikler yapanlar, 4- Günde kaç sayfa kağıt, kaç tane ekmek, kaç kişiyi doyuracak yemek çöpe atılıyor, 5- Devlet bunları vatandaşına sunabilmek için ne kadar harcama yapıyor, v.s. v.s... v.s...
Devletine yardımcı olmak yerine düşman gibi davranan bu zihniyetlerle mi mücadele etsin devlet, yoksa sosyal olma görevini mi yapsın....
Tabiki Devlet sosyal görevini yerine getirmelidir ama bunu yapabilmesi ve çocukların bu denli istismarını önleyebilmesi de ekenomik olarak güçlü olmasıyla doğru orantılıdır.
Herkesin şapkasını önüne koyup düşünmesi gerekir ben bu devlet için neyim, ne yaptım ve ne yapmalıyım ki devletten hakkım olanı isteyebileyim demelidir.
Kutluyorum Hocam...
Aslında şiirden çok çok öte bir sosyal soruna parmak bastığınız için
Saygılarımla.
haticeak tarafından 1/12/2010 7:39:25 PM zamanında düzenlenmiştir.
okurken tüylerim diken diken oldu. bedrettin'in hali hepimizi çok üzdü..maalesef insanlık gerçekten ölüyor değil aslında ölmüş diyeyim. duyarlı yüreğiniz dert görmesin sevgili ahmet bey, selam ve saygılarımla...
Ne salıncak kazası Ne trafik belası Adı,ekmek parası Bakmayın, çocuk yaşıma Uğradım arkadaş hışmına Ne devlet duydu,ne anam İşte,ülkemizin acı gerçeği..hem çocuklarımızın,hem de ülkemizin geleceği çalınıyor. Halbuki çocuklar da, ülkede bizim.İkisi de aynı kıymet.İkisini de harcıyoruz. Yazık çok yazık. Kutluyorum sizi,sevgi ile kalın