HER GÜNÜM
Geceleri uykum kaçar şafakta
Çile’m ile geçer benim her günüm Sabah olur, güneş doğar ufukta Elem ile geçer benim her günüm Yüreğim yarılır olur yüz pâre Sevdiceğim vefasızmış ne çare Gece, gündüz şiir yazdın o yâre Kalem ile geçer benim her günüm Ah ettikçe yâr adını anarım Hayırsızın ateşinde yanarım Sevdiğimin cilvesine kanarım Hatâm ile geçer benim her günüm O yâr beni sevdasıyla sürüdü Her yanımı elem, keder bürüdü Üzüldükçe yürek yağım eridi Sitem ile geçer benim her günüm Salih der ki; ona küskün durmadım El uzatıp “şıvga’sını” kırmadım O can dostun vefasını görmedim Mâtem ile geçer benim her günüm * 17.02.1996 * (Şıvga) “Yeni süğmüş, ince dal ” * *Ozan*Seveni* * Âşık Salih ARMAĞAN * *Şair*Yazar* * |
Bırakın herkes büyüdüğü kadar küçülsün.Mevla kibiri ve riyayı bizden uzak tutsun yeter.Bir gün gelir,nice daplar.ağalar,beyler,paşalar,padişahlar,sultanlar yerle bir olmadılarmı.
Sizi ada yerine koymayanı side görmezsiniz,olur biter.Tabi böyle demekle olmuyor,aa yapacak bir şeyde yokki.Eğerki bizler böyle davranmasaydık eğer,şu ülkemiz bu günlerde olurmuydu..?
Ben ne dost dediklerimden,arkadaş dediklerimden neler gördüm neler.Yaş 60 oldu 7 yaşımda annemi kaybettim,o gün bu gün insanlarla iç içe yaşadım.Neler gördüm ne badireler atlattım.Hayatımı gurbetlerde bitirdim,milyonlarca insanlar tanıdım,görmediğim kalmadı değerli dost kalmadı.
Şunu anladımki hanımına dahi güvenme derler,demekki bu dünya kurulalı böyle imiş.Gerçek dosta hayatımı bile verirdim.60 Yılda bir tane gerçekten bir dostum oldu tek bir tane.
Ben nelere şahit oldum anlatamam.Bu yalan dünyada,bizmiyiz yalan,yoksa dünyamı yalan.?
Ama sanırım yalan olan biz insanlarız.
Bu inteneti ben çk sevdim.Çünkü insanlar birbirini görmeden dostluklar kruryor.Elbette bunun gerçeğide vardır,yalan olanıda.Ben görmeden dost diyeni daha sevdim.En azından,şu kadarcık yalan yok.Eğerki geçekten bir arada olsalar ne yalan,ne riyakarlar çıkar ortya.
Yorumlarda insanların samimiyetini artk anladım.O yüzden tamıyorum kafama.Ben şair değil.Ozan değilim.Kitabta yazmayacağım,bestede yapmayacağım.Ben azdıklarım hayatımdaki yaşanmışları,anlatamadıklarımı bu sayfalada yazmak.Fakat bu işe porfosyönel olarak yapan arkadaşlarım öyle değil tabi.Yani sizler.O kadar eek verip okuyorsunuz.Asıl söylediğin gibi sizlerin yapması gereen yükümlülükler var.Fakat züpbeler diyeceğim ben onlara,kendisini dev aynasında görenler,bu sitede ben çoğun biliyorum.Onlar insanda morel bırakmıyorlar.
Ama kafanıza takmayın.Neşet ertaşı dinlemişsinizdir,Mesala aşık veysel.Aşık veyseli Ankaraya sokmadılarCunhuriyetpartililer,bunu biliyormusun.?
Neşaet ertaşı TRT.ye almadılar,bunları ben okudum dostum hemde dinledim.
afana takma dediğim gibi.Dinleyen,okuyanların mutlaka olacaktır.Canım kardeşim.Kendinize iyi bakın.
Bir bardak suyum var düşmanımla paylaşmaya hazırım.Bütün dostlara gönül kapımda,hanemde açıktır.