EKREM KARAKAŞ DESTANIŞiirin hikayesini görmek için tıklayın Ekrem Karakaş, Aydın ili,Söke İlçesi’nin tanınmış ailelerinden Karakaşlar ailesinden olup Söke’de sevilen, sayılan aydın ve ileri görüşlü ilçenin önde gelen duayenlerindendir. 08.03.1926 yılında Söke’de doğmuştur.Söke Kocagöz İlkokulu’ndan mezun olduktan sonra İzmir Buca Orta Okulu ve İzmir Lisesi’ni bitirmiş,1947 yılında İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakülltesi’nde 4 yıllık öğrenimden sonra 1951 yılında Ankara’da Etimesgut Zırhlı Tugayı’nda ulaştırma Subayı olarak vatani görevini ifa etmiştir.Sayın Ekrem KARAKAŞ,Cumhuriyet çocuğu olarak Söke’de yetişmiş 1955 -1960 yılları arasında Söke Belediye Başkanı olarak görev yapmıştır. Söke’nin gelişmesinde ve yapımında birçok hizmetleri olmuştur.Söke’de yapılan her kurum ve kuruluşların almış oldukları kararlarda Sayın KARAKAŞ’ın imzası vardır.Bir yerde deneyimli gün görmüş bir halk danışmanıdır. Aynı zamanda merkezi Ankara’da bulunan bir kurum tarafından HALK KAHRAMI olarakta onurlandırılmıştır.Birçok kurum vekuruluşlardan 50’den fazla onur plaketi almıştır. Söke’de iz bırakanlardandır.Günümüz Türkiye’sinde KİM KİMDİR ? eserinde de özgeçmişiyle yer almıştır.Siyasi çalışmalarından yanısıra tarım, ziraat ve özellikle ticaretle uğraşmaktadır.Ayrıca Söke’de birçok kurum ve kuruluşlarda görev almış maddi ve manevi açıdan yardımcı olmaktadır. Söke Ektspres,Yeni Söke, Gerçek Gazetesi gibi yayın organlarında, Beşparmak.Sarızeybek, Pamukkale Güneşi gibi dergilerde de birçok makalesi yayımlanmıştır. Söke Ticaret Borsası’nda uzun yıllar hizmet vermiş; 1999 yılına kadar tam 33 yıl yönetim kurulunda başkanlık yapmıştır.Ayrıca halen Söke’de eğitim ve öğretlme devam eden Söke lisesi’nin yapımında ve açılışında emeği geçmiştir. " Bir Dönemin Anatomisi -Anılarım ve Denemelerim" "adını taşıyan kitabı bu satırların yazarı tarafından yayına hazırlanmıştır. 20 Ekim 1999 günü Söke Ticaret Borsası tarafından Ekrem Karakaş onuruna bir tören düzenlenmişti. Beni de davet etmişlerdi.Tören Davutlarda özel bir Restorantta yemekli olarak yapıldı. Söke İlçe Kaymakamı,Aydın Valisi, Muharrem Göktayoğlu ve Garnizon Komutanı, Söke Protokolu, Ticaret ve işadamları, dodstları ve yakınları hazır bulunmuşlardı. Törene beni de davet etmişlerdi. Benden de bir şiir okumamı istemişlerdi.Zaten ben de hazırlıklı olarak gtmiştim. EKREM KARAKAŞ DESTANI adını taşıyan şiirimi bir iki önce arkadaşı Fahri SEVİL’in isteği üzerine ( Kadir Bey, yarın Ekrem Karakaş’ın onuruna bir jubilesi vardır. Sizi de davet etmişlerdir. Sizleri de aramızda görmek istiyoruz. Ekrem Bey’in sizden bir rıcası var. " Benim için bir iki dörtlük şiir yazar, okur mu ? diye. Ben de bunun üzerine aşağıdaki şiirimi yazdım ve adı geçen toplantıda okudum. Şiir bir hayli alkış aldı.Özellikle Aydın Valisi Sayın Muharrem Göktayoğlu ve ilçe kaymakamı özelikle beni tebrik ettiler. İşte bu şiir o günlerin anısına yazıldı.1985’ten bu yana Söke’de bulunuyorum. Sayın Ekrem Karakaş ve KARAKAŞLAR ailesinden hep yakın ilgi gördüm. İşte bu şiir, benim Karakaşlar ailesine karşı bir şükran borcu bağlamında yazılmıştır. Herkese kola kolay böyle şiir yazmam. Sayın Ekrem KARAKAŞ’’a daha nice sağlıklı günler ve uzun ömürlü yıllar diliyorum...Beğenirsiniz, beğenmezsiniz, takdir sizlerindir. Şiirin hikayesi böyledir aziz dostlarım. ( Geniş bilgi: Bir Dönemin Anatomisi -Denemeler ve Makaleler-Ekrem Karakaş- Cumhuriyet Matbaası,2- Sarızeybek Dergisi Sayı: 41. Mayıs-Haziran 2009. Söke.
Ticaret Borsası’nda bir ömür geçti
Çalıştı sabırla Ekrem Karakaş Otuz üç yıl oldu borsayı seçti Uğraştı gururla Ekrem Karakaş Tanrı’nın rahmeti bir başka ihsan Meclisin gülüdür babacan insan Herkesin saydığı onursal başkan Ayrıldı onurla Ekrem Karakaş Yakın dostlarından Fahri Sevil’le Çelik, Özbaş, Candal, Özşarlak ile Hayatı boyunca yapmadı hile Borsanın direği Ekrem Karakaş Bu bir övgü değil, dinle arkadaş İyi dost, güzel insan, örnek vatandaş Dar günlerin dostu, güvenli sırdaş Hayatın gerçeği Ekrem Karakaş Ozanca burada ben duramazdım Sizin için güzel bir destan yazdım Gönlüme işledim mermere kazdım Bir baba yüreği Ekrem Karakaş Adını bir yere vermemiz gerek Sizin için çiçek dermemiz gerek Sonunda vuslata ermemiz gerek Söke’nin çiçeği Ekrem Karakaş Temeli sağlamdır şu taş binanın Yalana gelmiyor bu baş inanın Tebrike layıktır böyle insanın Aydın’ın İl Beyi Ekrem Karakaş Kültüre, sanata kol kanat olmuş Ticaret, siyaset, ziraat olmuş Hürriyet, adalet, demokrat olmuş Arının peteği Ekrem Karakaş Şairim ne desen takdire değer Bir gün buralardan göçersek eğer O bir alperendir öğrendik meğer İnsanlık örneği Ekrem Karakaş. Abdülkadir GÜLER Araştırmacı Şair ve Yazar Emekli Milli Eğitim Müdürü / Söke. Not: Bu şiir, Söke Eski Belediye Başkanı ve Söke Ticaret Borsası’nda 33 yıl yönetim kurulu Başkanlığını yapan, Sayın Ekrem Karakaş onuruna 20 Ekim 1999 tarihinde düzenlenen Jübile gecesinde; bu destan Şairi tarafından okunmuş, dönemin Aydın Valisi Sayın Muharrem Göktayoğlu tarafından tebrik edilmiş ve bir hayli alkış almıştır. |