(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
-------------- şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
-------------- şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Şiirime yazdığın yorumu gördükten sonra merak ettim seni. Bu gördüğüm ilk şiirin. Söyleyiş bakımından bir diyeceğim yok şiirine. Hem derinliği, hem de söyleyiş zenginliği ortada zaten.
Şiirine teknik açıdan birkaç şey söylemek istiyorum. Halk edebiyatının 'koşma' diye tabir edilen nazım şekliyle yazmışsın. Bağlama mısralarındaki kafiyenin zayıf olduğunu söylemeliyim. Bu halk şairlerinde hoş görülen bir keyfiyettir; ancak senin gibi 'kalem şairi'nde pek hoş karşılanmaz. Sebebi de halk şairinin 'irticalen'; yani o anda söylemek zorunda oluşu; oysa kalem şairinin böyle bir mecburiyetin içinde bulunmamasıdır. Senin kafiye bulmak için sınırsız bir zamanın var. Bu yüzden şiirlerini yazarken daha kuvvetli kafiyeler bulman beklenir. Hecenin 11'lisinde 6+5 ve 4+4+3 duraklı iki kalıp vardır. Şiirinde bu kalıpların ikisini de kullanmışsın. Esas olan bu kalıplardan birini kullanmaktır. Şiir çok uzun olduğu zaman -ki uzun şiir şairi yorar, bundan kaçınmalısın- bu iki kalıp aynı anda kullanılabilir; ancak aynı dörtlükte iki farklı kalıbın kullanılması ahenge zarar verir. Bunun için kalıpları ayrı dörtlüklerde -mümkünse şiirin belli bölümlerinde bir iki dörtlükte- kullanmak lazım. Bunun yanında ufak tefek de olsa bazı imla hataların da var. 'Yunusça, Ene'l-Hak, Dar-ı Mansur, Hakk'ın divanı, bir gün, temmuzda' doğru yazılışlardır.
Tebrik ediyor, daha güzel şiirlerinle karşılaşacağımı umut ediyorum...
Sevgiler..
cinar39 tarafından 9/20/2007 3:27:25 AM zamanında düzenlenmiştir.
ben bu şiire yorum yazmam yazsam yazsam methiye yazarım methiyde yazamam çünkü şair bana ayak bırakmamaış yinede bir deneyim bakalım olacakmı sevgilerimle harıka olmuş şiir gülün sözleri, yorar gözleri,
kardeşim benim gerçek anlamda kalemine yüreğine sağlık.sizler varken gözüm açık gitmez, tebrikler erhan'ım gül'üm.Sevgiler. Tahtın, sarayımda var diye sevdim Sarayımda tahtın var diye sevdim=naçizane..