köylü çocuğuyum ben anam beni haşhaş çapasında tarlada doğurmuş ben sondan yedinciyim hani tekne kazıntısı öncesi mayalanmışım emek ile ondandır ellerimin ayaklarımın nasırı daha sabanı küçük yaşta vermişler koca öküzlerin peşinde koştur ha koştur sabahları güneşten önce doğardık biz çünkü anamızın sözü ile uyandık hep kalkın güneş adam boyu çıktı halbuki nerede güneş biz güneşten iki adam boyu öndeydik hep
ben köylü çocuğuyum benim ilk arkadaşım kangal kırması karabaşımdı onunla oynar onunla gülerdim bazan can dostum bazan koruyucumdu benim yaz geceleri kuzularımla o kır senin bu kır benim gezerdik hepsine bir isim takmıştım neredeyse yüzü aşkındı ama hepsi dostumdu hele bir gülcanım vardı bin metreden çağırsam koşardı
ben köylü çocuğuyum okumak,okutulmak lükstü bize aslında çok iyiydim ilkokulda Köy enstitüsünü bitirmiş bir eğitmenim vardı bilime bizden önce hep o kaşardı bir güneşti erişilmez sanırdık başardığımızda sırtında eve taşırdı onun için hep yarışmacıydık bu gün kim taşınacak yokluk hep bizde kalıyordu varlık nedir ki bilmedik biz sabahları hep tarhana çorbası içtik yanınada mis gibi üzüm pekmezimiz yufkayı batıra batıra yerdik sekiz çocuktuk yoksulduk ama mutluyduk
ben köylü çocuğuyum ne oyuncaklarım oldu benim boy boy nede hayallerim toz duman içinde bir köyüm Hani Talip Apaydın’ın romanındaki köy Toz duman içinde işte o köy benim köyüm Hacı Bektaş_ı Velinin yeğeni Kolu açık Hacım sultanın yurt edindiği Susuz german eli derler Kuşu keklik otu kekiktir bizim hani ne derler Kuşu kaz, otu saz ise eğlen orada kuşu keklik otu kekikse kaç kaçabildiğin kadar ama bizler kaçmadık bizler hep sevdik oraları yoksulduk,açtık ama isyan etmedik horlandık,dışlandık ama soyutlamadık kendimizi ne karalar çaldılar Yavuzsultandan beri mezar taşlarımız bile kırıldı bir bir ama kin tutmadık biz biz köyümüzü ve bu ülkeyi çok sevdik anadoluluyuz biz, biz köylü çocuğuyuz ya siz !
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
KÖYLÜ ÇOCUĞUYUM BEN şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
KÖYLÜ ÇOCUĞUYUM BEN şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Lunapark önünde durupta hayal kurmadım renkli balonların veya bir topun peşinde saatlerce koşupta akranlarıma ayak uyduramadım. Parlak beyaz kaplı kitaplarımda olmadı benim dolma kalemi sadece perşembe pazarlarında tezgahta bana alacakaranlıklı gülümsemesiyle tanıdım. Ninniyle masallada büyütülmedim ilk ezgim melodim bahçemizdeki zeytin ağacıydı bide onun yanına ektigim fasulye fidesi oyuncaklarım yoktu ama benim bulutlarım vardı. Kimi zaman gülümser kimi zaman öfkeli ama hiçbir zaman kırılmayan bozulmayan bulutlarım vardı bana istanbulu karpostallarda gösteren birinide tanımadım kagıt helva,horoz şekeri bunların tadınada bakmadım kalabalık bir şehrin ortasında saklanbaç oynayıpta hiç kaybolmadım.
Harika bir şiir Vural Abi. Yüreğin dert görmesin saygılarımla.
haydar06 tarafından 9/30/2009 1:26:14 PM zamanında düzenlenmiştir.
Biz dört kardeşiz. Üç erkek bir kız çocuğu. En büyükleri benim. Benim küçükğüm ve ben köyde dünyaya geldik ve köyde büyüdük. Ortanca kardeşim ve küçük kardeşim şehirde dünyaya geldiler ve hiç bir şekilde köy hayatını yaşamadılar.
Biz kardeşimle köy hayatını anlatırken onlara onlar mahsun mahsun bakarlar yüzümüze ve neler kaybettiklerini anlarlar aslında. Biz mücadeleyi öğrenirken toprak ve doğa ile onlar sıralarda oturup önlerine geleni yediler. Ve biz kardeşimle her zaman onlara takıldık "Biz köylüyüz siz şehrlisiniz" diye.
Keşke köy hayatına dönebilseydik geri. O zaman çalışarak kazandığımızın değerini bilip, her türlü şartlarla mücadele etmeyi başarabilirdik belki de.
Beni çocukluğuma götürdü dizeleriniz. Kutluyorum kaleminizi ve saygılar yüreğinize
işde işde zorluklarını anlattigınız bir okadarda temiz tam saflıgıyla yaşadıgınız o güzel hayat sizi hamur gibi yourmuş böyle güzel yürekli bir insanmeydana getiren oyerleri ve sizi yetişdiren anayı kutluyorum saygı duyuyorum. ne güzel anlatmışsınız .ELİNİZE VEYÜREGİNİZE SAGLIK.
kanayanyaramsın tarafından 10/19/2009 5:43:37 PM zamanında düzenlenmiştir.
harikaydı tek kelimeyle baştan sona aldı götürdü köylü çocuğu olmak onurdur şereftir bedenler şehirde olsa bile yürek köy özlemiyle yanar tutuşur ATATÜRKÜN bir sözü vardı köylü milletin efendisidir çok doğru ve ben bu sözü çok severim.yürek kaleminiz daim olsun muhteşem ötesiydi benim için şiiriniz saygı ve selamlar...
Parlak beyaz kaplı kitaplarımda olmadı benim dolma kalemi sadece perşembe pazarlarında tezgahta bana alacakaranlıklı gülümsemesiyle tanıdım.
Ninniyle masallada büyütülmedim ilk ezgim melodim bahçemizdeki zeytin ağacıydı bide onun yanına ektigim fasulye fidesi oyuncaklarım yoktu ama benim bulutlarım vardı.
Kimi zaman gülümser kimi zaman öfkeli ama hiçbir zaman kırılmayan bozulmayan bulutlarım vardı bana istanbulu karpostallarda gösteren birinide tanımadım
kagıt helva,horoz şekeri bunların tadınada bakmadım
kalabalık bir şehrin ortasında saklanbaç oynayıpta hiç kaybolmadım.
Harika bir şiir Vural Abi.
Yüreğin dert görmesin saygılarımla.
haydar06 tarafından 9/30/2009 1:26:14 PM zamanında düzenlenmiştir.