(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
sizi mutlu etmek iserdim fakat cevap vereceğim bir soru göremiyorum...
sürekli okuduğum takip ettiğim bir kalemsiniz ama bu şiiriniz olmamış, yoksayıyorum.. kaleminizin özürlüğüne özen gösterirken değerlerimizede özen göstermenizi rica ediyorum
arkadaşım şiir olmuş diyemeyeceğim kusurabakma ben bu şiire yorum yapamayacağım ama seni bir tek şey için kutluyorum oda medeni cesaretin için saygılarımla
kadınım merak ediyorum öp(e)mediğim dokun(a)madığım yerlerini nehirlerini ve şehirlerini
öncelikle yapılan o yoruma katılmıyorum...
şiir ne demekti... kendine ona veya bir başkasına sormak mıydı?
değildi!
bir kadını sevebilme yetisini bilmek için kendini frenleyerek cümleleri allak bullak ederek ve saçmalayarak kendini piyasaya salan onca kişinin ardından koşanların aldıkları neydi?
hiç bir şey..
şiir konusuyla vurgusuyla anlattıklarıyla sakladıklarıyla... şiir kendini yaratma hengamesinde kalemin terini yutmasıyla kendi kendi doğurdu mu acaba...
sonra kadınlar için balzac ne demişti..
ve neden ödül almıştı..
bir gerçeği çırılçıplaklığıyla anlatırken..
işte söz..
Kadın kıçını yüreğinden daha kolay açar (Honore de Balzac)
açılmış bir şiirin kuvvetiyle kalemine teşekkür ediyorum şairim..
ne kadar da sevgili havin seni eliştirsede havin ve diğer kadınlar korkmasınlar bende dahil buna şair seliM havinin dediği gibi 'iğrenti' şiirler asacak kadar ucuz bir aşık değil...o tam bir AŞK ADAMIve sonuna kadar SEVDALI...BİRAZ FANATİK OLDUM AMA olsun sevgiler seliMim...varol gider merakını:))
Vallaha keşfe çıkmak lazım ..heryeri tanımak..sevgi ile dokunmak ..sıcakca sokulmak lazım diye düşünüyorum..merak ettiğiniz yerleri görmek oralara dudaklarınızı sürmek..mürvetinide görmek lazım bu işin..aslında hayat bir keşif..her aşamasını elini belini dilini boyunu ve enini keşf etmek lazım.ellemek ,bellemek ,terlemek beraber serinlemek lazım.sık sık sulamak bala şekere bulamak lazım,Çukurunu bayırını iyiliğini hayırını keşifle görmek..güzel saçlarınıda örmek lazım diye düşünüyorum..hayatı renklendirmek ..heyecana heyecan katmak..bütün gece sevgi ile yatmak,içindeki birikmiş sıkıntıları atmak lazım diye de düşünüyorum..ve bu emek yürek ve cesaret isteyen şiirinizi de yazarınıda kutluyorum
.
endertemel tarafından 9/24/2009 4:58:35 PM zamanında düzenlenmiştir.
Şiirlere bakınca (bazı şiirlerinize) pek hayra alamet değil açıkçası. Evet bazen şiir dili güzel de lütfen yani bu kadar da soymayın harfleri...
Çokça böyle konuşan görülüyor bazen. Nedir acaba diyorum mahremin öylece serilmesinin mantığı ? Şiir yazılabildiğini kanıtlamak mıdır ? Ya da gaye erkek gözünden kadını göstermek midir ki eğer böyleyse hiç kadın göremeyesiniz inşallah...
Yorulmayın efendim "kadın zaten şiirdir" de sizler böyle yazınca şiiriniz kadın olamıyor...Bazen mideyi acıtıyorsunuz. Evet haklı olabilirsiniz midenin şiirle ne alakası var ama çiğ köfte şiirini okuyunca acıkabiliyorsam bunlarda da iğrenti zor değil.
Umuyorum ki sert gelmez bu ifadeler ama bunları yazmamın sebebi ilerde çok daha beterlerini görme korkusudur. Ve inanın bu mevzulara daldıkça kurtulamazsınız. Siz en iyisi farklı şekilde anlatın akılları olmamaları gereken taraflara itmekle değil...
Takdir sizin ben sadece fikrimi söyledim bu şiirin hissetirdikleri ışığı ile..
Bir de öyle deneyin. Dokunmayın bakalım dokunmadan konuşun aşka değebiliyor musunuz bakın bir deneyin ve öyle bir çalışmada çok daha mutlu olacaksınızdır. Ve onu süreklilik saracaktır. Yazıyorum buraya deneyin olmazsa istifa ediyorum insanlığımdan...
Yorumumu bir daha okuyun isterseniz neden diğer şiirlerde konuşmayıp bunda konuştuğuma dair not var çünkü ;
"Umuyorum ki sert gelmez bu ifadeler ama bunları yazmamın sebebi ilerde çok daha beterlerini görme korkusudur."
ve gidiş aynısını gösteriyor.
Bakın size saygım sonsuzdur. Rabb'in lâyık görüp nefes bahşettiği bir kulsunuz. Evvela bundan ötürü saygıyı bilirim. Ama sitemimde sonuna haklıyım kendimce. Ve her noktamın , virgülümün arkasındayım sonuna dek.
Neyden kaynaklanıyor biliyor musunuz ?
Sanat anlayışımız farklı ve benim izlerini takip ettiğim ustalar farklı. Ben şairim diyemem asla ama asla diyemem geçin şairliği kendime başarılı kalem dahi diyemem buna ne yaşı müsait ruhumun ne de aklın büyümüş sınırları. Ama gördüğünün ne olduğuna dair sorguya itilmesi gerektiğini düşünen ve hayatla ilgili gerçekleriyle yargılamasını bilen biriyim.
Ve hani söz vardır ya ,
sanat için soyunur musunuz derler. İşte burada derim ki,
ben sanat için soyunmam sanat benim için soyunur. Ve böyle de olmak zorundadır. Kendimizi bir şeylere uydurmak gibi bir emel olsa hayattaki amaç yandık. Nerde adımın Havin olmasındaki anlam nerde sizin Meselci olmanızdaki anlam. Kendimiz olmalıyızdır. Aşkı anlatın efendim ama kim kandırdı sizi erotizmde aşkın olduğunu...:))))
Siz hiç görmeden yıllarca sevdiniz mi ? Ve dokunmayı değil sadece nefesinin hayatta olup olmadığını bilmekte oldu mu zikriniz ? Biz aşkı imkansız diye biliriz ve onun sonsuzluğu yazık ki bu dünyada yok. Bir son var evet ki aşk dokunulduğunda biter. Seversiniz ama sevgi aşk değildir.
Bir de öyle deneyin. Dokunmayın bakalım dokunmadan konuşun aşka değebiliyor musunuz bakın bir deneyin ve öyle bir çalışmada çok daha mutlu olacaksınızdır. Ve onu süreklilik saracaktır. Yazıyorum buraya deneyin olmazsa istifa ediyorum insanlığımdan...
kalem sizin kaleminiz şiir sizin yüreğiniz ise yazın efendim. Bana da saygı duymayın ona da buna da. Sadece böyle isteyenlere olsun saygınız. Ama ben böyle cesaret gibi görülen tarfii imkansız durumlarda susarım. Gayrı konuşmam merak etmeyin. Yazın yürek sizin yüreğiniz...
Saygım olsun sayfanıza...
Her daim sevgiyle kalmanız dileğiyle.
Ayrıca,
başarı eksilmesin kaleminizden. Havin'den bu kadar..
.....................
havin,,, ilk önce sana saygım sonsuz.
bundan şüphen olmasın. eleştiriye de açığım.
anlamadığım, ben erotik şiir yazınca, gürlüyorsunuz. ve beni okuduğunuzu söylüyorsunuz, nice şiirim var, ama o şiirlerde yorumlarınızı görmemek kafamda soru işaretleri barındırıyor.
acep, kastınız mı var bana, ben erotik şiir paylaşınca.
her şiirimde, bir sözünüzün olmasını sitiyorum.
erotik şiirde, biraz aşikar ya da açık davrandığımı kabul etmiyor değilim, ama şairin kalemi yüreğinden, ruhundan kopanı dile getirilmeli.
Cevap verip vermemekte kararsız kaldığım bir durum belki bu sefer konuşurum ama sanırım dahası olmayacak. İsterdim ki kalem karşısındakinin şiir sever olmasından ziyade kadın olduğunu bilerek konuşsun. Ve anlasın.
Sevgili Meselci,
şiir geldiği zaman her türlü eleştiriye açık olmak zorundayızdır değil mi ? Tabi bu şiirde başka başka yerlerden başka şeylere dokunmak yanlıştır elbette eleştiri haklı olmak zorundadır ki ben bir şiir sever olarak, belki de kadın olarak düşündüklerimi dile getirdim. Bunun da tek bir sebebi vardı. Okuduğum bir kalemdiniz gördüğüm vakit bakmaktan geri kalmam genelde ama dün bunu görünce bir daha böyle bir şey oldu mu bu kalemden kesin giderim demiştim. Evet kendimizi kısıtlamamız doğru değildir her görüşü bilmek gerekir her şeyi öğrenmek de fayda vardır ama bu fikri sadece hakikatli anlam olduğunda kullanmaktan yanayım keyfi durumlarda değil.Bunu istemem .Ve ruha hitab etmiyorsa ve aksine olmaması gerektiği yerde üste gidiliyorsa bilirsiniz ki insanızdır kalmayız.
Bermuda yorumuna bakın demişsiniz.Ben istek üzeri virgül dahi okumam emin olun ama Bermuda değerli gördüğüm bir kalemdi baktım . Lâkin bir başka kalemin yorumunu yorumlamak ya da eleştirisine eleştiri bırakmak ona karşı yapılan saygısızlıktır müsadesi gerekir. Bu sebepledir ki dokunamam oraya...
Gelelim bu şiire.
Herkesin hayata bakışı farklıdır. Ayrı kültür temeli aynı dil belki . Ve bana olmaması gereken size olur gibi görünebilir elbette fakat bu asla sizi gözümde haklı çıkarmaz.
Beni tanımıyorsunuz demişsiniz. Tanımak önemli midir dersiniz ? Bence değil. Çünkü kimliğinizin gereği yoktur. Kimlik derken isminizi kast etmiyorum sadece ruh kimliğine işarettir o ifade. Ve beni ilgilendirmez de ama şiir yazıyorsanız şiirde bıraktığınıza konuşurum.
Tekrar bir şey bu şiirdeki için,
cesur olmak değildir bunun adı emin olun. Sadece sizin özelinizde görmek istediğiniz ya da yaşamak adı her neyse işte odur belki. Ama bu derece su üstü olması yanlısı değilim kesinlikle. Şiirdir özgür olunmalı derim ama ama buna öyle de denmiyor.Çok şey biliyoruz insana dair, anatomiye dair değil mi ve bunu herkes biliyor peki her yerde konuşulur mu ? O zaman herkes üstsüz olsun hani cesur olmak adına...
Aşk mı deniyor ? Yapmayın lütfen aşkın nasıl anlatıldığını hiç mi bilmiyorum ? Burada bulunan kalemlerin çoğundan şiirler toplayıp dosyalıyorum kendi adıma ve kesinlikle böyle bir şiir almadım -sözde- aşkı konuşan. Biraz daha bakın aşk başkadır. Aşkta bedene düşmez ruh asla ve katta bedenle ilgisi olmaz. O nefsin işidir ve aşkta nefis ölüdür. Nefse pranga geçirildiğinde yaşanıyor her yerde dile sakız olup da gerçeğine yazık ki hiç varılamayan o eşsiz duygu.
Bilmem ki bilir misiniz..
Bu işareti olan anlama bir daha değinmeyeceğim....
Ve son olarak,
kalem sizin kaleminiz şiir sizin yüreğiniz ise yazın efendim. Bana da saygı duymayın ona da buna da. Sadece böyle isteyenlere olsun saygınız. Ama ben böyle cesaret gibi görülen tarfii imkansız durumlarda susarım. Gayrı konuşmam merak etmeyin. Yazın yürek sizin yüreğiniz...
Saygım olsun sayfanıza...
Her daim sevgiyle kalmanız dileğiyle.
Ayrıca,
başarı eksilmesin kaleminizden. Havin'den bu kadar..