Gel bu günde yad edelim Haliç temizlenmiş biraz gezelim Tam ortasında küçük adalar Onlar bizim eserimiz bakıp gülelim
Bu günse küçük küçük yarın büyürler Zamanla kıyıda sandal görürler İmarı verilir inşaat başlar Kimse şaşırmasın yarın görürler
Yaşarmıyım ben onuda bilmem Yaşayıpta o günleri bir görebilsem İnşallah yazdığım tersine olur Yazdım bu şiiri bir daha silmem
Asker idim kum teknesi batmıştı Suyun ise tam dibine yatmıştı Küçük tekne tepesinde bir adam Çığır çığır imdatları basmıştı
O zamanlar İstanbulmu neresi Haliç olmuş İstanbulun deresi Çıkıverdi Dalan diye birisi Şimdi ise gözlerinin mavisi
Recep Taşur
şiir dostlarım zamanında haliç bir tershane merkeziydi, bu yüzden biriken çamur ve atığın hazırladığı adacıklardan yola çıktım, eski istanbulu yaşayanlar bilir...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
........ŞİMDİKİ HALİÇ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
........ŞİMDİKİ HALİÇ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
İstanbul. Bütün dünyanın gözü üstünde ve her millet böyle bir medeniyete sahip olabilmek için nelerini vermeiyor ki. Ama biz elimizdeki değerleri korumasnı bilmediğimiz için bugün İstanbul yok olmakla karşı karşıya ve biz hala filim seyreder gibi yok oluşunu izliyor kendi üstümüze düşeni yapmıyoruz.
* * * O zamanlar İstanbulmu neresi Haliç olmuş İstanbulun deresi Çıkıverdi Dalan diye birisi Şimdi ise gözlerinin mavisi
Yüreğinize sağlık ne güzelde anlatmışsınız Haliç'i, İstanbul'da büyüyen biri olarak çok iyi bilirim, kokusundan geçilmezdi çevresinden şimdi çevresi parklar, Feshane eğlence merkezi oldu, eskiye nazaran temizlendi, daha iyi bir duruma getirildi. Zaten o kalabalığa dağ olsa dayanmaz, yer gök ev, taş bina iş merkezleri, oteller, gecekondu dolu ve yığınla insan yine de geçinip gidiyorlar bir şekilde. Ne belediyeler ne de diğer yönetimler çare, zor çözülür sorunları. Buna da şükür dğer illerimize göre daha bir canlı daha bir hayat dolu. Yani Türkiye'nin can damarı hatta şah damarı bence. Gönülden kutlarım Recep bey, çokgüzeldi eski günlere gittim sayenizde. Sevgiyle sağlıkla neşe içinde kalınız bir ömür ailenizle dilerim inşallah.
Hayırlı Bayramlar dilerim, gurbette bayramlar nasıl olur bilemem ama, diliyorum ki çok güzel huzur içinde geçsin inşallah. Yeğenlerimin gözlerinde öpüyorum, güzel eşinize de sevgilerimle selamlarımı yolluyorum Bayramlarınız hiç bitmesin, bayram sevinciyle dolsun nice yıllarınız dilerim.
GÜLER HANIM O ZAMAN SIZ IYI HATIRLARSINIZ TERSANELERIN OLDUGU ZAMANDA BEN BAHRIYE ASKERIYDIM GEMIMIZ TAMIRE GIRDI TAM SEKIZ AY ORADA KALDIK GECE NÖBETINDEYDIMGECENIN YARISI BIR IMDAT SESI GEMININ BAS TARAFIDAN BAKTIK BIR KUM TEKNESI BATMIS ADAM DIREGE TIRMANMIS ORDAN ALDIK YANI DERINLIGINI SIZ HESPLAYIN OZAMANLAR TARAMA GEMISI DEVAMLI TEMIZLIYOR AMA BASA CIKAMIYORDU ISTE ADA OLARAK GÖZÜKEN YERLER BIR CAMUR YIGINI BENCE TURISLER YA DA ISTANBULU BILMEYENLER MERAK EDIYORDUR FATIH GEMILERI BURDAN NASIL GECIRDI DIYE:))) ADALAR GÜZEL YARIN NELERE IMAR VERIRLER BILEM.... HER SEY GÖNLÜNCE OLSUN SEVDIKLERINLE INSALLAH ...AILECE..SAYGILAR SELAMLAR..........
GÜLER HANIM O ZAMAN SIZ IYI HATIRLARSINIZ TERSANELERIN OLDUGU ZAMANDA BEN BAHRIYE ASKERIYDIM GEMIMIZ TAMIRE GIRDI TAM SEKIZ AY ORADA KALDIK GECE NÖBETINDEYDIMGECENIN YARISI BIR IMDAT SESI GEMININ BAS TARAFIDAN BAKTIK BIR KUM TEKNESI BATMIS ADAM DIREGE TIRMANMIS ORDAN ALDIK YANI DERINLIGINI SIZ HESPLAYIN OZAMANLAR TARAMA GEMISI DEVAMLI TEMIZLIYOR AMA BASA CIKAMIYORDU ISTE ADA OLARAK GÖZÜKEN YERLER BIR CAMUR YIGINI BENCE TURISLER YA DA ISTANBULU BILMEYENLER MERAK EDIYORDUR FATIH GEMILERI BURDAN NASIL GECIRDI DIYE:))) ADALAR GÜZEL YARIN NELERE IMAR VERIRLER BILEM.... HER SEY GÖNLÜNCE OLSUN SEVDIKLERINLE INSALLAH ...AILECE..SAYGILAR SELAMLAR..........
O zamanlar İstanbulmu neresi Haliç olmuş İstanbulun deresi Çıkıverdi Dalan diye birisi Şimdi ise gözlerinin mavisi
Aslinda bir insan yüregi gibi iste, Baktigin deger verdigin emek büyür ve sonunda beklediginin fazlasini alirsin. Eskiden nasildi bilmiyorum , yani yeni halinide bilmiyorum sayenizde eski halini anlatiminizdan, yeni halini ise resimden görebiliyoruz. Yasanilmis kesitler bizi aslinda biraz daha düsünmeye iter, iste bu yüzden o eski tershanenin bile bir degeri vardir o zamanlarda..
Kutluyorum siir gibi anlatilmis, aslinda iceriginde hikaye tarzi bir anlatimdi..
Ah üstadım ah.İmarı vere vere çöplük haline getirdiler Güzelim İstanbul'u.Ne yeşil kaldı,Ne de sahil.Seller götürmeye başladı sefaleti.Kim kurtaracak artık milleti ? Kutluyorum doğruları yazan yüreği.Kaleminiz daim çağlasın efendim.Saygılarımla.
ŞİMDİKİ HALİÇ
Gel bu günde yad edelim Haliç temizlenmiş biraz gezelim Tam ortasında küçük adalar Onlar bizim eserimiz bakıp gülelim
Bu günse küçük küçük yarın büyürler Zamanla kıyıda sandal görürler İmarı verilir inşaat başlar Kimse şaşırmasın yarın görürler
Yaşarmıyım ben onuda bilmem Yaşayıpta o günleri bir görebilsem İnşallah yazdığım tersine olur Yazdım bu şiiri bir daha silmem
Asker idim kum teknesi batmıştı Suyun ise tam dibine yatmıştı Küçük tekne tepesinde bir adam Çığır çığır imdatları basmıştı
O zamanlar İstanbulmu neresi Haliç olmuş İstanbulun deresi Çıkıverdi Dalan diye birisi Şimdi ise gözlerinin mavisi
Gel bu günde yad edelim Haliç temizlenmiş biraz gezelim Tam ortasında küçük adalar Onlar bizim eserimiz bakıp gülelim
Bu günse küçük küçük yarın büyürler Zamanla kıyıda sandal görürler İmarı verilir inşaat başlar Kimse şaşırmasın yarın görürler
Yaşarmıyım ben onuda bilmem Yaşayıpta o günleri bir görebilsem İnşallah yazdığım tersine olur Yazdım bu şiiri bir daha silmem ŞİİYİRİN GÜZEL KUTLAERIM ŞEN VE ESEN KALIN
Değerli bestekar ve şair arkadaşım, Recep Taşur bey in sosyal içerikli anlamlı dizeleri evet şair kanayan bir yaraya parmak basmış, bu güzelliklerin kıymetini bilmiyoruz.Sonrada dünyanın parasını harcayarak yapılan hataları düzeltmeye çalışıyoruz.Bedrettin Dalanı Tebrik etmemek mümkün değil onun başlattığı projeler Haliç i ne de olsa temiz bir hale getirmiştir şairde şiirde anlatıyor zaten.Hani nerde Sadabat hani nerde nedimin Şehvasına şiir yazdığı kağıthane deresi, ne diyor du nedim( Bir senü bir benü bir de nedüm ü şehva.Gidelim serviyi revanım yürü sadabata.) İşte o Nedim e şiirler yazdıran o dere kirli sularla akıyordur herhalde.İşte biz böyleyiz.Son yaşanan acı olaylarda bunlara örnek gösterilebilir.Ne zaman aklımız başımıza gelecek bilmiyorum.Şairin dediği gibi ömrümüz yetmez herhalde.Değerli arkadaşımın değerli şiirini kutluyorum.Mübarek Kadir gecenizi de kutluyorum.Yunus diyarından selamlar.
COK TESEKÜR EDERIM SIIR SESI GÜZEL DOSTUM YORUMUNUZ ICIN.... ZIYARETINIZLE ONUR VERDINIZ SAYFAMA.... GECMIS KADIR GECENIZ MÜBAREK OLSUN... SEVGI VE SELAMLARIMLA
COK TESEKÜR EDERIM MUSTAFA BEY GÜZEL YORUMUNUZ ICIN.... ZIYARETINIZLE ONUR VERDINIZ SAYFAMA.... GECMIS KADIR GECENIZ MÜBAREK OLSUN... SEVGI VE SELAMLARIMLA
COK TESEKÜR EDERIM FATMA HANIM GÜZEL YORUMUNUZ ICIN.... ZIYARETINIZLE ONUR VERDINIZ SAYFAMA.... GECMIS KADIR GECENIZ MÜBAREK OLSUN... SEVGI VE SELAMLARIMLA
COK TESEKÜR EDERIM FATMA HANIM GÜZEL YORUMUNUZ ICIN.... ZIYARETINIZLE ONUR VERDINIZ SAYFAMA.... GECMIS KADIR GECENIZ MÜBAREK OLSUN... SEVGI VE SELAMLARIMLA
SEVGILI HAZAN AH DIYEN YÜREGINE AH DÜSMESIN NERELI OLDUGUNU BILMIYORUM FAKAT ESKI ISTANBULU YENI ILE DÜSÜNDÜGÜMÜZDE AH CEKILECEK KADAR VAR GÜZEL YORUMUN ICIN TESEKKÜR EDERIM.... GÖNLÜNDEN NESE EKSIK OLMASIN..... SAYGILAR SELAMLAR....
Asker idim kum teknesi batmıştı Suyun ise tam dibine yatmıştı Küçük tekne tepesinde bir adam Çığır çığır imdatları basmıştı ==============================
Yürekten Tebrikler Değerli Şair Dost... Çok güzel bir şiir okudum kaleminizden . Saygılar
Sevmiyorum seni İstanbul. Öncede sevmiyordum, Sonrada sevmeyececeğim seni İstanbul. Hoş, Sen de beni hiç sevmedin ya ! Sen ki ! dünyayı büyüleyen koca şehir. Ozanların coşkulu sazında türküsün. Bestekarın hisli nağmelerinde şarkısın. Romanlardasın türlü yaşantılarla. Şiirlerdesin sevgiye,aşka eş tutulan. Öykülerin temelidir kaldırım taşların. Resimlerdesin tepe ve yamaçlarınla.
Sevmiyorum seni istanbul. Sen ki ! dünyayı büyüleyen koca şehir. İnci gerdanlık gibi boğaz da gecelerin. Üsküdar’ın mekan olmuş sevdalılara. Bir tatlı huzur aranmış Kalamış’ ta Ada sahillerinde beklenmiş yıllarca. Heybeli’ de mehtaba çıkılmış her gece. Tarabya’da Küçüksu’da buluşmuş sevgililer. Gülhane parkında ceviz ağacıymış şair. Bebek’ te tur atmış popçu kızlar. Emirgan’ da çay içmiş taze gelinler. Taksim tarihinde türlü acılar gizler.
Sevmiyorum seni İstanbul. Sen ki ! dünyayı büyüleyen koca şehir. Perapalas’ ta yaşanmış gizli ve büyük aşklar. Karaköy’de kirlenmiş gencecik masum kızlar. Eyüp ’ te temizlenmiş kararan kötü ruhlar Hayat karartır varoşlarda sokaklar. Kentselinde kokuşmuş ve yozlaşmışlıklar. Çaresizlik içinde yolunu bulamayanlar.
Sevmiyorum seni İstanbul. Sen ki ! dünyayı büyüleyen koca şehir. Hani diyorum ki ! olur ya ! Bir jest yapsan bana minicik. Belki barışırız o zaman azıcık.....
Hatice Türkol / İst
Bu dizeleri karaladığım zaman bu dev metropole küsmüştüm.. Zamanla minicik jestler yapmaya başladı... Ama mimari konusunda siz eski istanbullulara bir jest yaparmı bilemiyorum. Saygı ile efendim.
HATICE HANIM SAKA GIBI AMA BENDE ISTANBULU SEVMIYORUM BIZIM BILDIGIMIZ ISTANBUL YOK ARTIK ISTANBULUN ISTANBUL OLMADIGINI RAHMETLI ANNEM ELLI DÖRT SENE EVEL ÖLDÜ SIMDI GERI GELSE SASKINLIKTAN BIR DAHA ÖLÜR RAHMETLI..... GÜZEL SIIRINIZE VE YORUMUNUZA GÖNÜLDEN TESEKKÜR EDERIM AMA GÖRMEK ICIN YINEDE ISTANBUL........BIZIM ICIN....
O zamanlar İstanbulmu neresi Haliç olmuş İstanbulun deresi Çıkıverdi Dalan diye birisi Şimdi ise gözlerinin mavisi
EVET......Istanbul denince eski bir Istanbul cocugu olarak kosarim boyle sayfalara ismi bile guzel !!!!!!!!!!!!!!!! Sagolsun Dalan bey bu isi eline aldi ve temizledi. Bu guzel siiride yazan yuregi en icten dugular ile kutlarim,Tebrikler!!!!!! Selamlar ve sevgilerimleri iletiyorum
NILGUN tarafından 9/14/2009 4:02:13 AM zamanında düzenlenmiştir.
MERHABA NILGÜN KARDESIM BIZ AYNI MAHALEDE BÜYÜDÜGÜMÜZ ICIN ISTANBULUN ESKI TABI GÜZELLIKLERINI BILIRIZ TABIKI ESKI HALICI DE DALAN GÖZÜMÜN MAVISI GIBI YAPACAM DEDI UGRASTI..... SIMDIKILER ICIN BILEMEM..... TÜM EV EFRADINA SAYGILAR SELAMLAR..... GÜZEL YORUMUN ICIN AYRICA TESEKKÜR EDERIM.....
Fikirlerini paylaşır yada paylaşmayız o başka konu, ama ak parti belediyesi döneminde gerçekten başarılı çalışmalar yapıldı. Yiğidi öldürsekte hakkını vermek lazım,kutlarım,sevgiler..
Emeklerinize sağlık...Takdir merci sonunda Allah nihayetinde.. BİN AYDAN DAHA HAYIRLI KADİR GECESİNİ KUTLARIM,TÜM DUALARINIZ KABUL OLSUN, HAYIRLARA VESİLE OLSUN,SELAMLARIMLA...
MÜJGAN HANIM COK HAKLISINIZ BENDE KISISEL OLARAK YOLA CIKTIM O GÜN DALANDI GÖZÜMÜN MAVISI GIBI YAPACAM DIYORDU SIMDI HER SEY ÖYLEMI YÜRÜYOR BILEMEM ONA HALK KARAR VERECEK...SIZ DAHA YAKINDAN IZLEME IMKANINA SAHIPSINIZ....TARAFSIZ YORUMUNUZ ICIN GÖNÜLDEN TESEKKÜR EDERIM....SAYGILAR SELAMLAR...
şiir dostlarım zamanında haliç bir tershane merkeziydi, bu yüzden biriken çamur ve atığın hazırladığı adacıklardan yola çıktım, eski istanbulu yaşayanlar bilir... ....................Evet Kardeşim..Bir aydın şair olarak doğruları dile getirmişsin...Neydi o eski Haliçin hali...Kokardı deniz..Haliçi kurtaran herkese her emeği geçenlere İstanbulda yaşayan biri olarak teşekkürü bir borş bilirim...AK Parti belediyelerinin Büyük bir başarısıdır Haliç... ..............Şiiri ve Şairi Kutlarım,selamlarım--5
Bu günse küçük küçük yarın büyürler Zamanla kıyıda sandal görürler İmarı verilir inşaat başlar Kimse şaşırmasın yarın görürler
Yaşarmıyım ben onuda bilmem Yaşayıpta o günleri bir görebilsem İnşallah yazdığım tersine olur Yazdım bu şiiri bir daha silmem
Beğenerek ve saygı duyarak okuduğum bu şiirinize Erzurum'dan saygılar bırakıyorum sayfanıza.
Tebrik ediyor başarınızın daim olması dileklerimle birlikte sayfanıza geldim. Kaleminiz her daim kudretli, İlhamınız eksilmesin diyorum. Her şey sizin ve sevdiklerinizin gönlüne göre olsun
Bu içten dizeleri Yazan yüreğin Kalemi daim olsun..Mutluluk yüreginizden tebessüm yüzünüzden asla eksik olmasın... Sezai Binici/umut_adam/Erzurum.. Saygılarımla
Bilmez miyiz hiççç... Evet Haliç bugünkü halini Dalan'a borçludur ve tabii bize bu güzelliği sağladığı için minettarız. Yüreğinize sağlık güzel şiirdi, var olun.
HAYIRLI GECELER SIIRLERIN SESI GÜZEL INSAN COK TESEKKÜR EDERIM DEGERLI YORUMUNUZ ICIN... ONUR VERDINIZ SAYFAMA....SIZDE VAR OLUN.. NE MUTLU ESKI ISTANBULU BILENLERE.... SAYGI VE SELAMLARIMLA
SIZEDE HAYIRLI GECELER GÜZEL KARDESIM... COK TESEKKÜR EDERIM DEGERLI YORUMUN ICIN.... ZIYARETINLE ONUR VERDIN SAYFAMA.... SONSUZ SEVGI VE SAYGILARDA BENDEN
güzel anlatım temizlenince gezmek lazım
saygılarımla