(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ORMAN SEVMEK şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ORMAN SEVMEK şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sev yaratan aşkına yaratılan aşkına sev neyi seversen sev yeterki severken yaratılanın neden yaratıldıgını düşleyerek sev Yine yürek sevgilerinden akmış dizelere dost kutlarım kalemin daim olsun
Orman sevgisiyle, Vatan ve toprak sevgisi eş anlamlıdır, Bire- bir biibirini tamamlar. Ormanını, vatan ve toprağını canı gibi sevip koruyan, İnsanını, kurdunu kuşunu, tüm canlılarını da sever ve gözü gibi korur. Vatan toprağının, dikenleri, kara çalıları bile çok kıymetli, çok değerlidir sevgi insanının gözünde. Eskiden Orman ve yeşili yakanlar, Sudan sebeplerle cana kıyanlar için idam cezası vardı. Bu insan üzerinde, bir korkunun çok ötesinde sorumlulukVE ALLH KORKUSU duygusu, büyük günah işleme duygusunu yaratmıştı. Bu nedenle insanımız üzerinde de, bu temel varlıklarımıza karşı anlaşılır, ihmal edilmez, gözle görülen uhrevi bir saygı iyice pekişmişti. Büyüğümüz küçüğümüz temel varlıklarımızı bebekler gibi sever korurdu, karınca sürüsünün üzerinde bile atlayarak geçer, yere düşen bir yeşil yaprağı sever okşar, defter ve kitapları arasında saklarladı. Peki ne oldu da bu yüce hasletler birden kayboldu, insanımızda yeşile karşı düşmanlığa varan bir acımasızlık, canlılarımıza karşı da, hunharlığı aşan bir kıyım başlalatıldı? Herşeyin başı olan denetim ortadan kaldırıldı. İnsanlara adeta suç işleme imtiyazı verildi. İnsanların korkunç derecede silahlanmalarına göz yumuldu. Cezaevleri birer bakım yurdu haline dönüştürüldü. Suçların cezaları alabildiğine azaltıldı ve insanlar adeta suç işlemeye teşfik edildiler. En şeni ve en korkunç, katliam şeklinde cereyan eden cana ve mala kıyımlarda, idam edilme korkusu olmadığı için, hapishanelerin birer bakım yurduna dönüşmüşlüğü,"BAZI İNSANLAR İÇİN RAHATLIĞI" suç işleme eğiliminde olanlara adeta bir teminat olarak sunuldu. VE İNSANLAR BU KORKUNÇ TEMİNATLAR GÜVENCESİNDE SUÇ İŞLEME MAKİNASINA DÖNÜŞTÜ, HER KONUDA, HER EĞLEMDE, İLK ÖNCE ACIMASIZLIK, VİCDANİ SORUMLULUK, ALLAH KORKUSU DUYMAMA YOLUNU SEÇTİLER. Bu bir toplumda korkunç bir yozlaşma, ilkelleşme, vahşileşme, CÜHELA DÖNEMİNE GİDİŞİN göstrgesidir. Ne yaptı etti... bir takım gizli eller bunu başardılar. Harika geleceği olan, güzel insanlarıyla her ülkke için övünç ve takdirle anılan bu güzel toplumun geleceğini kararttılar. PEKİ KİMDİR BU KÖTÜ GİDİŞİN SORUMLULARI?... TÜRKİYEYİ YÖNETTİĞİNİ İDİA EDEN VE GEREKLİ TEDBİRLERİ ALMAYAN HER KADEMEDEKİ YÖNETİCİLERİMİZDİR.
SİZE, BANA BU FIRSATI VERDİĞİNİZ İCİN TEŞEKKÜR EDİYOR, SEVGİ VE SAYGILARIMI SUNARAK KUTLUYORUM RECEP BEY KARDEŞİM. K E M A L P O L A T
kempol tarafından 9/3/2009 12:39:05 PM zamanında düzenlenmiştir.
TEKRARI, HATTÂ TEKRARININ TEKRARI ELZEM BİR ŞİİR.. Ormanlarından bir dal kesenin boynunu koparmayı şiar edinen bir ecdadın neslinden böyle bir hassasiyette şiir okumamız ne güzel.. Kıyamet kopuyorken dahi elimizde bir fidan varsa dikmemizi Hadis-i Şerif buyuran bir Peygamber'in Ümmet'inden olan bir şairin böyle bir ağaç sevdası.. Ne güzel.. Evet ibretine bu şiiri yineleyelim:
Sev yaratan aşkına yaratılan aşkına sev neyi seversen sev yeterki severken yaratılanın neden yaratıldıgını düşleyerek sev
Yine yürek sevgilerinden akmış dizelere dost kutlarım kalemin daim olsun