(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ORMAN şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ORMAN şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Değerli halk ozanından ormanlarımızın değerini ve kıymetini bilen birbirinden güzel dizeler, ah şu hainler birde yakmasalar ormanlarımızı ne olurdu.Bu ruhsuzluk nedir ne isterler güzelim yeşilliklerden şaierin güzel yüreğini kutluyorum.Yunus diyarından selamlar.
"Vatanımız çöl olmadan, Bilmeli orman kıymetin Düşen yağmur sel olmadan, Bilmeli orman kıymetin.
Sel olununca yol bel kalmaz, Yüzyılda orman var olmaz, Ne bir yağmur ne kar olmaz, Bilmeli orman kıymetin
Gencecik ağacı kesme, Sakın nasihate küsme, Sakın ola faka basma, Bilmeli orman kıymetin"
Bir ünlü komedyenimiz atıyor taşı ve ne diyordu; "Tam yerine denk geldi.." İşte; bugünlerde, Resulûlah'ın kıyamet kopma anında bile elimizde bir fidan var ise dikmemizi ve ondan sonra kıyamet gününe durmamızı Hadis-i Şerif'lerine alıp bize nasihat eylediği ağaçları barındıran ormanlarımız, ne yazık ki yangınlarla gündemde ve içinde barındırdığı canlılar ile helâkında.. Bir taraftan sizin hassasiyetle dikkat çektiğiniz ormanların, diğer taraftan Einstein'ın dediği üzre, kayboluşlarıyla insanlığa ancak 4 yıl ömür kalacağını ifade ettiği arıların teneffüslerini boğan bir insanlık.. Kendisini dârağacına çekmekte.. Kızılderili Reisi Seatle, ABD'li Beyaz Başkan'a yazdığı mektubunda ne demişti; "Ormandaki ağaçların damarlarında dolaşan su, atalarımızın anılarını taşır; biz buna inanırız. Beyazlar için durum böyle değildir. Bir beyaz, öldükten sonra yıldızlar alemine göç ettiği zaman, doğduğu toprakları unutur. Bizim ölülerimiz ise bu toprakları unutmaz. Çünkü Kızılderili, gerçek anasının toprak olduğuna inanır."
Demek ki; ta 1854 yılında aslı ABDli Başkana verilmiş gibi görünen, ama bugünün insanlığına öteden beri vasiyet eylenen bir hususiyeti teyid edici bir şiire ihtiyacımız vardı. Dolayısıyla -siz buna eğildiniz- orman yangınlarının tabii felâketlerini anlatışınızı çok manidar buluyor, Selâm ve dualarımı gönderiyorum.
Şair arkadaşım, Bebeklikte beşiğimdi, Evimdeki eşiğimdi, Soframdaki kaşığımdı. Bilmeli orman kıymetin
Bağlamamın sapı ondan Pencere ve kapım ondan, Defterim kitabım ondan, Bilmeli orman kıymetin Orman durup dururken yanmaz.Onu kasten yakan vatan hainleri var.Geleceğimizle oynuyorlar.Orman yanıncaya kadar hiçbir tedbir alınmaz,yandıkdak sonra helikopterler,uçaklar havalanır,hiç bir işe yaramaz yangın gideceği yere kadar yakar gider ve durur.Birbuçuk ay önce Yenifoça ormanı yandı.Şimdi o dağ simsiyah.O tarafa bakmak istemiyorum.Eline sağlık şair arkadaşım.Güzel konuya parmak bastınız.Saygılar...
BİZİM İÇİN GELECEKTEKİ YAŞAMLAR İÇİN ORMANLARIMIZ ÇOK DEĞERLİ ONLARI YOK ETMEYELİM ELİMİZDEN GELDİĞİNCE SAHİP ÇIKALIM ÇOK GÜZEL VE ANLAMLIYDI ŞİİRİNİZ KUTLARIM YÜREĞİNİZ VE KALEMİNİZ DAİM OLSUN SAYGILAR.
Kutluyorum üstadım her zamanki gibi muhteşem yine...Son dönemlerde artan orman yangınları adeta ciğerlerimizi söküyor.Duyarlılığınız için var olunuz.Kaleminiz daim çağlasın efendim.Saygılar sunuyorum.
Bebeklikte beşiğimdi, Evimdeki eşiğimdi, Soframdaki kaşığımdı. Bilmeli orman kıymetin
Oğuzsoylum yanar özüm, Orman benim iki gözüm, Hem ciğerim hem kuzum, Bilmeli orman kıymetin ORMANLARIMIZIN KIYMETİNİ BİLELİM.GÜN GÜN YOK OLUYOR ORMANLARIMIZ.ÇOK ÇOK ANLAMLI HARİKA BİR ŞİİRDİ.KALEMİNİ YÜREKTEN KUTLARIM DEĞERLİ ABİM.SEVGİ VE SAYGILARIMLA...RUMUZ4300
Pencere ve kapım ondan,
Defterim kitabım ondan,
Bilmeli orman kıymetin
ANLAMLI DİZELERİ YAZAN YÜREĞE SELAM VE SAYGILARIMLA