YİNE DE SEVERİM
Aptal derecesinde iyi niyetli, derler;
Acıma duygusuyla bile alay ederler. Merhametten marazın doğduğunu bilirim; Yine de hiç vazgeçmem, insanları severim. Damarına bassan da pek hoşgörülü, derler; İncelikten anlamaz hatta dalga geçerler. Her kim ne derse desin, kendisidir, bilirim; Yine de öfkelenmem, insanları severim. Hak ettiğinden fazla değer veriyor, derler; Saygıyı ve sevgiyi bile lâf söz ederler. Öz saygı ve öz sevgi hep yüceltir, bilirim; Yine de değişemem, insanları severim. Açık sözlü olması hiç de hoş değil, derler; Az kırıcı olunca kolay yolu seçerler. Acı söyleyen dosttur, bunu az çok bilirim; Yine de hiç terk etmem, insanları severim. Kimseyi öyle kolay gözden çıkarmaz, derler; Yalan, ikiyüzlülük pek denidir, bilirler. Yüreğim ve beynimle tartmasını bilirim; Yine de lâf söz etmem, insanları severim. 11.07.2009 |
Az kırıcı olunca kolay yolu seçerler.
Acı söyleyen dosttur, bunu az çok bilirim;
Yine de hiç terk etmem, insanları severim.
Kimseyi öyle kolay gözden çıkarmaz, derler;
Yalan, ikiyüzlülük pek denidir, bilirler.
Yüreğim ve beynimle tartmasını bilirim;
Yine de lâf söz etmem, insanları severim.
11.07.2009
-----------------------------------------------------
1_i nsanı sevmek en büyük fazilettir. İnsanı sevmeyen hiç bir şeyi sevmez. Hatta kendini bile.
2_ Aydın, çağdaş, görgülü insanlar hoşgörülü olurlar.Hoşgörü, sevgi dolu anlayışlı insanı yansıtır bize. En küçük bir tartışmada, öfkelenip bağıran - çağıran , ille kendi fikrinin kabulünü isyeten insanlar çoğunlukla cahil ve ön yargılı insanlardır.Öylesi tiplerle teke - tek tarışma yapılamaz.Çünkü bunlar, "Kerameti kendilerinden menkul " bilirler. Akıllıca yol, öylesi insanlarla tartışmaya girmemektir.
3_ Hakkedene, takdir edene, gerektiğinden fazla deger verip saygı ve sevgi göstermek asla ziyan olmaz. Ama hazmedemeyene, anlamayana, abartılı sevgi - saygı ve takdir, havaya savrulan samana benzer. bu, tıpkı istenmeyen malını, değer bilmeyene teslim etmeğe benzer. Siz, koşulsuz ve *okör vericiyseniz, gerçek ihtiyaç sahibi uyugun alıcıları bulmalısınız.
4_ Açık sözlülükve dürüstlük, mertlikliğin, önyargısızlığın ta kendisidir. Bu nitelikler beklenen, arzulanan, en güzel gelişmelerdir insankardan. Yalnız açık sözlülüğü ve mertliği saflık derecesine götürmemek gerekir. Kendilerini uyanık sanan önyargılı cahil insanların istismarından da korunmak lazımdır. O tipler iyi yürekli güzel ve duygulu insanları çok rahat istismar etmeken hiç bir sakınca görmezler.
5_ Evet kolay silici olmamak lazım. O durumda cahil ve önyargılı insanlardan farkımız kalmaz. Sevip saydığımız, taktir ettiğimiz insanların bazen kimseye zarar vermeyen beyaz yalanları olabilir. toplumsal olmayan çok sınırlı kalmış, idraklerinin dışında yanlışlıklarıda olabilir. insanız, bu hepimizin başına gelebilir.
Nitelikli kabuledilmiş değereleri olan bir dostu, yada bir insanı hemen bir çırpıda silip atmamak lazım. Ona zaman tanımak da bir dürüstlük ve uygarlık örneğidir. Karşın tarafa kusurlarının farkındalığını hissettirmek olmalıdır davranışımız.
Çok değerli SEÇİL KARAGÖZ kardeşim, şiiriniz gerçekten müthiş bir toplumsallık ve insan severlik içermektedir. Üstelikte bunu çok munis ,çok latif bir yumuşaklık ve usta özeni içersinde dizelere aksettirmişsiniz. Siz size harcanan Cumhuriyet emeğinini fazlasıyla tolumuna iade eden çok mutlu , ve onurlu insanlardansınız bana göre. Ben abiniz yerinde olduğuma göre sizi sevgiyle kucaklayıp alnınızdan öpüyorum.K I S A C A S I..... İpin ucunu bırakmayalım can kardeşim. İpin ucu değil ama yarıya yakını CUMHURİYET ve TÜRKİYE karşıtlarının eline geçmiştir. Bunu biliniz ve hiç unutmayınız.
Sayfanıza geç ulaşmamı lütfen anlayışla karşılayınız. Bu yazıda imla hatalarını bile düzeltmeye zamanım klamadı. Onuda hoşgörüp düzeltmeyi size bırakıyorum.
Sevgi saygı , tebrik ve taktirlerimi sunuyorum size. K E M A L P O L A T