Şimdi kundaklı bir düşünceyle Dürülü yerinden açsam elimi İstiap haddine bakmaksızın Kalbimin doğrularından Tuttuğumu kaldırsam göğe
İşaret parmağımı uzatıp en içime Sözün en kati söylenişiyle İşte ben,işte ben diyerek Yaldızları dökülmüş efendiliğime Davet etsem dervişliğimi
Dudaklarımın yivlerinden dökerek sesimi Aslolan uzayıp giden bir ırmak gibi Bulanarak uzun uzadıya yaşamak değil Tek bir billur damla gibi Varla yok arasında tertemiz kalabilmek Diyebilsem / Ah ben Koyu bir mutlulukla kırıştırmanın Gölgeli vakitlerden devşirerek Haz ettiğin hüzünlerle hemhal olmanın Demini tutarak geldinse bu ana Silkin ve tövbeleş dününle
Sana akranken boşalt günahlarını Mislince büyüyüp susturmadan seni Kır bu kirli yeşermişliği Bir yalan kadar mesaben olsun istemiyorsan Yakan ve yıkan pişmanlığını Bırakma hiçbir yarına
İşte fiyakasını çekmiş bir tembih sana Gerçek olan ölmenin Çizgisine değdiğinde nefesin Sen sofralı bir mecliste Kurulan efradına son bir nazarla Bakmak ve helalleşmek için Şimdiden ölmüş gibi yaşa
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Daha Çok Ölmüş Gibi Yaşa şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Daha Çok Ölmüş Gibi Yaşa şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
ikinci beşlik...ihlas kokulu...samimiyete çağrı esfeles safilin oluştan... insan ki insansa [ötesi-berisi değil ] söylediklerini de yaptıklarını da işaret parmağıyla dokunduktan sonra söyleyip yapmalı işte o zaman çizgiye geldiğinde nefesin sofra kurulmaz adama yalan fatihalar sonrasında... tebrikler tüm söyledikleriniz için...
Yasa ama heran ölecekmiş gibi yasamalısınn...Yasa ama verdiğin nefesi alabildiğin için şükrederek yaşamalısın..Yasa ama uyuduğunda uyanabildiğine hamdederek yasamalısın...ŞİİRİNİZ HAYAT VE ÖLÜM ARASINDAKİ MANEVİYATLARI ACIKCA HAYKIRIYORR.....TEBRİK EDERİM HOCAM...
Yaşamakdan sıkıldıysan bir mezarlığa git ölüler iyi bilir yaşamak güzeldir ..!
yada şöyle yazmak gerek her insan hayata bakışıyla anlam katar bakışlarında madlık yada donukluk olanlar için dünya sadece bir ticarethane yada alıp vermekle kıssas bir süreçtir.. şairler yada filozoflar için hayat göreceligini kaybetmiş zaman dilimleridir, kimi insan bedensel ve ruhsal yaşar hayat bir gündür ama bir beden ve bir ruhla 48 saate çıkar .. umarım dolu dolu yaşar ve tembihlerinizi kendinizde uygularsınız.. Emeginize saglık..!
Şiirinizi dikkatle okudum. Anlatımda parlak ve vurucu söyleyişe önem veriyorsunuz; ancak bunu yaparken de dili çok zorladığınızı düşünüyorum. Bazı mısralar arasında kopukluklar mevcut. Bunun yanında bazı kelimeleri de pek yerinde kullanmadığınız kanaatindeyim.
"Dudaklarımın yivlerinden dökerek sesimi Aslolan uzayıp giden bir ırmak gibi"
Buradaki 'Aslolan' kelimesinin hangi bağlamda bulunduğunu anlayamadığımı belirtmeliyim. Şair söyleyeceklerini çok daha net ve açık söylemelidir.
"Ah ben Koyu bir mutlulukla kırıştırmanın Gölgeli vakitlerden devşirerek Haz ettiğin hüzünlerle hemhal olmanın Demini tutarak geldinse bu ana Silkin ve tövbeleş dününle"
Bu bölüme birlikte bakalım. İlk iki mısrayı okuyalım. ikinci mısra tamlayan eki dediğimiz '-nın'la bitiyor. Bu mısranın kendisinden sonra bir tamlanana bağlanması gerekiyor; ama böyle bir bağ yok. Mısra tasnifini yaparken mısralar arasındaki bağlantılara çok dikkat edilmelidir.
Türkçe'de işteşlik eki karşılıklı veya birlikte yapma ifade eden bir ektir. Ekler dildeki bütün kelimelere getirilemezler. 'Tövbeleşmek' diye bir söyleyiş yok dilimizde. Tövbe bir kişinin kendi kendine yaptığı bir şeydir; dolayısıyla iki kişinin karşılıklı veya birlikte 'tövbeleş'mesi söz konusu olamaz. Şairin malzemesi dildir; bu yüzden her şair dilini en iyi şekilde kullanmak durumundadır.
şiirin içinden cımbızla çeker gibi iki mısraa alıp sonrada anlam bütünlüğü yok demenin edebi yoktur kavlimce.sizin şiirleirnizi okudum ve anlamamanızı gayet normal karşıladım.ayrı kulvarlarda yazıyor ve şiire başka akılla bakıyor olmalıyız.alınmayın ama eksiktir diye yaftaladığınız bölümleri tekrardan bir daha okusanız haksızlığınızı belki fark edersiniz. selam ile...
ayrıca şairlerin kendi kelimelerini üzretmesi taraftarıyım :) herşey kurala bağlanamaz. halk dilini istanbul türkçesine tamamen uygulayamayız :) üzgünüm sizinle aynı kanıda değilim. tövbeleşmek kelimesi türkçede imla klavuzlarında sözlüklerde bulunmaya bilir ama yerel dilde çok kimseden duydum. yukarıda belirttiğim gibi bazen bir kaç kelime isterse şair türetmeli kendine özgü uslüp oluşturmalı. şiir yazmayı beceremem ama şiirin ne olduğunu bildiğim kanatindeyim. kural uygulamak güzel olsada o an duygularımızı kurala göre dökemeyiz kağıda :) ha şiirleri kültür bakanlığına onaylatıp yayınlatmak istiyorsanız buyrun istediğiniz düzeltmeyi kuralı uygulayın :) umarım haddi aşan şekilde konuşmamışımdır sevgilerle.... Allah'a emanet olun
İşte fiyakasını çekmiş bir tembih sana Gerçek olan ölmenin Çizgisine değdiğinde nefesin Sen sofralı bir mecliste Kurulan efradına son bir nazarla Bakmak ve helalleşmek için Şimdiden ölmüş gibi yaşa
insan ki insansa [ötesi-berisi değil ] söylediklerini de yaptıklarını da işaret parmağıyla dokunduktan sonra söyleyip yapmalı işte o zaman çizgiye geldiğinde nefesin sofra kurulmaz adama yalan fatihalar sonrasında...
tebrikler tüm söyledikleriniz için...