Deli Divaneyim Gülsultan İçin GÜLSULTAN - 1Şiirin hikayesini görmek için tıklayın Benim doğum tarihim aslında 1 Nisan 1957 dir. Ancak işe girmek için 4 yaş küçülttürdüm ve 1 Haziran 1961 olarak nüfusa kayıtlıdır. Rüyama gelince sizlerle paylaşmakta bir sakınca görmüyorum çünkü meyvelerini alıyorum.
2 Nisan perşembe gününü 3 Nisan cuma gününe bağlayan gece gördüğüm rüyanın etkisi ile irticalen (doğaçlama) söylediğim bu şiirimi çıraklarımdan biricik kızım özlem (Âşık Özlemi) kaleme aldı. Rüya: Ben trafik kazası sonucu engelli birisiyim. Sazım sırtımda asılı şekilde sarp kayalıkları tırmanarak çok yükseklere çıkıyorum. Ve bu dünya benim dünyam değil diyerek, Derdiyar’ım bıktım bezdim hayattan, Bu son türküm söyler öyle giderim. diye son mısralarını hatırladığım türkümü söylüyorum ve güya intihar edecekmişim, rüya ya işte sazımı çalar şekilde iken bileğimden birisi tutuyor ve sen bize lazımsın nereye gidiyorsun diyerek, o gözün görebildiği yükseklikteki kayalıktan beni kaldırıp kenara çıkardıktan sonra sen bize lazımsın cümlesini tekrarlayınca soruyorum sen siz kimsiniz diye oda bana ben " GÜLSULTANIM " diye cevap veriyor. Tekrar soruyorum gülsultan kim diye o yine ben "GÜLSULTANIM" ne yapacaksın ben dolaşmaya çıkıyorum uğrayacağım yerler var yine geleceğim diyor. Ben tekrar ya ben buraları çıktım ama nasıl ineceğim diyorum "oda sen inersin diyerek gözden kayboluyor. Benim sırtım uçuruma dönük olduğu için görmiyorum tabii ancak geri döndüğümde o uçurumdan eser kalmamış her taraf düm düz olmuştu.. Bilmem ne hikmettir. Ama hala gitti gelmedi. Hasretiyle yanıp tutuşturuyor. Bundan sonraki şiirlerim birbirini takip ediyor ve 16 tane "GÜLSULTAN" yazdırdı. Sırayla sizlerle paylaşacağım. Hemen hemen hepsini sesli dinleyeceksiniz. Bu şiirim GÜLSULTAN - 1 Âşık Derdiyar (Murat Tanrıverdi) olarak saygılar sevgiler sunuyorum.
GÜLSULTAN - 1
Hayal rüya düşmü gördüğüm günden, Deli divaneyim gülsultan için. Hasret kaldım ağlar gönül gözlerim. Şıvga şivaneyim gülsultan için. Şaşkınım gülsultan düşkünüm gülsultan sor beni beni. Tut elimden gidek gönlümde köşke, Ayrılmasak dü cihanda yar keşke, Sen olmasan düşermiydim bu aşka, Her hal avaneyim gülsultan için. Şaşkınım gülsultan düşkünüm gülsultan gör beni beni. Aşığımya arzum sana uymuyor, Ben dursamda kötü nefsim koymuyor, Bir kere görmeynen gözüm doymuyor, Açım yavaneyim gülsultan için. Şaşkınım gülsultan düşkünüm gülsultan sar beni beni. Bugün cuma duam kabul olmaz mı, Beklerim yolunu sultan gelmez mi, Derdiyar’ım senin için ölmez mi, Kıyma civaneyim gülsultan için. Şaşkınım gülsultan düşkünüm gülsultan vur beni beni. Âşık Derdiyar (Murat Tanrıverdi) |
çok kaliteli bir insan 2011 ve 2012 belencuma fakılı kasabası başpınar yaylası şenliklerinde buluştum
bilgili kültürlü aşık bir insan eserlerini okudum parmakla gösterilecek bir insan
ömrü hayatlarında başarılar diliyorum