Bu gün bir mayıs dostlar;olmuş işçi bayramı, Ne bayramı gardaşım;aç ayılar oynarmı Eskiden yokmu idi bunlar kimin hayranı? Ne bayramı gardaşım;aç ayılar oynar mı?
İşçiye ne hak verdi, ne imkanlar sağladın? Grev mırev yok ettin;yollarını bağladın, Bir yasa çıkararak sen kimleri yağladın Ne bayramı gardaşım;aç ayılar oynar mı?
Fabrikalar kapandı;işliler oldu işsiz Çoğu baldamak oldu;doğuştan sanki dişsiz, İşçinin hakkı ile köşe oldu çok ipsiz. Ne bayramı gardaşım;aç ayılar oynar mı?
Hep yalayıp yutanlar;işçilerin hakkını, Şimdi oldular;birer malikane sakini Eskiden münferitti;şimdi hemen yekünü, Ne bayramı gardaşım;aç ayılar oynar mı?
Hatırlayınız dostlar;yetmiş yedi mayısı, Aklınızda kaldımı ölenlerin sayısı, İnşallah tekrarlanmaz o oyunun aynısı, Ne bayramı gardaşım;aç ayılar oynar mı?
Çocuklar aç uyumaz;kazanda taş kaynar mı? Meclis bunu bilmez mi,bizler ile oynar mı? İMF.ci sayınlar bize nimet sunar mı? Ne bayramı gardaşım;aç ayılar oynar mı?
Biraz daha gayret et bu son baca sönmesin, Türk evladı çıktığı kutlu yoldan dönmesin, Bize reva görenler cennet yüzü görmesin, Ne bayramı gardaşım;aç ayılar oynar mı?
Üç beş tane oy uğruna aman nelerden olduk, Eskiden boş değildik;birazcık daha dolduk, Sanki millet bağında ayrık otları yolduk, Ne bayramı gardaşım;aç ayılar oynar mı?
Açılır renga renk;yasa dışı dövizler, Zavallı Türk polisi durup kenardan izler, Atılır sloganlar;Faşizme karşı bizler, Ne bayramı gardaşım;aç ayılar oynar mı?
Rağbet etmez milletim eskiye ve kötüye, Nur saçan gözle bakar;bir umutla atiye, Oğuzsoylum sözlerim dinleyene hediye, Ne bayramı gardaşım;aç ayılar oynar mı?
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
1 MAYIS İŞÇİ BAYRAMI şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
1 MAYIS İŞÇİ BAYRAMI şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
işsizlerin bayramı...işçi mi var ki bayram olsun..olanlar da zaten canavarların dişlerinin arasında...işçiler olmuş köle..köleye bayram mı olur.. saygılar..