BİR PARÇA SEVGİŞiirin hikayesini görmek için tıklayın ’’Paylaşacak sevgisi olmayanların sevgisi, sevgi değildir’’
Sevgi; sevdiklerinin yanında olmak ve onu paylaşmaktır.Eğer paylaşamıyorsan bu sevgisizliktir. Narkissos’un bununla ilgili öyküsünü herkes bilir’’Bir nehir, karşısına çıkan bir orman perisini sularının içine hapseder. Suyun içinden Narkissos doğar.Yıllar geçer Narkissos onaltı yaşına gelir. Henüz tam bir erkek değildir, fakat çocukta değildir. Olğanüstü güzelliğe sahip olan Narkissos’a bütün periler ve melekler aşıktır. Onunsa tek ilgisi avlanmaktır. O kimseyle ilişki kurmaz, her türlü insani ilişkiyi küçümser. Bir gün Echo adlı bir su perisi gelir. Echo, tanrıça Hera tarafından başkasının ağzından çıkan sözleri tekrar etmeye mahkum edilmiştir. Echo, Narkissos’a yaklaşmaya çalışır, fakat Narkissos onu reddeder. Kendisine kayıtsız kalan Narkissos’un aşkına karşılık alamayan Echo, acılar içinde ölür. Ölürkende Narkissos’un son sözlerini yansıtan kendi sesini dünyada bırakır,’’ Kendimi sana vermektense ölürüm daha iyi.’’ Bütün su perileri ve melekler, acı içinde kıvranmaktadır. Narkissos tarafından reddedildikleri için Echo’nun intikamının alınmasını uğuna asla kavuşmayacaktır.isterler.Tanrılar bu dileği kabul ederler. Narkissos aşıkolacak, fakat aşık olduğuna kavuşamıyacaktır. Narkissos bir gün ormanın içindeki bir göle gelir. Su içmek için eğildiğinde suda kendi yansımasını görür olağan üstü güzel bir yüzdür. Sudaki yansımasına hayran, hayran bakarak konuşmaya başlar. Kendine aşık olduğunun farkında bile değildir.Gölün kıyısında aç, yorgun, sefil bir yaşam sürmeye başlar. Güçsüz düşen Narkissos, günün birinde göle düşüp boğulur. Narkissos’u aramaya çıkan su perileri onun öldüğü yere gelirler ve Narkissos’un yerinde bir çiçek görürler. Bu çiçeğe ’’Nergis’’ diye biliyoruz. Herkes kendi yaşamında bir sultandır, fakat vazgeçilmezliğini, sevgisini paylaşmıyorsa buna tıp dilinde’Narsizm’ denir ve bir hastalıktır. Hastaların tedavisinde ilk ilaç sevgidir,mutluluktur.
Vuruyor yılların sitemi
sırtıma; Ben öldüğümde belki kimse üzülmeyecek, ardımdan ağlamayacak, bir-iki damla gözyaşı hepsi o kadar.. Her direnişim yıllara inat kendimi arıyorum, yılların acımasızlığında.. Zor geliyor hayat artık, Aynalar beni göstermez oldu bezgin halimle, Maziyedir isyanım neden ben.. İçime kapanıp ağlamak istiyorum.. Anlamadılar beni eski ben degilim, Oysa, Hiç bir karşılık beklememiştim dostluktan başka sadece, bir parça sevgi istemiştim.. Bilemiyecekler neye kırgın olduğumu ve hiç anlayamıyacaklar... Kimse beni böyle yapayalnız bırakmamıştı.. Uçurumun eşiğinde hissedip çaresizliğimi bezginim.. Hiç kimsede o sevgi yok atmıyor yürekleri sevgi ile, Cok mu geldi sevgimi kaldırma.. Ağırmı geldi benimle paylaşmak.. Ölümün sinsi kokusu üstümde şimdi ve suskun yüreğim... Dayan geldim......... SIIR DOSTU VİLDAN GÜLDAĞLI 16.03.2009-2.30 |
Hiç kimsede o sevgi yok
atmıyor yürekleri sevgi ile,
Cok mu geldi sevgimi
kaldırma..
Ağırmı geldi
benimle paylaşmak..
Ölümün sinsi kokusu
üstümde şimdi
ve suskun yüreğim...
Dayan
geldim.........