AMED ESMERİSen bunu bana yapmayacaktın Amed esmeri Sen gittiğin günden beri Köpek yalnızlığın esiriyim Sen bunu bana yapmayacaktın Amed esmeri Sen gittiğin günden beri Hasretin en koyu rengiyim Sen bunu bana yapmayacaktın Amed esmeri Ben yabancın değildim Sen gittiğin günden beri gök devrilmiş üstüme ezilmekteyim Bunu bana yapmayacaktın Amed esmeri yapmayacaktın. ERDAL SÖYLEMEZ. |
'Sen bunu bana yapmayacaktın' şiir bu satırla güzel bağlanmış,zaten devamı gelmese bile,burada bir yakınma olduğu oldukça açık.
Asl olan bir anlam var burda;
''Sen gittiğin günden beri
Köpek yalnızlığın esiriyim''
hiçte küçük görülücek bir dize değil,senin sevdan neymiş ki gidişinde noksan bir varlık derecesiyle taç giyiyorsun...
Şunu hiç unutma şairim,erkeğin sevdası daha yücedir her zaman,yalnızlığı desen altığı dahi bulunamaz,bu yüzdendir erkek şairler almış başını gidiyor,kelimelere öyle anlam yüklüyorki kalemleri,sevgili bir ilah ve yarım kalan ibadetleri...
Her şiire yorum düşürmüyorum;
şiir vardır şair allanmış pullanmış ama ruh yok,şiir vardır şair,üstsüz boyasız yorgun ama okuyuşunda seni senden alan,hiç abartmıcam övgüde değil bu,evet sade bir kalemin var ama içini satırlara dökme cesaretin fevkalade,kaygın olmasın sakın,yine diyorum çok kitap ve şiir oku,şiirlerini öyle bir yaz ki,korkulsun satırlarından,yangınlar çıkar kaleminden ellerin parmakların pişşin,yoğur kelimeleri hatta bazen mantıklı olarak saçmala,devir bütün satırları,sadelikten kurtar dizeleri..
Bizlerde kolay yazmadık şiirleri,şair ben bir şiiri iki ayda yazdığım oldu,ve eserimi kendime okuduğumda bir ömür geçirmişim satırımdan..
Şiirlerine yabancılaş,farklı gözle bak,şiiri yaz bırak bir ay sonra oku o şiiri,ve gödüceksin daha düzeltmeler olucak şiirinde..
ve şunuda söylim gördüğün her kadına şiir yaz,satırına düşürdüğün her kadınle büyük şairlerden olursun,niye mi çünkü her kadında başka ateşler başka ilhamlar vardır,sen anlamazsın ama incilerini sen yazmaya başladığında dökücektir kalemine...