Şiirin hikâyesi: Başörtüye karşı olan bay/bayanların sırf kendileri karşı diye başörtülü bayanların haklarının kendilerine verilmemesi taraftarı oldukları için; bu yetmiyormuş gibi üstelik karşı olanlar, doğru(!) sandıklarını savunmayı beceremeyince alaycı bakışlarla ve sözlerle kendi cehaletliklerini örtbas etmeye çalışınca dile gelen şiirim…
Herkesin doğrusu bir tek hakikat! ? ! Kimseden kimseye saygı kalmamış “Hakk” denen gerçeği şöyle köşe at! ? Fikirler zehirden ferah bulmamış!
Haram, helal, yanlış bir tutulmakta Menfaat uğruna “Dost!” satılmakta Sünnete yalandan söz katılmakta Kur´an´a samimi tabi olmamış!
Taklitten öteye geçmez; güya pak Fikrini öğrendik Hakk´mış sade yük Özgürlük açmakmış! Sonra demek bak! ! ! Yine de tebessüm; asla solmamış!
Gördü; fikir olgun, henüz genç yaşta Tevekkül Allah´a; sabır, hamd başta Vazife önce nefs; sonra ham taş´ta! Çatlatıp ortadan dörde bölmemiş!
Gayemiz meyvenin tat veren kısmı “Hakk” diyen dillerin çok olur hasmı! Hamdolsun garibin “Hakk dostu” hısmı Kıymet bilinecek vakit gelmemiş! ! !
Mazlumun âh´ından titriyor sema Yağmur, kar, fırtına sanmayın cefa! ? Hepsi Hakk´tan lütuf; bereket keza! Nasibi olmayan naçar almamış… … …
Vardığımız menzil son sürat Hakk´tan Lafta demokrasi(!) bahseder haktan! Lakin görmez gözler! Derdi var ak´tan! ! ! Bulduğu kaynağa(!) derin dalmamış!
BEYAZδm “gönül”den bakmasını bil Kur´an, sünnet dolup noksanları sil Zulme göğüs germek sayılsa da zûll! Kazanan BİZleriz; âdem bilmemiş! ! !
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ÂDEM BİLMEMİŞ !!! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ÂDEM BİLMEMİŞ !!! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
gün gelir bir gün onlar da bilir... bilir ya ya bu bilmek fayda sağlar mı?... onu da bilen bilir... eyvallah... eyvalllah... hakîkali idi şiir... olması gerektiği gibi... rûhuna afiyet... muhabbetle...
BEYAZδm “gönül”den bakmasını bil Kur´an, sünnet dolup noksanları sil Zulme göğüs germek sayılsa da zûll! Kazanan BİZleriz; âdem bilmemiş! ! !
Âdem bilmemiş… Bilmemiş…
Tebrikler,canım kardeşim,içeriği mükemmel bir şiirdi, Fazla söze gerek yok ,söylenecek her sözü yürek dilinle anlatmışsın zaten "Anlayana sivri sinek saz,anlamayana davul zurna az"demiş Atalarımız, Başarının devamını diler,selam ve sevgilerimi sunarım cesur yüreğine :-)
İslam kor olduğu anı yaşarız Dört dörtlük beklersen boş dönen şair Kusur arayarak yoldan şaşarız Dört dörtlük beklersen boş dönen şair
Kul hatasız olmaz hidayet dile Felekten gelirse ağırdır sille Fitne makamından kol gezer hile Dört dörtlük beklersen boş dönen şair
Başımın örtüsü batar çakala Takmazsa takmasın kabul pekala Münafık olanı seçip yakala Dört dörtlük beklersen boş dönen şair
Bağlayan bağlarla bağlanmak lazım Doğruda gür olur benim avazı Ölüm olsa gelsin şu alın yazım Dört dörtlük beklersen boş dönen şair
Ellerim açıktır birliği diler Bizden göründüler fitene verdiler Kalender görmenmi kimler girdiler Dört dörtlük beklersen boş dönen şair
Yüreğinize sağlık güzel duygular güzel şiir kutluyorum benim isteğim senin gözün kara senin kaşın karışık başın dik yada eğik ararken karşıdakini unutuyoruz müslüman dört dörtlük olmalı bende isterim ama biz onu ararken kendi kendimizi çok incitiyoruz asıl hedefide unutturuyoruz kendimize ve müslümanlara insanlarda eksik vardır ve olur kimse dört dörtlük değildir bizlere düşen onları yerek değilde onların içine girerek onlara faydalı olmaktır diye düşünüyorum bir insanı kurtaran insanlığı kurtarmış gibidir ve bir insanı öldüren insanlığı öldürmüş gibidir ... yetimiyormu baktığımız zaman kaleminiz daim olsun luzumsuzluğumu bağışlayın şiirin ritmine kapıldım duramadım .
Yorumları okudum yine ayni şeyler birşeyler daha ilave etmek istedim diyelim kural koyuculara ben dindar değilim yada siyasi takıyorum peki sanane o benim giysimse kim karışır biz donsuz gezenlere karışıyormuyuz o da onun kıyafetin kendine uyduruyor öyle giyiyor banane ne diyrosanız deyin siyasi deyin dindar değil deyin benim giysim giyen giyer giymeyeni ilgilendirmez bunu anlasalar yetecek aslında biliyorlarda bilmezlikten geliyorlar eğer siyasi simge olsa yapacak başka şeymi yoktuda koca örtüyle başını bağlasın yada dindar olmasa istemeden niye kendini örtsün gizlesin oda açanlar gibi bak benim buralarım daha güzel der oda açardı onu ona zorlayan bir şey vardır ki örtüyor lütfen sizi saydığımız gibi sizde sayın artık toplum içinde başka fikirli başka giyimli insanlarla yaşamayı öğrenmeliyiz sindirilmek için başkalarını sinirmemiz lazım doğru olanı bu ha sinirmeyen kendi bilir doğrular doğrudur onlar kabul etmeseler yine doğrudur.
haşim kalender tarafından 2/4/2009 10:10:39 AM zamanında düzenlenmiştir.
YÜREĞİNİZE SAĞLIK DERKEN BİR KAÇ CÜMLE İLE BİR YANLIŞI DÜZELTMEK İSTERİM ASLINDA TÜRBANA KARŞI OLMAK VEYA OLMAMAK DEĞİL MESELE HALEN BU GİBİ TARTIŞMALARI YAPMAK ASLINDA BİZİM İŞİMİZ DEĞİL OLMAMALI KİMSENİN KİMSENİN DİNİNNE İNANCINA KARIŞMAK GİBİ NE BİR HAKKI NEDE BİR YETKİSİ NEDE BİR DÜŞÜNCESİ VAR ASIRLARDI BERABERCE YAŞAMIŞIOZ AÇIK TÜRBANLI AMA SON DÖNEMLERDE BU SİYASET ADINA KULLANILMAKTA HALEN BUNU ANLAYAMIYORUZ HERKES İNANCINDA ÖZGÜR OLMALI KUL İLE TANRI ARASINDA KİMSE YOKTUR OLAMAZ KİMİN CENETLİK VE YA CEHENNEMLİK OLDUĞUNA NE BEN NE BİR BAŞKASI KARARVEREBİLİR BIRAKIN ANNELERİMİZ BACILARIMIZ DİLEDİĞİ GİBİ İNANDIKLARI GİBİ GİYİNSİN ASIL ÖNEMLİ OLAN EMPERYALİST GÜÇLERE OLAN GÖBEK BAĞIMIZI NASIL BİTİRECEĞİZ DEĞİLMİ
YÜREĞİNİZE SAĞLIK DOST DİZELER MÜKEMMEL YÜREĞİNE SAĞLIK DİYORUMM SEVGİLER YOLLUYORUMM DOST
Vardığımız menzil son sürat Hakk´tan Lafta demokrasi(!) bahseder haktan! Lakin görmez gözler! Derdi var ak´tan! ! ! Bulduğu kaynağa(!) derin dalmamış!
BEYAZδm “gönül”den bakmasını bil Kur´an, sünnet dolup noksanları sil Zulme göğüs germek sayılsa da zûll! Kazanan BİZleriz; âdem bilmemiş! ! !
Yüreğine sağlık sevgili şiir dostu öyle güzel bir eserki inan hayran oldum. Emeğine ve gönlüne sağlıklar dilerim. Haklı başarınıda ayrıca kutlarım Selam ve saygılarımla.
BEYAZδm “gönül”den bakmasını bil Kur´an, sünnet dolup noksanları sil Zulme göğüs germek sayılsa da zûll! Kazanan BİZleriz; âdem bilmemiş! ! !
Âdem bilmemiş… Bilmemiş…
Zavallı Âdem... Başörtüsünü, sahiplenenler de karşı çıkanlar da elele vererek siyaset malzemesi yaptılar ve sanki içinden çıkılması imkansız bir sorun haline getirdiler... Sırf batının Türkiyeden istediği gibi iki partiden ibaret bir meclis ve siyaset hayatı oluşturabilmek için danışıklı hareket ettiler... Sıkıntı ve üzüntüleri de samimi inançlı insanlara kaldı... Allah razı olsun Esra kardeşim...Dolu dolu güzel bir şiirdi. Yürekten kutluyorum, selamlar...
Sevgili şairim gerçek anlamda güzel bir konuya değinmiş kaleminiz ve yüreğiniz.
Yalnız bir anlaşılmamak var ortada. Gerek türbanı takanlar içini gerek se, o türbana karşı çıkanlar için.
Kimse kimsenin giyimine karışamaz ve karışmaya da hakkı yoktur. Türbanı takanlar gerçekten dindar kişiler ise zaten sorun ortadan kalkmış demektir ama başında ki türbanı siyasete alet etmişler ve edilmesine de müsaade etmişler ise işte gerçekten sorun burada başlamış demektir.
Keşke biz kadınlar açığı ile kapalısı ile, giyimimiz ve kuşamımız ile erkeklerin çıkar sağladıkları alanlarda kendimizi kullandırmasak ve bizlerin üstünden pirim yapılmasına müsaade etmemek için el birliği ile çalışabilsek ama ne yazık ki bu birliktelik yine bizim sorunumuzu bizden çok daha fazla tartışan erkeklere karşı durabilsek.
Sanırım çözüm yine bizim hep birlikte ( kadın olarak) el ele vermemiz ile çözülecektir. Ben bir tartışmamızda demiştim. Türbanı kadından çok daha fazla tartışan erkeklere ( Türbanı erkeklere takalım da onlar kendi aralarında tartışsınlar ve bizleri rahat bıraksınlar "diye.
Yine aynı şeyi söylüyorum. Sorun biz kadınların sorunu ve bizler rahat bırakıldığımız ve erkekler tarafından yönlendirilemediğimiz zaman sorunlarımızı çözer bir arada sevgi, hoşgörü ve saygı içinde yaşamayı biliriz.
Bu kadar özel bir konuya değindiğiniz için çok teşekkür ediyorum. Kaleminizi kutluyorum. Sevgiler yüreğinize
BEYAZδm “gönül”den bakmasını bil Kur´an, sünnet dolup noksanları sil Zulme göğüs germek sayılsa da zûll! Kazanan BİZleriz; âdem bilmemiş! ! ! ************************************************* Besmele çekip ver şeytana tardını İmansıza dönme sakın ardını Cahil ile uğraşıp alma gardını Cevizin bildiğini badem bilmemiş.
Her doğan ölecek / açan solacak Dünya bu hem iyi / kötü olacak Cehennem hem cennet ille dolacak Başın ne yaptığını kadem bilmemiş.
Bu dünyaya öğrenmeye gelmişiz En akıllı kendimizi bilmişiz Tövbe edip hataları silmişiz Ninenin günahını deden bilmemiş
Hacı ali sen tövbeni ettin mi Bu dünyada her murada yettin mi Adın hacı hiç Mekke'ye gittin mi Kaç kez ama ruhla / beden bilmemiş
**************** selam üzerine olsun.başarılarının devamını dilerim.
hacı ali tarafından 2/2/2009 2:22:08 PM zamanında düzenlenmiştir.
"İNSANLAMİNSAFSIZ İLİŞKİLER VAR, FİKİR VE EYLEMDE ÇELİŞKİLER VAR, TÜRKÜLER BİR BAŞKA SAZ BAŞKA ÇALAR, KARGAŞA VAR KAVRAMLARIN İÇİNDE"
DEĞERLİ ŞAİRİM "MÜMİNİN BASİRETİNDEN KORKULUR" BUYURULSADA, O BASİRETİ GÖSTERECEK BASİRETİMİZ OLMAZ İSE SAYDIĞINIZ ŞİKAYETLER TARİH BOYU OLMUŞTUR VE OLMAYA DEVAM EDECEKTİR,TAKİ BİZLER TAKLİTÇİLİKTEN KURTULUP,GEREKLİ İLİM VE İRFANI YAKALAYINCAYA KADAR. ÇOĞU EYLEMLERİMİZ SÖZDEN ÖTEYE GİTMİYOR,SÖZ İSE TESİRSİZ ÇÜNKÜ SÖZLERİMİZİN İÇİ BOŞ, SÖZ KIYMETLİ AMA DİL ZAYIF,DİL GÜÇLÜ OLSA BİLE ÖZÜMÜZ ZAYIF. MİLLİYETÇİLER ÇANAKKALE FOTOĞRAFINI YÜREKLERİNE ÇİVİLEMEDEN, MANEVİYATÇILAR HIRA DAĞINI SIRTLAMADAN, KISACA ECDADIMIZIN ÖDEDİĞİ BEDELLERDEN BİR BEDEL ÖDEMEDEN O ARADIĞIMIZ MADDİ VE MANEVİ İKLİMİ BULMAMIZ HAYALDEN ÖTEYE GİTMEYECEK. CENABI ALLAH CÜMLEMİZİN BASİRET GÖZÜNÜ EN AZ ÇAĞIMIZIN GEREKTİRDİĞİ KADAR AÇMASINI DİLİYOR, SEVG SELAM DUA VE KALBİ MUHABBETLERİMİ YOLLUYORUM.
tebrikler kardeş ne güzel derdini orta yere sermişsin öyle insanoğlu cenneti kolaymı zannediyor''eski ümmetler gibi etleri demir taraklarla kemiklerinden ayrılmadan cennetemi gideceğinizi zannediyorsunuz''mealindeki ayeti kerime rehberiniz olsun ve ayrıca dünya nimetleri gelip geçicidir sakın olaki gelip geçici nimetlere aldanmayasınız dünya bir oyun ve eğlenceden ibarettir.gevşeklik göstermemek lazım.bir zamanlar başörtüsü eylemlerimiz vardı hergün beyazıtta eylemlerde olurduk var olduğumuzu gösterirdik.baktılarki bu dreniş kırılmayacak ne yapalım onları iktidar yapalım yada onlar gibi düşünenleri.ve yaptılar.bizlerde iktidar bu işi çözer diye eylemleri bıraktık sonuç ortada direnme azmimiz kırıldı.binlerce başörtüsü mağduru kızlarımız ortada kaldı.dava her zaman dava olmalı.siyasetle şekillenmemeli.siyasette olmalı ama kendi kulvarında.onun için zorlukları göğüslemeye hazır olmak lazım ikna odalarında iktidardan meded ummadan yoluna devam etmelisiniz bugün toplumumuz yalaka toplum haline gelmiş her şeyi menfeatine yorumluyor.ama zafer inanalarındır.zafer yakındır sabır herşeyi ilacıdır.allah sabredenlerle beraberdir.......saygımla
Başörtü benim bildiğim dini vecibeleri yerine getirmek için yapılan bir şey Kuran daki nur suresindeki bir ayet üzerine söyleyin kadınlarınıza "başörtülerini boyunlarından aşağı doğru sarkıtsınlar" neden bu siyasete amaç olarak taşındı hala bunu anlamış değilim bunu böyle yapmakla ne kadar günaha giriyorlar ve herkeside günaha sokuyorlar zorla bırakın herkes istediği gibi dini kuralalrı yerine getirsin ikide bir ortaya alet olarak gösterilmesin.
Mevlam kendine inana kullarının yardımcısı olsun Vatanımızı milletimizi ve tüm müslüman kulları zalimlerin zulmünden korusun
tebrik ederim Esracım başarıların devamını dilerim Allah yar ve yardımcın olsun
bilir ya ya bu bilmek fayda sağlar mı?...
onu da bilen bilir...
eyvallah...
eyvalllah...
hakîkali idi şiir...
olması gerektiği gibi...
rûhuna afiyet...
muhabbetle...