“SÜSLÜMAN HANIM” adlı şiiri yazan HİDDETÎ abimin hiddeti bana da bulaşınca bu şiir çıktı ortaya… sitemim; Allah için kapananlara değil, örtüyle alay eder gibi davranananlaradır....
Başörtü takmakla Müslüman olmaz Unutma hanfendi namaz beş vakit… Sürdüğün boyayla sığ aklın dolmaz Daracık giyersen elbet dalar it! !
Modaya uyarsan kulsundur kul´da Hakk için giyersen güzelsin çul’da Makyajla örtülü yüzünü bul da Bir görelim sonra yitersen de yit! !
Dillerde magazin; lazım mı ilim? Kim kimin flörtü, elde tek bilim (?) Sofradan uzatmak zor gelir dilim Rabbena hep bana! Kanın emer bit! !
Sızlanır durursun “Akıyor terim” Elde bir yelpaze “Aman şekerim” Kaş göz oynatmalar “Şu er´i yerim” O seni yer canım senin aklın kıt! ! !
“Banane” değil mi başka hayattan! Güzellik akıyor kukla surattan! ? Yolunun yolcusu geçer sırattan Sana ne ukbadan yan gelip de yat! !
Haram helal demez; dünyayı yakar! At gözlüğü giyer yalandan bakar Topuklu sivriyle aman pek sakar… ! ! İstedin batmayı şimdi durma bat! !
Dizlerde etekler görünür baldır Merdiveni çıkıp biraz da kaldır Yetmezse terzide ucundan aldır Peşine orduyu çaktırmadan kat! !
Aman eğilme sen incinir belin(!) Abdest için suya değmesin elin... Sonra akar ojen üzülür gelin Dünya hevesine cennetini sat! !
Bilmezsin Kur´an´da ne söyler Allah Desem ki iman ne? Bakarsın Vallah Yürü sen yoluna... Vira Bismillah Yaşamak istemem senin gibi ot!
Sadaka duyunca param yok dersin Makyaj seti için cüzdan çok dersin Müslüman milletin nefsi tok dersin; Açar da bağrını dersin “Bülbül öt”!
Bülbül bile şakır; ar eder bakmaz Sen ise tüm sesle haykırsan da az! Sakız ağzında laf; milleti takmaz Sanırsın eşarbın hicabına ket! !
Sonunda BEYAZδm küpün taştı mı? Bilmeyen derdini durup şaştı mı? Gerçekler yalanı bir bir aştı mı? Gafletin bağından hakikate yet! ! Feryatlı zamanın zamana diyet... ...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Başörtülü Açık ! ? şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Başörtülü Açık ! ? şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
SİZİ KUTLUYORUM KARDEŞİM... ANCAK ÇIPLAKLAR , ANLAMA ÖZÜRLÜLER SEVİNMESİN,,,,,,,,,,,,,,,,,, BU BİR ÖZ ELEŞTİRİDİR... EKSİKLERİ GÖRÜP DOĞRUYU GÖREN YÜREĞİ TEBRİK ETMEK GEREKMEZ Mİ? GERÇEK BİR MÜSLÜMAN TÜRK KADINI BEMBEYAZ BİR SAYFA GİBİDİR..ÜZERİNDEKİ KÜÇÜCÜK BİR TOZ TANESİ GÖZÜKÜR...ONUN İÇİN BİRAZ DAHA DİKKATLİ OLMALARI GEREKİR..BU UYARIYI DA ŞAİR KARDEŞİM LAYIKIYLA YAPMIŞTIR...TEKRAR KUTLUYORUM,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
ayakta alkışladım . elbette ki başörtüsü taksın takmasın her ferde sonsuz saygım var tercih kendilerinin herkes hesabını kendisi verecektir.benim sözüm yaptığını bilinçsizce yapıp başkalarına saygı göstermeyenleredir . tercihimde gerçekten Allahın emri olduğu için ve de gerektiği gibi örtünenlerden yanadır. mevla hidayet nasip etsin ne deyim .kalemin büyüsün bacım
Şair kardeşimden yüreği gibi temiz ve berrak bir şiir... enfes taşlama... kısa zamanda büyük yol kat eden kaleminizle birlikte o yüreğinizide bir kez daha tebrik eder, başarılarınızın devamını dilerim... :)
güzeldi dizeler dost işte burda bişey çıkıyor ortaya söylemeden geçemeyeceğım dost 1 gerçekten inanarak kapananlar2 sırf bir amaç veya bir çıkar uğruna kapananlar sorun burda ortaya çıkıyor inanarak kapananlara eyvallah saygımız her türlü inanca ve düşünceye vardır ama başka amaçlar için kullananlara karşıyım karşı olmalıyız bence çünkü gerçekten inanarak kapananları da kendi seviyelerine düşürmektir onların çabası yüreğinize sağlık dost mükemmeldi dizeler bir kaç kere keyifle zevkle okudum teşekkür ediyorum ve bu dizelerinizi saklamak istiyorum sürekli okumak için saygılar dostt
Zaten yokmuydu ki baş örtüsüne sataşanlar kalan yerimi tamlıyorsunuz ya bu memlekette donsuz gezenler var onları niye eleştirmezsiniz ben baş örtülülerin yeterince hakarete maruz kaldıklarına inanıyorum zaten bu dedikleriniz münafıkların kullandığı laflardır lütfen müslümanlar olarak desteklemedik bari rahat bırakalım onlar kendi başlarına kavgasının ardında durdular hep yalnız yürüdüler iteklendiler okullarda kovuldular hangi gün onları destekledik şimdi yok şunu yaptın bunu yaptın ne biliyorsunuz namazsız olduklarını elinizi vicdanınıza koyun sizin şaka gibi yazdıklarınızın arkasına sığınan o fikrin uzmanları dolmuşlar sayfanıza sayfalarında başörtüsüne sövenleri dilinize sağlık dedirmişiniz elinize sağlık diyorum .
Şiir baştan sona muhteşem. Şiirinizi okudum ve ardında yorumları da birer birer okudum. Özellikle de sevgili derya*derya ve sevgili dilek'in yorumları çok fazla dikkatimi çekti.
Hiç bir zaman bizler baş örtülü bayanlara " neden böyle giyindin, ya da neden bu kadar makyaj yaptın" demiyoruz ve olduğu gibi kabul ediyoruz. Ama ne hikmetse kendini dindar gibi gösteren bu bayanlarımız açık gezen hemcinslerini her şekilde eleştiri yapabilecek gücü bulabiliyorlar kendilerinizde. O zaman neden bizler de kendilerini eleştirmeyelim?
Bir örnek anlatayım bu çok yakın zamanda yaşanmış bir olay.
Bir arkadaşımın kızı üniversitede okuyor va açık. Annesi öğretmen. Kız bir akşam annesine " anne üniversiteden arkadaşlarım var ev yemeklerini özlemişler bu akşam yemeğe davet edebilir miyiz? diye soruyor ve anne " tamam " diyor. Akşam kızı ile beraber dört kız öğrenci eve geliyor, Kapıyı açtığında kızlardan üç tanesi türbanlı, eve davet ediyor. Akşam namazı okunurken öğretmen olan anne seccadesini alıp yan odaya geçerken, " Çocuklar seccadeleriniz koltuğun üstünde, diğer odada namaz kılabilirsiniz." diyor.
Kızlar " Namaz mı, biz namaz kılmıyoruz hocam" diyor. Öğretmen olan anne bir an pot kırdığını ve neden böyle bir şey söylemeye gerek duyduğunu düşünüp üzülüyor. Yan odaya geçip namazını kılıp kalkıyor ve masaya yemeğe oturuyorlar.
Öğretmen anne üzgün. kızları üzdüğünü düşündüğü için. "Çocuklar özür dilerim. ben sanki size kalkın namazınızı kılın dermiş gibi oldum. Sizi kırmak ya da üzmek gibi bir amacım yok idi. Yalnızca odada olamayacağım için size seccadelerin yerini söylemek istemiştim" diyor.
Kızlar yok hocam önemli değil. Biz namaz kılmıyoruz. Biz üniversite öğrencisiyiz. Ailelerimizin gelir durumu düşük. Okuyabilmemiz için kapanmamız gerekiyordu onun için kapandık. Evimizin kirasını bilmem ne cemaati ödüyor. Aylık erzakımızı bilmem ne cemaati veriyor ve aylık şu kadar ücretimizi de aynı cemaat ödüyor. Ne yapalım ya okumayacaktık ya da onların dediğini yapıp okulumuzu bitirecektik. Bizde o yolu seçtik." diyorlar.
Bu konuşmadan sonra öğretmen gerçek anlamda çok üzülüyor ve söyleyecek tek söz bulamadan yemeklerini yiyip onları yolcu ediyor.
Aynı gece Bakanlığa bir dilekçe yazıyor yaşadığı durum hakkında ve çocuklarımızı bir takım cemaatlerin yönettiğini ve bu da çok büyük kayıp olduğunu anlatıyor. Öğretmenimiz yirmi gün sonra açığa alınıyor ve hakkında soruşturma açılıyor. Sonrasında ceza alıyor ve bu olanlara dayanamayıp emekliliğe karar veriyor. Şimdi emekli ama en büyük mücadelesini bu defa yazarak ve ulaşılması gereken yerler ulaşmaya çalışarak vermeye çalışıyor.
Ekonomik yoksulluklar çocuklarımızın her geçen gün yok olmasına neden oluyor ve SOSYAL devlet olamayan devlet her gün bu cemaatlerin kucağını bir çocuğumuzu daha itiyor.
Çok özel bir konuya değinmişsiniz. Teşekkür ediyorum paylaşımınız iç. Kutluyorum kaleminizi ve saygılar yüreğinize
Başörtü takmakla Müslüman olmaz Unutma hanfendi namaz beş vakit… Sürdüğün boyayla sığ aklın dolmaz Daracık giyersen elbet dalar it! !
Yarama tuz basıp gönlüme tercümanlık yapmışsınız. Güzel yüreğinizi canı yürekten kutluyorum. Kaleminiz ne güzel yazmış. Duygularınıza aynen katılıyorum.Selamlar.
Bilmezsin Kur´an´da ne söyler Allah Desem ki iman ne? Bakarsın Vallah Yürü sen yoluna... Vira Bismillah Yaşamak istemem senin gibi ot! ********************************************* Vur vur inlesin münafıklar dinlesin. Tebriklerimle.
beyazim....bu ne şiddetli taşlama....bu ne güzel şiir ..senden zaten daha azını beklemezdim. küçük usta güzel demişsin bu hususta.. tebrikler yazan küçük parmaklara ve kocaman yüreğe.. öpüyorum kara gözlerinden .....KUTLARIM......
herşeyden önce esin kaynağınıza olan saygınızdan dolayı kutlarım sizi..
ama şiir...dehşet bir hiciv azizim...şiir olarak bakıldığında ve değerlendirmeye alındığında... konusu ayrı bir cesaret katmış şiire...hem işlemeye müsaitliği bakımından...hem tepkilere kulak asmayacağı aşikar olduğundan...aşikar ki biz bu şiiri okuduk... her türlü kutladım kalemi...
yine de olasıdan fazla sivri bir kalem.:))) her ne kadar bazı toplumsal ve inançsal gerçekler gelse de dile..:))
HER BİR MISRAYI AYRI AYRI ONAYLIYOR AYRI AYRI TEBRİK EDİYORUM BAŞA BAŞÖRTÜ TAKTIN HER İŞ BİTTİ CENNETİN ANAHTARINI ALDIN ANLAYIŞI ÇOK GARİPTİR Kİ YAYGINLAŞTI ALTTA DARACI K KOT,BELİ AÇIK KOLLAR KISA BAŞTA DA BAŞ ÖRTÜSÜ BU MU ALLAHIN ÖRTÜNME EMRİ ........................................... ALLAH RAZI OLSUN ÇOK ÖNEMLİ BİR KONUYU ÇOK GÜZEL İŞLEMİŞSİN TEBRİKLER SELAMLAR
Erzurum'da bilmem kaçıncı sayıda sözü dinlenen bir hocaya sormuşlar; hocam kadının saçını göstermesi günah mıdır? CevaP : Kadın saçı görülünce günah yazılacak kadar makbul bir şey olsaydı yemeğin içinden çıkmazdı!!! Bir saç mıdır insanın günahını saklayacak olan?? Elbette onlar da insan duyguları var ama öyle manzaralar gördük kü parklarda saçı açık normal giyinen insanlarda görmediklerimiz.Şeytan zaman zaman dedi çek gazetelere yolla.Bu mudur namus bir saç telinde midir.Ki; Kuran'ı Kerim üzerinden farklı meal yapılıp kendilerine rant sağlayanlar,bunlar değil midir şirk koşanlar??? İsraf değil midir açlar varken tokların bilmem nerden asgari ücret değerinde eşarp takanlar?? Say say bitmez...BU NE YAMAN ÇELİŞKİDİR !!!!
İlk taşlama gayet güzel devamını bekleriz Sevgiyle...Şiirlerle kalın
çok güzel bir konuyla harika bir çalışma..gerçektende toplumumuzda eşarplı insanlar hep güvenilir gibi gözüküyorlar..ama dinimiz kulluğumuz bir kişinin içinde biter..kapalı olanlara sonsuz saygım var elbette ama başındaki o müslümanlığın simgesini hakkıyla taşıyanlara...başörtüyü moda için değil rabbime kulluk için takanlara...allah tüm insanları yolundan ayırmasın..herkese selam olsun..
özgecankuru tarafından 1/22/2009 11:21:56 AM zamanında düzenlenmiştir.
ssayın şair sizi tebrik ederim ne güzel bir şiir olmuş duyguların doğruluğu kendi doğru bildiklerimle örtüşüyor olması bir kat daha sizin şiirinizin taraftarı olmamı sağladı edebi yanını tartışmaya gerek yok usta kalem olduğunuz belli kalem ele veriyor sizi parmak izleriniz düşmüş yazıya şiire dönersek taşlama olarak ele aldığınız ve ilk olduğunu belirttiğiniz taşlama harika olmuş.nasibi olanlar taşlarını almıştırlar.genel itibari ile kadınlar bu taşlardan nasibini alır.çünkü toplumun büyük bir kesimini kapsadığını düşünüyorum artık toplum göründüğü gibi olmamaya alıştı her şeyimiz sahte.dinimiz gösteriş oldu.içboş dindarlar türedi.şirk yiyip küfür kusan toplum olduk.canımız yandı.dinimiz yozlaştı.yaşamak isteyenler kötüler örnek gösterilerek körlendi horlandı toplum dışılığa doğru yollandı.ananelerimiz hiçe sayılıyor.gelenek zaten unutuldu.modernleşme adına yolumuz şaştı.siyasiler en büyük sebebi yozlaşmanın toplum olarak nede çok müsaitmişiz.aldığımız kültür buna müsaitmiş.kültürel gelişimimizi iyi yönde sürdürmediğimiz müddetce daha çok taşlarsınız şairem.............................selam ve saygımla
Vay be Beyaz kızım bu ne güzel bir taşlama Çok haklısınız etrafımız maalesef öyle kendini Azize zannedip içi pislikle dolu nice insanlar var.Böyle bir toplumda yaşına rağmen ders verir şiirinin ilhamını aldığın sana desdek olanlarada teşekkürler.Çok güzeldi kaleminle bin yaşa güzel kız. Yolun açık olsun..............................
kimseyi övmek yahut yermek amaçlı değil yazdıklarım fakat bir takım baskılara ister istemez ortak olmuş bulunuyoruz... başörtüsü takan insanlar şu kalıplara uymalıdır diye bi kural olmamalıdır... ne yalan söyliyeyim yakışıklı bi erkek görsem ben de bakarım sokakta... ya da allık morluk her neyse ben de sürüyorum gerektiğinde... şimdi başörtüsü takan insanın bu lafları duymak için benden daha kötü yaptığı şey nedir...? Allah herşeyi bilirken, elinde sonsuz kudret bulunurken ve istese anında yok edebilicekken, kullarını sadece kendine olan imanlarıyla, sevgileriyle değerlendirir... ve Allah dilediğine doğru yolu gösterir... şimdi bu insanların kalbinin temizliğini, Allah' a yakınlığını bilmeden nasıl sınıflandırabiliriz...?
biz kendimizi başörtüsü takan insan şu şekilde davranmalıdır diye şartlamışız... başka anlamlar yüklemişiz... sonra başörtüsü üstünden prim yapan insanlara da verip veriştirmişiz...
bu konuda kendim sıkça yanlış anlaşılmalar yaşadığım için bu kadar tepkiliyim... şair kendi diliyle toplumun hal vaziyetini yansıtmaya çalışmış... şiir olarak da gayet başarılı...
saygılar
d_i_l_e_k tarafından 1/22/2009 9:33:20 AM zamanında düzenlenmiştir.
Güçlü bir anlatımla güçlü bir taşlama gelmiş beyazi kardeşimden... Elbette ki sadece görüntüdeki çelişkilere değil, ruhsal çelişkilere de taşlar vardı... Yüreğine kalemine sağlık... İnşallah taşlar da yerini bulur... Yürekten kutluyorum, selamlar...
dogru söze ne denir bu satirlarin önünde sagözlemleriniz süper pka cikarilir ancak mukemmeldi tek kelimeyle gözlemleriniz süperyüreginize saglik kaleminiz dailm olsun
Şiirsel olarak bakılırsa, gerçekten güzel taşlama olmuş. Fakat bütün örtülü hanımları aynı kefeye koyup veryansın etmek pek doğru olmaz. Bahsi geçen hanımlarla sokakta karşılaşıyorum sık sık. Fakat ben sizin gibi düşünmüyorum. Elbet herkesin doğruya bir adım daha yaklaşacağı bir saat vardır hayatında. Genellikle genç kız ve genç hanımlar biraz daha süse önem verse de, onları kınamak kimseye düşmez. Amacım,-başta değerli şair olmak üzere- kimseyi kırmak değil. Biraz daha toleranslı, hoşgörülü olursak birşey kaybetmez, aksine gönüller kazanırız. Alah'ın selamı üzerinize olsun.
her kelimesine içten yürekten samimi duygularla hayranlıkla katılıyor vede böle şiiri kaleme aldığın için çocuk gibi seviniyorum.ne mutlu seni.çok güzel kutlarım her harfiyle.
Cehalet her daim kol gezer, şeytanın en iyi arkadaşıdır kibir. Doğruyu anlatmak için edebe talim, öğretmeli güzel huyla iyi bir uslubla, dalmasın itler kadına kıza.. suçlu, ne kadın, ne etek, ne örtü başta doğruyu bulmak için eğrilir biraz kul ! hiddet şiddet getirir unutmayalım daha bi güzel dille anlatalım. Dostça......Saygılar.......
Sonunda BEYAZδm küpün taştı mı? Bilmeyen derdini durup şaştı mı? Gerçekler yalanı bir bir aştı mı? Gafletin bağından hakikate yet! ! Feryatlı zamanın zamana diyet... ****************************************** Beyazi den bu feryadı ta içinden duyan gelsin Gördüm kalmamış takatı onun gibi buyan gelsin...
Bülbül bile şakır; ar eder bakmaz Sen ise tüm sesle haykırsan da az! Sakız ağzında laf; milleti takmaz Sanırsın eşarbın hicabına ket! !
Sonunda BEYAZδm küpün taştı mı? Bilmeyen derdini durup şaştı mı? Gerçekler yalanı bir bir aştı mı? Gafletin bağından hakikate yet! ! Feryatlı zamanın zamana diyet... ...
tebrikler Beyazi ilk taşlaman olmasına rağmen kalem hayli başarılı kelimeler ustaca dolaşmış ve zarifane taşlarını değdirmiş parçalar bütünleşince maksat hitama eriyor evet dilden kalbe inmeli Tevhid yoksa lafazanlığından gayrı bir şey kalmaz yüreğine sağlık Beyazi takdire şayan bir çalışma selamlarımla
ANCAK ÇIPLAKLAR , ANLAMA ÖZÜRLÜLER SEVİNMESİN,,,,,,,,,,,,,,,,,, BU BİR ÖZ ELEŞTİRİDİR...
EKSİKLERİ GÖRÜP DOĞRUYU GÖREN YÜREĞİ TEBRİK ETMEK GEREKMEZ Mİ?
GERÇEK BİR MÜSLÜMAN TÜRK KADINI BEMBEYAZ BİR SAYFA GİBİDİR..ÜZERİNDEKİ KÜÇÜCÜK BİR TOZ TANESİ GÖZÜKÜR...ONUN İÇİN BİRAZ DAHA DİKKATLİ OLMALARI GEREKİR..BU UYARIYI DA ŞAİR KARDEŞİM LAYIKIYLA YAPMIŞTIR...TEKRAR KUTLUYORUM,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,