Asırlık yaşlı çınar Etrafına gölgelik saçar Çok patışahlar vezirler gördü Gençliğinde kuvetli dalları Beşer onar asılmış haramileri İbret olsun diye günlerce taşıdı
Bir tarafına yıldırım düşmüş O tarafı yanmış kurumuş Şimdi çay bahçesinin tam ortasında Gövdesine yazılmış arapça harfler Taze filizlerine çizilmiş kalpler
Aşıkların sırdaşı Altında masum günahlar saklı O da fani bu dünyada Yıkılmadan direniyor zamana
Ah bir dile gelse Osmanlıdan işgale Kurtuluştan Cumhuriyete Düşen yapraklarını toplarım Tarih kitabı olarak saklarım
Günün birinde düşmezse yere Ağaçlar ayakta ölür İspat edecek asilce Cengiz Damar.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ÇINAR şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ÇINAR şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Çınarlar uzun ömürlü tarihi ağaçlar, şiirde esas alınarak çınarla dertleşmeden etkilendim, bir çırpıda okudum. Tarihin kesitlerinin çınarla paylaşılması etkili.
Çınar yayılımla dallarıyla iyi gölge olur, ihtişamlıdır, zahmetsiz ağaçtır, kolayca beslenir,şehirlerde bu yüzden yaygındır. Gölgeleri kutsaldır. Şari bunu iyi yansııyor. Göllge veren o dallarda zamanlar kötülerin, hırsızların asıldığını tanıklığı da çarpıcı.
Uzun ömürlü çınarlar kimbilir neler gördü. Örneğin yıldırım düşmesiyle yaralanması çok şiirsel. Çınar gövdelerine yazılmış isimler, çizilmiş kalplar, bunları da gülüp geçiyor değil mi çınar ağacı?
Çınar gelse dile. Objektif biçimde antatır tarihi. İişine geldiği gibi anlatan insanlar gibi değil.
Bu konuya ilişkin şu dizeler: Ah bir dile gelse Osmanlıdan işgale Kurtuluştan Cumhuriyete Düşen yapraklarını toplarım Tarih kitabı olarak saklarım
harikaydı. Çınar ölüsü görmek insan ölüsü görmekten daha acıdır.
Çınar üzerine harika bir şiirdi. Nedenini yukarda söyledim.