Aklın aydınlığı lâmba gibi fırlıyor öne; kırık kemik sağanağı bir yağmur başlıyor gece yarısı savruluyor tüm kitaplar yanısıra bütün kutsal kitaplar kana boyanıyor duvarlar aydınlar kurşunlanıyor acımasız kalleş kahpece pusularda çılgınca feryatları yaralıların hayalet gibi dolaşıyor sokaklarda ölüm canhıraş kadınlar ve çocuklar takma bacaklarıyla yürüyor sağ kalanlar...
O günden beri çok şey değişmedi arenasında dünyanın bir yanda düşünemeyen boğalar bir yanda sinsi matadorlar kim kimi niçin kovalar ? faşistlerin elinde zavallı Filistin’liler sordunuz mu yıllardır, İsrail ne ister?
Kırk yıl sonra devrildi faşist Franko; uyan ey insanlık sizin olsa üzülmez miydiniz sokaklarda sahipsiz cesetler kim sorumlu niçin öldürülüyor bebekler sizler için sorun değil mi; gözyaşları annelerin feryatları acı acı yırtarken geceyi sizce kim çözmeli yıllardır çözümsüz bu bilmeceyi ?!
Her faşist diktatör korsan gibi bir gözü kör baksa da dünyaya sen bakma ne oluyor Filistin’de; bak ve gör onlar da insan kardeşlerimiz başlarken gecemiz doğarken güneşlerimiz...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
GUERNİCA şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
GUERNİCA şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Önce pikassonun ve sonra Şaban dostumun prizmasından bakıyoruz bu şiirsel tarihe
aslında tarihi pek duygusal yazamazlar çünkü bilim dili duygusal değildir ama şiir dili hakikatiyle anlatıyor yakın geçmişi Şaban dostumun arı duru ve çarpıcı keskinliğiyle
gözyaşları annelerin feryatları acı acı yırtarken geceyi sizce kim çözmeli yıllardır çözümsüz bu bilmeceyi ?! ***************** sokaklarda hep bilinen senaryo...ateş hep düştüğü yeri yakıyor..
birlik olmak gerek, artık uyanmak gerek, dur demek gerek, hesap sormak gerek..... nerde insan hakları savunucuları ?...nerde demokratlar..? dünyanın özellikle de batının ikiyüzlülüğünü yine ibretle seyrediyoruz....
Rahmetli üstad Aşık veysel ne derdi..Kurt kuzuyla gezerdi fikir başka başka olmasa...
Tüm islam aleminin fikri zikri birazcık bir olsaydı bu gün dünyanın her bir tarafında müslüman kanı akmazdı...
Yanıbaşımızda bir milyon insan öldü ırakta kim kılını kıpırdattı Allah ve kanunları adına, Üstadım yara derin yara yakan cinsinden yara duyarlı yüreklere kor gibi düşen acının eseri, heyhat deyip iç çekmekten başka ne gelir elden...
Şiire gelince tüm duyarlı yüreklerin tercümanı olmuşsun bu eşsiz eserinizle sizi vede bu harika eserinizi duyarlı yüreğinizi tüm samimiyetimle kutluyorum TEBRİKLER..
Selam vede muhabbetlerimle ..Allaha emanet ol...yunus karaçöp...yudumyunus
yeni yılınızı kutlarım bu arada..