Kapı açıldı göğün sapağından İçi geniş mercide durdu ses Zelzeleli bir rüyaya uyandırdı Reyhani kokulu umutla başladı Yepyeni bir sevmeye
Geniş omuzlu bir kavganın rabbiymiş gibi Konuştu yumruk yumruğa
Mükerrer sözünü açtı mendilinden Ucu ta arşa değen sözünü Aşkın hamlelerini yaparken çoğu kez En ön safta kullandığı sözünü Direttiği gövdesinden söylercesine Fısıldadı
“Ey ibretli beyan Konuşkan dilinle buyur dilime”
Su üşüyorken de çok ıslanmıştı yorgunluğu Bu yağmur yarışında yürümenin bedeli olarak Eli aşk mihveri kaygılarını Doğmuş bir mahpusla büyüttü
Vazifesiymiş gibi öldü pervazında Sadık kalmış sessizliğini bozmadan İçinden geldiği gibi konuşarak
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Söz(Ün) Kadrine Uğramış Bir Şiir şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Söz(Ün) Kadrine Uğramış Bir Şiir şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Velev ki biri der ise ki; falanca şiir ve/veya hikaye, roman, resim, karikatür, senaryo... vb.(eser) bana aittir, benden (ç)alıntıdır.. Hukuk da der ki, 'her kim bir şey ileri sürerse o kişi iddiasını ispatla mükelleftir.' Bu bahisten öte, biri der ise ki; sözkonusu eserin bir kısmı ve/veya, anafikri yahut bir kısım teması bana aittir. Yine burada da ispat gerekmekle birlikte bir de ihtilaf konusu söz,tema, fikir.. vb. eserin ne kadarına teşmil etmektedir? İhtilaf konusu kısım olmasa idi eser, eser olarak kalmakta mıdır? Üstüne birşey konulup, yeni birşey yaratılmış mıdır?... benzeri birçok hususta irdelenmelidir. Hülasa yeri gelmişken söylemek istediğim esas şey; daha önceki bir şiirimde -tarih de verebilirim- şarap, günah, melek kelimelerini kullandım. Bunlar bana aittir. Kimse zinhar bu kelimeleri kullanmaya! :) Esseni.
esseni tarafından 12/27/2008 4:12:38 PM zamanında düzenlenmiştir.
Eleştiri ve ricalara daha serinkanlı yaklaşılsaymış, bukadar sert tartışmalara gerek kalmazmış. Olgun insan rica ve eleştirileri tölere edebilen kişidir. Her şiire " güzel, harika, yüreğine sağlık v.s " gibi laflar etmek adetten galiba, selamlar.
Bazen yazdığımız şiirde kullanılan imgeleri biz bulduk diye düşünüyor olabiliriz. Evet ben okumadım o şairi ve bunu ben düşündüm diyebiliriz.
Ee o zaman sorun nedir?
Benden önce biri bu imgeyi kullanmışsa ben ya tırnak içine alırım ya da bu benim için en mantıklısı bu seçenek değiştiririm.
Ve biri gelip bu imgeyi ben sizden önce kullandım diye söylüyorsa direk yönetimin bu yorumu silmesini bekliyorum demeniz yerine yukarıda önerisini bulunduğum seçeneklerden birini kullanabilirsiniz ve bende bu seçeneklerden birini uygulamanızı bekleyeceğim...
romantik kardeş ikinci bir cedelleşmeyi kaldıracak hal ve takatte değilim...biz verdayla helalleştik ve konuyu güzelleyip kapattık...lütfen...size şiir ikliminde saadetler diliyorum...benim sayfam ya da şiirlerim olmasada nefes alabilir ve mutlu olabilirsiniz...yine de ilginize teşekkür ediyorum...esen kalın...
Sn. ah Tamara Konuyu kapatma gayretimize rağmen amacınız eğer - son sözü söyleyen yine ben olayım… ise, lütfen benden sonra tekrar yorum ekleyin içinizden ne geliyorsa yazın, eteğinizdeki taşları dökün, yüreğinizde hiçbir şey kalmasın ! Şahsıma saygısızlık görmediğim sürece tekrar bu sayfaya dönmeyeceğim…
Sizden önceki son yorumumda konuyu fazla uzatmak istemediğimi ve şiirin içeriğini fazla dikkate almadığımı belirttim… o tamamen Sn. Verda ile sizin aranızdaki konu idi ve problemi ikiniz aranızda çözersiniz diye sessiz kalmayıo yeğledim.
Yorum olarak katılma sebebimi defalarca açıkladım… siz, bir üyenin sizi tehdit ettiğine dair açık ve yazılı suçlamada bulundunuz… ben ise, bunu ispat etmenizi rica ettim. Tüm katılma ve takip etme sebebim bu…
Bu kadar yorum yazınca “samimi olarak yazıyorum” sizi hiç tanımadığım için… - acaba tanımadığım bu insanı üzdüm mü ? Diye düşündüm, gece boyunca kaç defa tedirgin oldum ve üzüldüm. Ama “boşuna üzüldüğümü anlayınca” daha fazla üzüldüm !
* belki bu şiir bir kurdale almayı hak edecekti * demişsiniz ! İşte bu bölümü okuyuncaya kadar üzüntüm devam ediyordu ama, sizin şiiri asış sebebinizi sizin ifadenizden öğrenince eleştirilerdeki asıl üzüntü sebebinizi daha iyi anladım !
Ufacık bir olayda pes edecek, şiirden soğuyacak kadar kuvvetli bir kaleme, o kaleme yön veren yüreğe sahip değilseniz; bizler olmasak da zaten, başka bir eleştiride sayfanızda yine aynı ortamla karşılaşabilirdik.
Şiir duyarlılığı ve hizasında değilsek; saygınızla hizaya getirin, sonradan olma değil, zaten var olan saygımızla üyeliğimizi sürdürürüz…
ben bu ithamlardan,saldırılardan,ikazlardan gerektiği kadar nasiplendim merak etmeyin.tabii doğrucu ve tarafsız olmayı akledip gereğini yapanlarıda gözardı etmiyorum.ama şiir yazacak mecalime zeval olunduğunu da belirtmeden geçemeyeceğim.verda hanım mutlu olur umarım.bu şiiri katlemeyi başaramadı ama şiire olan şevkimi katletmeyi en azından şimdilik başardı. belki bu şiir bir kurdale almayı hakedecekti belki şiiri okuyanlar daha farklı pencereden bakacak güzelleyeceklerdi ama verda hanımın sayesinde yargılanan,suçlanan ve hazmedilemeyen bir şiir oldu...
şiir okuyucularına ve yöneticelere hasseten selam ediyorum...
şiirle ve şiir duyarlılığı ile kalmanın hizasında duranlara şiiri hediye ediyorum efendim...
Sn. Sema Güler Konuyu uzatmak adına yazmıyorum lütfen yanlış anlaşılmasın. Ama içerikteki kelime bu satırları yazmama sebep oldu. "Şiirin ve Şirin hırpalanması meselesi" Önceki yorumlarımda dikkat ederseniz, şiirin içeriğine bir şey demedim. Gerekeni nasıl olsa Sn. Verda açıklar diye düşündüm ve o konuyu ona bıraktım. Benim takıldığım bir nokta vardı ve eser sahibine fırsat sunarak bahsi geçen mesajı aynen eklemesini ve isnad ettiği tehdit konusunda iki tarafın da aklanmasının gerekli olduğunu yazdım. Kendisinin eklediği mesajda, "bence" tehdit unsuru veya hakaret bulunmadığı için Sn. Verda benim vicdanımda aklanmıştır. Bilmem diğer okuyucular için eklenen mesajda tehdit unsuru var mı ?
Sn. ah Tamara sadece kendisi için, kendi penceresinden bakan üyelerin yorumlarına teşekkür bırakmış. Bu da objektif bir yaklaşım olmasa gerek ? Herhalde... Sn. Verda yanlış yapmış, tehdit etmiş deseydim... şu an bir teşekkür de benim boynuma takılmıştı :) " Derdim asla teşekkür değil " bakış açısına örnek vermek için yazdım. Umarım tadı daha fazla kaçmadan sükunetle konu burdan daha ileri gitmez.
Özür diliyorum sevgili Ansızın'dan ; ki yorum kendisine yazılmamıştır. Sadece zamanlamadan dolayı yorum yorum üzerine düşmüştür.. Ki yerinde ve haklı bir yorumdur sevgili Ansızın yazısı.
'Konu kim daha uzağa tükürebilir meselesi değildir.' Sesimin uğultusuz kıblesine düşen hayli edebi bir açıklama idi yazdıkları Sevgili Ansızın'ın. Sukun buldum. Kolaylıklar diliyorum ...
Bu davranış şeklini hiç etik bulmuyorum.. Ve şiirin hırpalanması denilincede ilk verdanın şiirine yapılan geldi aklıma. Zira Verdaya bu yapıldığında ki uzun bir tartışmadır ve şahıslara ciddi saldırılar olmuştur. Bu tür yapıcı yorumları neden orada göremediğimi gerçekten merak ediyorum.. Çünkü o tartışma ciddi şekilde yaralayıcı olmuştur ve tartışma konusu imgeden dolayı şiir değiştirilmiştir..
Bunu sadece çok çok üzüldüğüm için yazıyorum zira benzer şekillerde imgelerimizi görüp susuğumuz ve kendimizi geri çektiğimiz çoktur.. Çok iyi biliyorum ki bir gün imgelerimi kullanan arkadaşın yorumuna sıraladım , ister anladı, ister anlamadı..
Eğer uyarmak şiiri hırpalamak ise bu net ortamanda şiiri hırpalamayalım bizde.. Buyursun imgeleri alan alsın döktüren döktürsün..
Şiir adına inanılmaz derecede üzgünüm.. Cidden çok çok üzüldüm..
su üşür ses susar aslolan içteki bedende. 07.05.2008 13:08:29 (lacivertiğnedenlik)
O halde; Sevgili Verda'nın da bu imgelemi tırnak içine alması uygundur aynı mantalite ve etik ölçüde çünkü; Bu imgeyi Verda'dan önce kullanan kişiler de var. Ben konunun kapatılması için uzunca bir metin yazdım oysa ki cevaben Verda 'nın yorum altına , nedir bu egemen ruh hali ve hırplama şiiri ve şairleri konu etraflıca değerlendirilmeden ? Anlayamıyorum.... Saygılarımla,, üzüldüm açıkçası.
Ah tamara size verda kadar aşık şiirlerinize ondan çok hayranım. Yaratılış sürecindeki bana benzer size Allahı YANINDA getirecek kavi adamı heyulalıktan çıkarıp arkana allahı başına daya kahramanını.
sayın ah tamara sizin şiirinizle ilgili tenkidler ve suçlamalrı üzülerek okudum.Türk edebiyetında ya da edebiyatta genel olarak kabul edilmiş bir konu vardır.Bunun adına tevarüd denir.Tevarüd farklı ya da aynı çağlarda birbirlerini görmemiş şairlerin aynı ya da benzer konuları benzer kelimelerle şiirleştirmeleri husuusdur.Bu konu edebiyetta kabul edilmiş bir konu iken konunun suçlama derecesinde abartılması yersizdir.Sevgi ve selamalarımla
bir keresinde bir şiir yazmıştım.şiirimin ana temasını içeren hatta ismini dahi ondan alan iki kelimelik bir cümleydi.. aradan çok kısa bir zaman geçti ünlü bir şairin şiirini okurken benim kullandığım ve şiirimin adını verdiğim o iki kelimeyle karşılaştım.daha öncesi hiç haberim olmadığını ben biliyordum.fakat o ünlü bir şairdi ve o şiiri bilen biri benim şiirimi okusa çalığımı söylerdi.insan herkesi kandırabilir ama kendini asla.eğer şair ben almadım demişse bence değiştirmesini istemek kabaca bir davranıştır.ben kelimelerin birilerine ait olduğu düşüncesine karşıyım.başıma geldiğinden biliyorum.haksızlık olarak görüyorum bu pişti durumundaki suçlamaları. zaten türkçemiz şiir yazarken oldukça kısıtlı ve imgeleme olayında benzeşmeler bence bu yüzden çok doğal. ama saygı ve sevgi bir de hoşgörüyü kaybetmemek dileğiyle.
Daha önce bir şiirimde başka şaire ait olan bir imge kullanmışım.Farkında olmadan.Fakat,herhangi bir uyarı almadan sayfamda kıyamet kopmuş. Site de olmadığım için geç haberim oldu durumdan.Dizede değişikliğe giderek hem şaire hem de kendime yakışanı yaptım...
Şiirinizde geçen ''su üşür'' imgesi ''suya dokunsam su üşür kelimelerim'' adlı şiirimde kullanılmış olup, 11.09.2008 tarihinde sitede yayınlanmıştır...
Özel msjlarda sizi uyarmama rağmen değiştirmeyeceğinizi ifade buyurdunuz...
Çok da önemli değil elbette fakat fütursuz sözleriniz bunu bu sayfaya taşımaya mecbur bırakmıştır... Bir kaç mesajdan sonra dahi saygısızlıkla suçlanan şahsım adına sizi tebrik ederim. Üstün bir edebi duruş sergilediniz... Edebiyatın yönü siz gibi kalemler neticesinde her dem yolundan sapmaya,emeğe saygısı olmayan nesillere vesile olmuştur... Kutlarım ''saygı'' dolu dizelerinizi...
Şiirinizde geçen ''su üşür'' imgesi ''suya dokunsam su üşür kelimelerim'' adlı şiirimde kullanılmış olup, 11.09.2008 tarihinde sitede yayınlanmıştır...' Demişsin Sevgili Verda ...Bu tarihi kabul görmemiz doğladır bu yüzden . Sormamızı gerektirmemesi bu yüzdendir. İyi geceler
Verilen tarihlerin hiçbiri 2005 yılında Almanya Düsseldorf kentinde bahar ayında yazılan ve bir Türk şair tarafından okunan şiirimin ''esinlenme'' yolu ile yazıldığını kanıtlamaz Sema Güler hanım... Bunca zahmet edip araştırmak yerine benden tarih isteseydiniz hemen verirdim Efendim... Konu şahsım adına kapanmıştır...Herkese saygılar sunuyorum...Şiirler hırpalanmamalıdır evet...Aynı fikirde buluşabilmek ne güzel insanlık adına...
Sevgili Verda ; Şiire çokça emek verdiğini bilirim,şiirlerini azabıma denk düşen bir sızıyla okuduğumu da duyumsarsın. ah Tamarayı da ilgiyle takip ederim ve hatta aynı mecralarda gezindiğinizi çoğu kez düşünmüşümdür. Ve aynı kültürden beslenip aynı suları içmek bazen imgelemlerde de sezgisel zar atışları ve altı'dan vuruşları da getirebiliyor beraberinde ...Şark ve özelkle Arap şiirlerinde bu benzeşliği tarihteki şairlerden de örnekleyebiliriz.Hassasiyetini anlayabiliyorum iki şairinde. Ve; 'su üşür' imgesine ilişkin şöyle birkaç dakikalık bir tarama yaptığım ve inanaılmaz sonuçlar çıktı.
Suyu üşürken gördün mü ya yağmuru düşünürken beni düşünürken yapayalnız olduğumu 25.09.2005 tarihinde aşağıdaki linkte bir şair kullanmış.Yani senden önceki bir tarihe denk geliyor.
Ve ilginç bu gün 26 aralık 2008 de ise bir şair daha kullanmış;
Su üşür,toprak üşür Dalında yaprak üşür Sensizliğimde kış üşür(Kamil SÖYLEMEZ)
.....* Yine aynı şekilde senden sonraki bir tarihte bir başka kişi: Su üşür mü Murat’ım ? http://www.tabut.net/lofiversion/index.php?t75515.html .....* yine sevgili üyelerimizden olan, lacivertiğnedenlik arkadasımız ise;
su üşür ses susar aslolan içteki bedende. (07.05.2008) demiş.
Sonuç:
Bence imge birebir olsa bile şairin imgelemi metne örgeleyişindeki buğu ve parmak izi gibi kendine has dokunuşlarıdır önemli olan. Ve bunlara takılmadan dostça yola devam etmeli herkes.Ve güzel bir söz vardı hani bunu Kadim kabul edilen Şiir olgusuna uyralarsak; 'Cahiller sözünü ,Kamiller özünü yoklar' Her iki şaire/(Tamara ve Verda'ya) Sevgilerimle,,
Sn. ah tamara Size, ilginç geleceğini düşündüğüm bir örnek vereyim. Geçen gün sitede okuduğum güzel bir şiirde yine o şiire yapılan bir yorum dikkatimi çekti. Öylesine güzel ve öylesine duyulmamış iki cümle vardı ki, sözü sarfeden kalemin fikrine hürmeten yorumuna yorum ekledim. * Bu sözleriniz, mükemmel bir şiirin ayak sesleridir * dedim. Sözlerin yorum yapan kişiye ait olduğuna tanık olduğumu ispat için... Buradaki amacım; o yorumu ve özellikle o sözleri okuyan üyelerden biri alıp devam ederek, kendi imzası ile şiir yazarsa diye düşündüm. Sanırım bu örnek fikir emeğine duyduğum önemi açıklamaya yeter. Astığım son iki şiiri google'dan baktığımda, daha adını dahi duymadığım sitelerde yayınlandığını gördüm ! O site sahiplerine de mail yazıp, emeğe saygının önemini belirtip şiirleri yayından kaldırttım.
iyide sayın verda hanımın bu imge bana aittir kaldırın deme hakkı varmıdır?kaldı ki defaten söyledim şiirini okumadığımı ve onun kastını bilmediği.ama o ille de tutturdu imgeyi kaldıracaksın diye...siz olsanız hayli bir duygu yoğunlu içinde yazmış olduğunuz şiirinizi bu sebeple değiştirirmiydiniz?bir de emeğe saygıdan bahsediyor...onun şiiri emekle yazılmışda benim ki gökten zenbille mi inmiş acaba?
Gerek bu sitede ve gerekse geçmiş zamanda başka bir sitede açtığım yorum ve astığım yazılar sebebi ile özelden gelen mesajları eğer görmüş olsaydınız, size gelen bu cevabı kesinlikle tehdit sınıfına sokmazdınız. Üstüste gelen ve ayan beyan tehdit içeren mesajlara açık adresimi vererek misafir kabul ettiğimi bildirmek zorunda kalmıştım.
Şahsi görüşüm şu ki; ben bu mesajın içeriğinde tehdit unsuru görmedim ki, bir çok şekilde tehdit alan bir insan olarak tecrübe dayanarak söylüyorum. Umarım itimat edrsiniz. Bana yapacak başka bir şey bırakmadınız... sözü ise bahsettiğiniz, size şiir yüzünden mesaj yollamak zorunda kaldığını ifade için olabilir. Ben gözlemleyebildiğim kadarı ile fikrimde ısrarlıyım... Sn. Verda bu siteden hiçbir üyeyi tehdit etmez.
Ben sizi uyardım hanıefendi...Alınganlık yapıp yapmamanız zerre önem arzetmez bu durumda... Ortada akıl ve emek denilen hasletler vardır.Siz emeğe saygıyı öğrenmediyseniz bana başka yol bırakmazsınız.Kaldı ki şiir onaylı bir şiirdir...
Eser sahibini tanımam ama yorumları okuyunca, eleştiriye karşı daha müsamahalı olması gerekirdi diye düşündüm . Bu kişisel fikrim. Tıpkı eser sahibi gibi Sn. Verda'yı reel de tanımam, hiçbirirtibatım yoktur ve hatta sitede bir çok ismi tanımıyorum. Yani tüm üyelere mesafem aynıdır. Üyeleri, yorumlarını ve eserlerini takip ederek tanımaya çalışıyorum. Sn. Verda'yı takip ettiğim kadarı ile çizgisi aynıdır ve ben şahsen gözlemleyebildiğim ölçüde Sn. Verda'nın konu ne olursa olsun siteden herhangi bir üyeyi tehdit edebileceğine ihtimal dahi vermem. Eğer tehdit edildiğiniz konusunda ısrarlıysanız; bu isnadınızı kanıtlamak için, tehdit içeren mesajını buraya eklemeniz daha uygun olur...
İki tarafın da aklanabilmesi için "bence" kanıtlanması gerekir. "Saygıyla" olması temennisi ile...
sanırım şiirim sözün kadrine gerçekten uğradı ya da uğramak üzere...böylesi bir tepkiyle ve karalamayla karşılacağım hiç aklıma gelmezdi...ben sözümün ve şiirimin arkasındayım...birileri önceden kullanmış bu imgeyi diye herhangi bir değişiklik yapmayı asla düşünmem ve düşünmüyorum...verda hanım ısrarla bu imgeyi kaldırmamı söylenip duruyor...şiirim böylesi bir kırılmayı kabul edemeyecek kadar onurludur vesselam...
Tehdit...Sizi cidden tebrik ediyorum...Açıkcası nerede kimler varmış ve kelimeler nasıl saptırılmış öğrenmiş bulunuyoruz bir kez daha sayenizde...
Size yapılan uyarı edep çerçevesince yapılmıştır.Şiirin onaylı olduğu dile getirilmiştir...Ve fakat siz daha da ileri giderek neler buyurduğunuzu gayet iyi bilirsiniz efendim...İşte bu sebeple sizden önce yönetime şikayetimi iletmiş bulunuyorum...Bu konuda da müsterih olmanızı tavsiye ederim size...Kaldı ki,Verda asla o kelimeleri kullanmaz!...''çalmak-alıntı yapmak'' ...
şaire hanım beni kendi şiirinden alıntılamakla ya da daha kaba bir tabirle çalmakla itham etmekte...kendimi bir açıklama yapmak sorumluğunda hissetmiyorum...şiir meydanda buyrun okuyun ve siz karar verin...nasıl bir afakilikle alaka kurmuş ben anlamış değilim...suyun üşümesi tek bir aklın ürünü ya da tek bir duyumsanın hapsinde olabilirm mi?benzer çağrışımlar veriyor diye böylesi bir karalama ve hakaret kampanyası başlatılabilir mi?tehdit edip uyarıda bulunduğu doğrudur...kalben ve vicdanen müstrih olduğumu şiirini okumadığımı kendisine de söylediğim halde hala ısrarla imgeyi değiştirmemi söylendi durdu...site yöneticilerinin bu yorumu kaldırmasını bekliyorum ve ilgili hanımı da uyarmalarını istiyorum...
harika bir şiirdi okuduğum tebrikler...