Kadınlar erkeklerin güçlü yanlarına hayran olurlar, zayıf yanlarını severler. beatrice brown
Tercanlı24
Tercanlı24

Kardaşıma...

Yorum

Kardaşıma...

( 27 kişi )

24

Yorum

35

Beğeni

5,0

Puan

150

Okunma

Kardaşıma...

Kardaşıma...

Ak düşmüş saçlarına kardaş
Yıllar iz bırakmış yüzüne
Ne dertler sığdırmışsın meğer
Hüzün çökmüş bugün gözüne.

Tesadüfen gördüm bir yerde
Bir yorgunluk vardı halinde
Sözlerin az suskunluğun çok
Keder saklıydı dilinde.

Ne çok derdi içine gömmüş
Ne çok yükü yalnız çekmişsin
Kimselere belli etmeden
İçten içe yanıp tükenmişsin.

Bir sıcaklık arar üşüyen can
Bir dost sesi bekler her zaman
Yükün ağır yolun uzun olsa
Umut olsun sana her sabah.

Takvimlerden yıllar eksilmiş
Ömür sessiz sessiz akmış hep
Sen herkese güç vermişsin de
Kendi derdine olmamış çare.

Ak düşmüş saçlarına kardaş
Ömür geçmiş haberin olmadan
İnsan bazen sessizce yorulur
Dertlerini kimseye anlatmadan...

Hüseyin YANMAZ
24.06.2026

Paylaş:
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir. Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Şiiri Değerlendirin
 

Topluluk Puanları (27)

5.0

100% (27)

Kardaşıma... Şiirine Yorum Yap
Okuduğunuz Kardaşıma... şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Kardaşıma... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
HüznünŞairi
HüznünŞairi, @huznunsairi
24.6.2026 22:15:19
5 puan verdi
Yüreğinize sağlık hocam, artık yaşlanıyoruz galiba buraya kadar farkında olmadan buradan öteye göz göre göre.Güzel bir şiir okudum kaleminizden.Kaleminiz kavi duygunuz daim olsun.Selam ve saygılarımla.
Ahmet Coşkun 1
Ahmet Coşkun 1, @ahmetcoskun1
24.6.2026 21:26:50
5 puan verdi
Hayat işte
yüreğine sağlık...
Ozcans
Ozcans, @ozcans
24.6.2026 18:55:32
Elinize sağlık kardes temasini zaman kavramiyla güzel harmanlamissiniz
Ozcans
Ozcans, @ozcans
24.6.2026 18:55:29
Elinize sağlık kardes temasini zaman kavramiyla güzel harmanlamissiniz
Hayrullah
Hayrullah , @hayrullah1
24.6.2026 18:47:04
5 puan verdi
Emeğinize sağlık değerli hocam harika bir çalışma olmuş nicelerine inşallah tebrik eder hayırlı çalışmalar diliyorum selamlar saygılar
Mavi Masal72
Mavi Masal72, @mavimasal72
24.6.2026 16:17:32
5 puan verdi
Etkileyiciydi.Tebrik ederim hocam kaleminiz daim olsun.
serdarascioglu
serdarascioglu, @serdarascioglu
24.6.2026 12:25:35
5 puan verdi
YALNIZLIK..ZORDUR..ÇEKİLMEZ...! SEVGİLER .
Kartal 18
Kartal 18, @kartal18
24.6.2026 12:18:15
Tebrik ederim üstadım selam ve saygılarımla.....
Dost Kalem
Dost Kalem, @dostkalem1
24.6.2026 12:00:01
5 puan verdi
YÜREKTEN KUTLUYORUM ÜSTADIM, ANLAM, ANLATIM VE VERDİĞİ DUYGU İLE MÜKEMMEL ÖTESİ BİR ESER OKUDUM, YAZAN YÜREĞİNİZ DERT GÖRMESİN, NİCE GÜZEL PAYLAŞIMLARA, SAYGILARIMLA
İlyas Ateş
İlyas Ateş, @ilyas-ates
24.6.2026 11:59:31
5 puan verdi
Tebrikler selam ve saygılarımla
EZGİCE ŞİİR
EZGİCE ŞİİR, @alshasret
24.6.2026 11:43:11
5 puan verdi
Kutlarım güzel bir şiirdi.
k.doğanay
k.doğanay, @k-doganay
24.6.2026 11:23:22
5 puan verdi
Şiir yazmak bir yetenek işidir.
İster hece,ister serbest olsun
yazmak yetenek ister.
Şiir mutlaka kuralına göre yazılmalı.
Kuralına göre de okunmalı.
Sizin gibi güzel şiir yazanları
KUTLARIM.

Etkili Yorum
erbensalim
erbensalim, @erbensalim
24.6.2026 11:17:11
5 puan verdi
rde dikkat çeken en güçlü taraf, "yorgunluğun" bir yenilgi olarak değil, bir insanın hayat boyu başkalarına güç verirken kendi iç dünyasında nasıl sessizce tükendiğinin bir kanıtı olarak sunulması. "Sen herkese güç vermişsin de, kendi derdine olmamış çare" dizesi, fedakâr ruhların o ortak ve dokunaklı kaderini ne kadar çıplak bir şekilde yüzümüze çarpıyor."Ömür sessiz sessiz akmış hep" ifadesi, zamanın hızına ve insanın o akış içerisindeki dalgınlığına dair çok naif bir saptama. İnsanın dışarıya karşı sergilediği o sarsılmaz duruşun arkasında, kimselere anlatılmayan ve içe gömülen o kederin varlığı, dizeleri okuyan herkesin kendi çevresinden veya kendi içinden birilerini hatırlamasını sağlıyor.
Etkili Yorum
bdbedri
bdbedri, @bdbedri
24.6.2026 11:11:44
Üstadım..
Bu dörtlükler, sessizce yorulmuş bir ömrün en derin yerinden sızan bir feryat gibi...
Ak düşmüş saçlara, yılların iz bıraktığı yüze ve içine gömülen onca derde öyle içten dokunuyorsun ki, okurken boğazım düğümlendi. “Ne çok derdi içine gömmüş, ne çok yükü yalnız çekmişsin” dizeleri insanın yüreğine oturuyor. Çünkü hepimiz ya o “kardaş”ı tanıyoruz ya da o kardaşın ta kendisiyiz.
Şiir, sadece acıyı anlatmıyor; aynı zamanda o acıyı kimseye belli etmeden taşıyanların yalnızlığına da ayna tutuyor. En vurucu yanı da bu: Hem büyük bir empatiyle sarıyor hem de “Umut olsun sana her sabah” diyerek incecik bir ışık bırakıyor.
Gerçekten çok güzel, çok samimi ve çok insani olmuş. Kaleminize, yüreğinize sağlık. Bu şiir, sessizce yorulmuş nice insanın içinden “beni anlattı” diye
Alkışlıyor ve tebrik ediyorum..
Hüseyin ışık76
Hüseyin ışık76, @huseyin-isik76
24.6.2026 10:54:53
5 puan verdi
Yüreğinize gönlünüze sağlık üstat selamlar
Etkili Yorum
ramazancelik
ramazancelik, @ramazancelik
24.6.2026 10:44:47
5 puan verdi
hayatın ağır yükünü, acılarını ve yorgunluklarını kimseye belli etmeden, büyük bir asalet ve sessizlik içinde yalnız başına göğüsleyen fedakâr bir insanın iç dünyasındaki derin hüznü ve bu hüzne karşı duyulan dostane/kardeşçe empatiyi dile getirmektir.kalemin daim olsun inşallah
hosoglu
hosoglu, @hosoglu
24.6.2026 10:25:05
5 puan verdi
Nevbahar’ı düşlerken gönlüme hazan düştü
“Bu ne iş” soracaktım görebilsem Hızır’ı
Ol Rahmet damlaları hangi toprağa düştü?
Talih, gayret et dedi, vermiyorlar hazırı.
Zümrüt Kul Hasani
Zümrüt Kul Hasani, @hasanbelek
24.6.2026 10:13:01
5 puan verdi
Güzel redif ile harika bir şiir olmuş.
Kutluyorum harika şiiri ve usta şairi.
Selamlar saygılar sunuyorum 🙏✍️✍️
ASIKLUZUMSUZ
ASIKLUZUMSUZ, @asikluzumsuz
24.6.2026 09:20:54
5 puan verdi
Merhaba değerli dost kalem
Şiir güzeldi, her zaman ki tat ve deminde
Biz de okuduk ve kutladık yürekten, yalansız ve riyasız
Şiirle kal, sevgiyle kal, hoşça kal
neneh.
neneh., @neneh-
24.6.2026 09:16:33
5 puan verdi
Yürekten ve yüreklice yüreği yansıtan bir şiir.Kımet bilmek ne güzel.Üstad'a saygıyla.
AYSE 09
AYSE 09, @ayse09
24.6.2026 09:15:14
5 puan verdi
GÜNAYDIN
ÇOK GÜZEL ANLATIMDI
GEÇEN YILLARI
SAYGIMLA
Gülüm Çamlısoy
Gülüm Çamlısoy, @gulum-camlisoy
24.6.2026 09:14:35
5 puan verdi
yüreğinize sağlık hocam
selamlar saygılar
Beyzade
Beyzade, @beyzade2
24.6.2026 09:00:28
5 puan verdi
İnsan bazen sessizce yorulur.. Nede doğru.. Yüreğinize sağlık hocam çok beğendim dönüp dönüp okudum. Nicelerine inşallah.
nejat hoca
nejat hoca, @nejathoca
24.6.2026 08:53:16
5 puan verdi
Şiir, kardeşlik duygusunu içten bir samimiyetle dile getiriyor. Dizelerdeki sevgi ve bağlılık, okuyucunun kalbine sıcaklık yayıyor. Şair, kelimeleriyle hem özlem hem de vefa duygusunu ustalıkla işlemiş. Tebrikler; bu eser, kardeşlik bağını güçlü bir şekilde hatırlatıyor.
© 2026 Copyright Edebiyat Defteri
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Üyelik
Giriş paneli

Hesabınıza giriş yapın ya da yeni üyelik oluşturun.

ÜYELİK GİRİŞİ

KAYIT OL