5
Yorum
10
Beğeni
5,0
Puan
90
Okunma
BEYAZ GÜVERCİN
Seni tanımak istiyorum seni tanımak
Boyunu posunu kaşını gözünü
Sarışınmı sın esmer mi kumral mı
Ya gözlerin gözlerin ne renk
Siyah mı yoksa elamı mavide olabilir
Yeşil mi orman gözlüm yeşil mi
Sizin oralar nasıl
Deniz kenarımı martılar uçuyormu
Biliyormusun
Beyaz bir güvercin olmak
Uçmak sana gelmek
Seni bulmak istiyorum
Eğer deniz varsa
Martılar bilirmi seni
Penceren görüyor mu denizi
Deniz kızından bir damla
Deniz busesi getirsem sana
Sihirlidir bak alır acılarını
Dertlerini sıkıntılarını mutlu kılar seni
Seni tanımak bulmak istiyorum
Orman mı var sizin oralarda
Çamlıkmı dağlar rüzğar bir başka eser
Çam ağaçları aşkı fısıldar
Ya abu havası bam başkadır orman
Penceren bakıyor mu ormana
Rüzgar mutluluk getirir
Hafif meltem esince saçların oynaşır rüzgarda
Dalga dalga olur
Sevinç vardır her busesinde
Nasıl sizin oralar
Düz ovada bahar mıdır
Gelincikler açarmı pademler yalancı baharı yaşarmı
Papatyalardan taç yapsam başına
Yüzünde gülücükler açar mı ne dersin
Pencerende bahar yaşar mı
Neresi sizin oralar
Son bahar erken mi gelir
Yapraklar sararıp çabuk solar mı
Rüzgar deli delimi eser
Ne desin hazan mı yaşar sizin oralar
Anlat bana bak ben bir beyaz güvercinim
Seni arıyorum
Neresi sizin oralar
Kar çok yağar mı bembeyaz cennet mi olur
Yağışı çok güzel olur karın
Kelebekler gibi uçuşları korkmadan konarlar mı, pencere ne
Kar perisi geldi mi hiç elinde sihirli deyneyi ile
Bir dokunsa sana ben beyaz olur düşlerin
Hayallerin bembeyaz aynı kar taneleri gibi
Bütün derdin sıkıntın biter inan
Neresi sizin oralar bak beyaz güvercin uçuyor
Seni arıyor bilesin bir bulsa alnına sıcak bir buse konar
Sihirlidir ama inan buna bütün dertlerin biter
Acıların umutsuzlukların hepsini alıp gider
Bak havada bir beyaz güvercin görürsen
Bilki o benim seni arıyorum seni inan buna
Orman gözlüm inan buna
Ayşe KARAN
ORMAN GÖZLÜM
Uzun yıllar önceydi. Sanırım iki bin altı yılları idi. ilk babama mektuplar yazmaya başladım.
On yaşında kaybetmiş baba hasreti özlemi ile geçti yıllarım.
Ona acılarımı sıkıntılarımı anlatıyor onunla dertleşiyordum.
Mektupların yanı sıra şiirler yazmaya başladım,
Ve hikayeler. Kısa kısa çocuk masalları gibi.
Evet yazıyordum da, okuyan yoktu.
Bir gün ablamın kızı gelmiş ti.
Sanırım liseye gidiyordu.
Ona söyledim yazdıklarımı.
Görünce mutlu oldu,
Torunumun, bilgisayarı vardı da benim ilgi alanım değildi.
Hatice teyze sana bilgisayardan site bulayım oraya yaz dedi ve buldu.
Hadi şimdi bir şiir ekleyelim dedi ve ekledi buradan takip et ve yaz demiş ti.
Bir gün geçince torunuma sordum bak bakalım kim okumuş diy.
Baba anne üç kişi okumuş deyince bir şiir daha ekledi torunum yazmam böyle başladı.
Dört kişiydik. Neşe kızılyar, genç bir, çocuk, ve orman gözlüm rumuzlu biri.
Günler geçmeye başladı, güzeldi benim için
Yalnız orman gözlüm olan kişi haftada on günde bir geliyor. Yazdığı şiir ler, ayrılık, ölüm kokuyordu.
Bir gün yazdığı bir şiirine yorum yazıp sordum niye diye? bu hüzün cevap alamamıştım.
Onu tanımak istiyordum kimdi derdi neydi
Ona bir şiir yazdım
Beyaz güvercin diye
Ben bir beyaz güvercinim seni arıyorum.
Okuyunca çok duygulanmış.
Yorum bölümüne cevap yazmış.
Adım lale 25 yaşındayım, Münih de yaşıyorum İstanbul da sevdiğim var. Hüznüm ondan.
Kızım yaşın dasın ne var bunda üzülecek gider evlenirsiniz onu yanına alırsın.
Böyle yapanlar çok.
Burada açıklayamam, diye telimi istedi.
Verdim merakım fazla idi.
Hemen cevap verdi.
Bana kızım dedin çok mutlu oldum annemsin artık deyince çok sevindim
Evet anlat derdini seni dinliyorum.
Annem ben çok hasta yım ?
Ne hastası?
Karaciğer kanseri demez mi.
Nasıl üzüldüm. Yavrum gençsin yenersin.
Yok annem care yok
Dostluğumuz böyle başladı ara sıra telle konuştuk.
Yazıştık bir gün resimlerini gösterdi.
İnanamadım nasıl güzel di, yeşil di gözleri orman yeşili ve sarı saçlar.
Rabbim bu güzelliği kısa bir ömür vermiş.
Aramaları seyrekleş ti , yazmaları da.
Bir bayram arifesi aradı.
Sesi çok kötüydü, annem hastaneden eve geldim bayram diye merak etmişsindir yoktum.
Bana telefon. Konuşması yasak, seni çok sevdim, diye bildi duanı eksik etme.
Bir daha konuşamadık çok aradım teli hi açılma.dı
O günlerde torunum Kaan ım bu siteyi bulmuş. Bundan sonra buraya yaz diye.
Siteyi görünce oğlum ben burada nasıl yazarım bunca şair var ben neyim ki.
Daha iyi olur ilham alırsın demişti. Ve benimde bilgisayarım vardı eşim sürpriz yapıp bilgi sayar almıştı
Ama lale kızımı hiç unutmadım ona şiirler yazdım
Bu şiirleri okuyan bir takipçim Münih de yaşıyormuş. İzin verirsen araştırayım demişti.
Bende sade lale vardı soy adını hiç sormamıştım.
Sağ olsun dost aramış hastaneleri hatta gümrüğe bile soruştur muş .
Ne yazık ki binlerce lale koca şehirler de nasıl bulunurdu.
Kızımın mekanı cennet olsun o bir Melek ti
Yıl iki bin sekizden bu yana buradayım ve çok güzel günler geceler yaşadım
Yaşamaktayım rabbime hesapsız şükür ediyorum.
Kadim dost kadir bey namı süper baba manevi kızını anlatmıştı babalar günü bende lale kızımı anlatmak istedim sizlere
Hatalarım kusurlarım af ola.
AYŞE KARAN
5.0
100% (6)
Hesabınıza giriş yapın ya da yeni üyelik oluşturun.