===OKU===Oku... Oku... Oku.! Rabbimin ilk emriydi bu... Yaradan rabbinin adıyla oku... Bu vahiyle, Alem aydınlandı; Bu vahiyle, cahiliyet sonlandı; Bu vahiyle, Dünya nurlandı.... Oku... Oku... Oku.! Beşikten mezara kadar oku... Kurtuluş ancak bu... Bilim için oku... Teknoloji için oku... İnsanlık için oku.... Vatanın için oku.... Dinin için oku... Kendin için oku... Oku... Oku... Oku.! Beşikten mezara kadar oku... Kurtuluş ancak bu... Yılmaz Çelik |
Oku...
Ne muhteşem bir anahtar değil mi (!) ?..
Sadece kutsal kitabımızda ki ilk ayet oluşu nedeniyle değil elbet. Kaldı ki bir ayetimiz de ''hiç okuyanla okumayan bir olur mu'' demektedir.
Bütün bunların dışında güncel yaşantımızda okuyanla okumayanlar arasındaki farkı bariz bir şekilde görmekteyiz.
Okumak derken bunu ister eğitim yönünde değerlendirin isterse kendi çabanızla yine kendinizi donatmanız şeklinde yorumlayın, her ikisi de mutlak farkı ap açık ortaya koyuyor.
Okumak nedir?
Öncelikle şunu söylemek istiyorum: Okumak; tekrar etmek değildir. İdrak etmektir!..
Okumak, idrak etmeyi amaçlayarak okumak değildir, doğal bir sürece bırakarak okumaktır. Zira o doğal süreç amaca mutlaka ulaştıracaktır.
Günümüzde, yazılanları okumak ya da birilerinden dinlemek şeklinde şekillenmiyor mu düşünsel dünyalarımız. Okumanın bile silah olarak kullanılabileceğinin farkında olan art niyetli bazı ideolojik çevreler bu silahı en insafsızca kullanmıyorlar mı(!) ?...
Kutsal kitabımız bile bir çok tarikat (sonradan türedilerin) onlarca sözde dinsel anlatımlar adıyla yazdıkları kitaplarla ötelenmiyor mu?
Öyle ise okumanın etkisi sabittir. Yazmak ise şekillendirmenin öncülüğünü yapmaktır.
Görüyorsunuz ya şair, şiiriniz bana neleri düşündürttü?
Kutluyorum efendim.
Sevgi ve Saygılarımla...
Öyle ise