(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
piç şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
piç şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Gebe bıraktı bu şiir beni Günahsız şehirde Günahkâr bir piç doğuracağım şimdi. =================== Bazı günahlar,diğerlerine göre daha saf daha güzeldir Sizin şiiriniz gibi.. Tebrikler kaleme ..
Gebe bıraktı bu şiir beni Günahsız şehirde Günahkâr bir piç doğuracağım şimdi.
bu şiir de benim kafamı karıştırdı, keşke doğanların babaları hep şiir olsa, şiirden doğan çocuklar da beste! güzel bir şiir okudum tebrikler nesliniz besteler olsun dileğiyle, sevgilerle yaşayın ve yaşatın
kutlarım akıllı adamın halı başkadır şiire gelince sağ gösterip öğle bir sol kroşe patlatmışsın kı yiğenin aklı şaşmış kutlarım son günlerin moda sözü ben lafımı ortaya korum alan alır almayan ? yüreğine sağlık sevgiler
Bir sokak ortasında, bir dört duvar arasında. Bir " kol kırılır kalır yen içinde" bir tarlada, bir arabada, bir okulda nerde olursa olsun artık öylesine gözleri dönmüş ki insanların, hani kadın, yaşı sekiz olmuş, yirmi olmuş, atmışında olmuş hiç önemli değil nasıl çocuklar getirecek dünyaya önemsemeden indiriyoruz bir daha bir daha darbeleri.
Bakalım yeryüzünde istenmeyen daha kaç çocuk doğacak dünyaya ve kaç bebek bitecek yine bu canavarlaşmış nefislerden.
Kaleminizi yürekten kutluyorum ve duyarlılığınız için çok teşekkür ediyorum. Saygılar yüreğinize
doğsun da şiir olsun adı her örtünün sakladığı bir kir vardır derler ruhumuzun derinliklerinde yatan isyanda kimbilir neler gizlidir... bu şiir çok anlamlıydı yüreğinize sağlık sevgiler...
Tersinden okuyacagim dedim ya, okuyalim bakalim. (Insallah sair kizmaz ama özünde kalacak tabi, bu sadece siiri anlamak icin.
Günahkâr bir piç doğuracağım şimdi. Günahsız şehirde Gebe bıraktı bu şiir beni tek hazinesi. çalınmış yırtıyor sokakları gecenin ayazı sarıldığı kefeni bir ölü yırtmış çivisiz tabutu günahsız şehrin Bana ait olmayan bir gülüş var yüzümde. Ölü bir adamın elbiseleri üstümde
Herhangi bir siiri tersinden okursan anlami kaybolur, bu siirde tamamen ayni sözlerle anlami kaybolmuyor degisiyor, pic yukarlara cikiyor, sonunda degil,. sonunda olmayinca akil baska yerlere ucuyor. Acaip bir sey bu, Siirde bahsi gecen gebe kadin dünyaya hayata inat bir pic doguracagim da görsünler der cesine güclü imajini gösteriyor. Tersinden öyle yansidi bana, yani yasananlari yasadim picim dogu, olan oldu simdi size gösteririm size.
Düzünden okuyunca kadin gücsüz imaj birakiyor, basina gelenleri anlatir ve sonunda kaybetmis imaji, yani daha picim dogacak sonra ne olur, nasil yasarim sorulariyla bogusan bir kadin. görüyoruz.
Felaketler gelmeden insan o felaketlerle yasayamam sanar cünkü. Ama o felaketler geldiginde, ona deli gibi bir cözüm arar ve bulur. önceden üstesinden gelemeyecegimi düsünen ayni Insan bas basa kalinca felaketinle, o zaman güclü olur.
Umarim anlamissinizdir. Bir hata olmussa siiri tersinden okumak simdiden özür dilerim, siiri hic bir sekilde degistirmek degildi niyetim, güzeli düzgün olani, ama böylece karmasik bir siiri her boyutu ile okumak daha egitici diye düsündüm. Affiniza siginarak tersine cevirmekten gecemedigim icin, umarim rahatsiz olmadiniz, masun adam:))
sana kızmak mı? inanamıyorum nasıl düşünürsün böyle bir şeyi. şiirimi çarp, topla, çıkar ve böl. içindekileri dışına çıkarıncaya kadar. ben yazmış olabilirim ama sizin okumanızla anlamı benim için daha bir büyür. şairin şiiri yazarken içdünyasına girmek bu tür bilmece usülü şiirlerde zordur.bende başka arkadaşlarımınkinde zorlanıyorum çünkü.ama çabalamak görmeye çalışmak ve sizde bıraktığı izlenim bana başka kapılar da açıyor.saol can.
şiirin ana teması, ölüye veya masum bir meleğe bile insanoğlunun acımasız tavrını anlatırken soyut kavramların suçlanmasından dolayı rahatsızlığımı dile getirmeye çalıştım. hayat suçsuz zaman suçsuz şehir suçsuz suçlu olan tek insan.
günahsız şehrin çivisiz tabutu bir ölü yırtmış sarıldığı kefeni gecenin ayazı çocuğun avazı yırtıyor sokakları çalınmış tek hazinesi. Hazineler ve piçler herkesin değer yargısına göre değişir. Bana hazine olan başkasına yaramaz çöp olabilir.Dahası uzun . Tebrikler
Anlamını yakalamak kadar kolay olmasa gerek şiirin teması, Bir piç doguracak kadar işkencelerden çıkmış kelimeler Nerden sıksanız diger taraftan fışkırıyo anlamlar Tebrik ederim Zekice
ilk defa ne diyecegimi bilmiyorum benide böyle bir durumlara gelebilmem aklimin ucundan gecmezdi. simdi bir daha okuyayim, ölü adami bilmem ama
"bana ait olmayan bir gülüs vardi yüzümde" = mükemmel, cünkü bazen bende bana ait olmayan bir gülüsü yakalarim kendimde ama kalir sonra bende, kalma nedeni kendime yakistirdigim icin,, burasi cok güzeldi. (benden 10 puan)
sonra: siir gebe birakti himm yukarda ölü adamin elbiselerini simdi anladim. Günahsiz sehirde bir günahkar pic doguracak, hiiim bu siiri birde tersinden okusak nasil olur diye düsünüyorum bi deneyelim, bakalim ne cikacak. Süper beyinler böyle siirler yazar cok tebrik ediyorum, hem incesinden hemde tam oturmus bir göktasi gibi. Ellerinize saglik
Günahsız şehirde
Günahkâr bir piç doğuracağım şimdi.
===================
Bazı günahlar,diğerlerine göre daha saf daha güzeldir
Sizin şiiriniz gibi..
Tebrikler kaleme ..