Allah tuzak kuranların en hayırlısı.
Allah tuzak kuranların en hayırlısı.
Faiz Osmanlıya ehven-i şeri kazndırdı mı Hanedana hayır ama devlet devam etti yani halka sabi çocuklara hayır getirdi ehveni şr de hayırdır beterin beterine göre.."A-Z"kıymettedirşerler de hayırlar da sen der Kur’an en kıymetli hayırları seç buna da ihsan dedi Kur’an Allah en yakın eden kiminenamaz kimine teknoloji üretmektir...Namaz dinn direği ama bazısının sevab terazisinde nmazı hafif kalır nükler üreteten...Allhtır takdir edecek olan "namaz dinin direği"derken bu yaşanmışlıkları örtm kafir olursn o tefsirinle o örtmenle...Örtme yaşanmışlıkları çoğattıkça çoğalt zenginleştir esba-ı nuzülünü ayetin tahriftir eğilse tefsirin... Allah tuzak kuranların en hayırlısı mesela...CHP nin İŞ bankasına ki prası hayır mı-şer mi getirecektir CHP ye Allah bilir Allh tuzak kuranların en hayırlısıdır... Allah tuzak kuranların en hayırlısı."Tevbe için de tuzak kürara yaşanmışlıklar tevbe ile bitmişse hz Adem cennetten çıktı sonuç tevbe ile bitti tuzak kurdu Allah yani imtihan etti...sınıfı adem geçti daha küçük tuzakları geçemez çocuklar ise...nuh TUFANIN etkisini sıfırla çarptı gemi sıfırla çarpma işlemi gibiydi o gün...Asa da firavunun gücünü sıfırla çarptı...Nükler japonyanın gücünü sıfırla çarptı...Tuzaktı nükler Japonya için...veremedi imtihanını japonya...çünkü üretemedi ki nükler...veya ondan koruyacak sistemleri...zina kötü dedirtmek için kişiye para verir zina sevgisi de.Para bitince"Aman zina etme"der adam Yaşanmışlıklar ilahi dini öğretir esmayı Allahı tanıtır...mihenk taşıdır delildir... “Onlar (sana) tuzak kuruyorlar(dı). Allah da (buna karşı) tuzak kuruyor(du). Allah tuzak kuranların (tuzakları boşa çıkaranların) en hayırlısıdır.” Bu ifadenin bir benzeri Hz. İsa’ya yönelik olarak Âl-i İmrân 3/54’te de yer almakta Allah peygamberlerine ihlaslılara tuzak kuranların tuzaklarını boşa çıkaranların da en hayırlısıdır... İşte ayet:(Ey Resulüm! Hatırla) O vakti ki; inkârcılar Seni tutup bağlamaları (ve hapse atmaları) veya öldürmek (suretiyle Senden kurtulmaları, ya da Seni ülkenden çıkarıp) sürgüne yollamaları için, aleyhinde tuzak kuruyor (ve hesap yapıyorlardı). Onlar Sana bu hileyi düşünürken, Allah da onlara tuzak kuruyordu. (Sana hicret emri vererek; Medine’ye gitmeni ve İslam devletini kurarak geri dönüp Mekke’yi fethetmeni ve müşrik düzenlerini tepelemeni kolaylaştırıyordu.) Doğrusu Allah, tuzak kuranların en hayırlısıdır. Enfal/30) Enfal /30 ayetin bir diğer meali ve tefsiri...Keşke yaşanmışlıklar ile bu tefsiri daha da zenginleştirsek tefsirle fakir...zengin tefsir yaşanmışlıkları çoğaltırsak oluşur...Tatmin etmiyor ihlasa erdirmiyor.Kalpleri titretmiyor eski tefsirler artık çünkü.esba-ı nüzuldur yaşanmışlıklar...asrında da ayet esbabı nüzul yaşanmışlıkar var onl ile kalpleri itret yni tevbeye getirt... Hatırlar mısın? İnkâr edenler seni etkisiz hale getirmek veya öldürmek ya da yurdundan çıkarmak için tuzaklar kuruyorlardı; onlar tuzak kuruyorlardı Allah da bozuyordu. Tuzak bozma işini en iyi yapan Allah’tır. (Enfal/30) İşte enfal /30 ayetin tefsiri... Medine’ye hicret izni verilince birçok müslümanın oraya göç ederek yeni bir yurt edinmeleri, kendi kabilelerinden olmayan kimselerle birleşip bütünleşmeleri, Hz. Peygamber’in de Medine’ye giderek müslümanların başına geçmesi ve Medine’de güçlenerek kendilerine zulmeden Mekkeliler’e karşı savaşması ihtimali müşrikleri korkuttu. Probleme bir çare bulmak üzere Dârünnedve denilen meclislerinde toplandılar. İleri sürülen şu teklifleri sırasıyla müzakere ettiler: 1. Daha önce gelip geçmiş ve içinde yaşadığı topluluğa ters düşmüş şairlerden Züheyr ve Nâbiga’ya yapıldığı gibi bunu da hapsedelim, bağlayalım, yiyecek içecek vermeyelim, ölüp gitsin. 2. Sürgüne gönderelim, bizden uzaklara gitsin, gittiği yerde ne yaparsa yapsın, bizi ilgilendirmez. 3. Her kabileden bir genç seçelim, birlikte gidip onu öldürsünler. Katiller bu kadar çok ve çeşitli kabilelere mensup olunca onun kabilesi bunların hepsine karşı intikam savaşı açamaz, diyete razı olur, onu da öderiz. Bu sonuncu teklif Ebû Cehil’den gelmişti. Tarihçilerin kaydettiğine göre Necidli bir ihtiyar kılığına girerek müzakereye katılan şeytan, birinci teklifi, “Gelip kurtarırlar”, ikinci teklifi “Gittiği yerde insanları, çekici kişiliği ile etkiler, taraftarlarını çoğaltır, sonra gelip sizi mağlûp eder ve dilediğini yapar” diyerek tenkit ve reddetti. Ebû Cehil’in teklifini ise beğendi ve kabul edilerek uygulanmasını telkin etti. Şeytanca olduğu için şeytana nisbet edildiği anlaşılan bu teklif oy birliği ile benimsendi. Ancak durum Resûlullah’a bildirildiği için o da tedbir aldı, yatağına Hz. Ali’yi yatırdı, kendisi de kuşatma altındaki evinden, Allah’ın yardımı ile kimseye görünmeden çıktı, Hz. Ebû Bekir ile birlikte Medine’ye hicret etti (İbn Hişâm, Sîre, II, 123-128). Müşrikler Hz. Peygamber’i tesirsiz hale getirmek için tuzak kurdular, o da Allah’ın izin ve irşadı ile onların tuzaklarını bozdu.(Kur’an Yolu Tefsiri Cilt: 2 Sayfa: 686) |