ayet hadis icma kıyas ...örf adet geneli kapsmaz...
ayet hadis icma kıyas ...örf adet geneli kapsmaz...
Deney-tecrübeürünüdür ayet-hadis kıyas-icma da...genel hüküm değildir.Ne miras ayati ile genel hüküm verilebilir ne de hz Aişenin 9 yaşında evliliği ile...Peygamberin niyeti de önemli.o niyetin dşında 9yaşında ki kız elendirilemez yani... Esma genel ölçüdür ama ayet hadis icma kıyas ...örf adet geneli kapsmaz...domuz eti haram der ama haram olmadığı yerler var Ayettir peygamber kıssaları da ama genel hüküm verieez onarla esmaayetleri de ayet v genel hüküm verilir onlarla..Çünkü sınırlı ene sınırlı tcrübe sınırlı ştşare ile genel hüküm verleme.Uhut savaşı gnç sahabelerin firiydi yani eksik nurdu.Önder ur değildi.uhtta bu fikir zararlı oldu.eksik iştişa de zararlıdır.eksik deney eksik tecrübe de .ama ayetler hadisler ahirette karşılaşacağımız soruları öğretmeye yeterlidir... Evet...eylemler haller fikirler duygular ne iyi ne de kötü.Allah içinse iyi ene içinse kötü.İçki iç şifa amaçlı ise alternatif hap yoksa Evet...Kısas haramları helal eder.Rıza erdemleri erdemsizleştirir.örflerle kavga eder."Baba ile oğulun arasını açtı peygamber..."örfü yık Evet...Hac neyi mi öğretir.Şeytanı taşla Kabeyi tavaf et...sadece Kabeyi tavaf yeterli değil...Kahra da lütfa da hadim ol.Rahmet bundadır Evet...Menfaatleri uğruna ahlaksızlık yapana rıza için Ahlaksızlık yapılır...değilse cihad terk edilmiştir...hile de yapılır...Kısas bu...Bize yakışmaz ...deme. Esma sahibini öv.esma sahibi olmayan zaten ilah değil...Ululadığın ilah esmalı mı..eksik esmalı mı.cihadsız namazla razı oluyor mu Aracıya o da samedir demdikçe aracı ilah olmaz.İlimde esmada Allaha denktir demedikçe de"Enel-hak"diyen ...hak esmasında Allaha denkim emedikçe "Biz oldum esmada Allahla dmiştir…" |