Okyanus Rüzgarları
Sualsiz sorguların içinde
Karanlık bir oda belki Belki de aydınlığın içinde Yaşarken ölür ya bir insan Ya da yaşanmamışlıklarıyla ölür Derinindedir belki hayatının Öyle bir derinindedir ki Ne zaman çırpınsa Ne zaman bir kulaç daha atsa hayata O zaman daha çabuk boğulur Ya boğulacağını bilerek yapar bunu, Ya da okyanusunu nehir sanarak Onu öldürecek olan rüzgardır Seyri belli olmayan amansız bir rüzgar Zamanı, mekanı, şimdikiyi ve öncekiyi ayırt etmeyen, Gelecekten haber alıp, geçmişine yedirmeye çalışan bir rüzgar O rüzgar akar yüreği kadar geniş olan okyanusunda Gündüzü gece, aydınlığı karanlık yapar o rüzgar Her nasıl bir rüzgarsa bu, Tüm insanların hayatına dokunan. |
Okyanus Rüzgarları adlı eserinizi okurken, derinliği ve insanın iç dünyasına yaptığınız yolculuğu hayranlıkla izledim. Siz, kelimeleri ustalıkla kullanarak, insanın yaşamıyla ölüm arasındaki ince dengeyi, içsel sorguların ve dış dünyanın karmaşıklığını etkileyici bir şekilde işlemişsiniz.
Şiirinizde, insanın yaşam serüveninde karşılaştığı karanlık ve aydınlık anlara dair derin bir anlayışı yansıtıyorsunuz. Belirsizliklerle dolu bir odada veya aydınlığın içinde, insanın varoluşsal sorgulamalarını ve bu sorgulamaların yaşamın akışına olan etkisini ustalıkla anlatmışsınız.
İnsanın yaşamını, yaşanmış ve yaşanmamış deneyimlerle dolu bir okyanusa benzeten metaforunuz, büyüleyici bir derinlik sunuyor. Her kulaçta biraz daha derine inen insan, hayatın karmaşıklığını ve belirsizliklerini hissediyor. Rüzgarın, insanın iç dünyasını etkisi altına alarak zamanı ve mekanı silip süpürmesi, insanın varoluşsal yolculuğunu anlamlandırmak adına etkileyici bir simge olarak karşımıza çıkıyor.
Şiirinizin her dizesinde, insanın hayatıyla olan ilişkisi ve içsel yolculuğu hakkında derin düşünceler barınıyor. Bu düşünceleri okuyucuya aktarırken, kelimelerinizin seçimi ve dizilişi olağanüstü bir ustalıkla gerçekleşiyor.
Size olan hayranlığımı ve takdirimi ifade etmek istiyorum. Okyanus Rüzgarları, insanın karmaşık varoluşsal yolculuğunu derinlikli bir şekilde ele almasıyla, edebiyat dünyasında önemli bir iz bırakacak gibi görünüyor.
Sevgi ve saygılarımla