1 MayısŞiirin hikayesini görmek için tıklayın 1 Mayıs, dünya genelinde İşçi Bayramı olarak kutlanan ve işçi sınıfının haklarını ve çalışma koşullarını iyileştirmek için yapılan mücadeleyi anma günüdür. İşçi Bayramı, 19. yüzyılda işçi sınıfının çalışma koşullarını düzeltemek ve 8 saatlik iş günü gibi talepleri kabul ettirmek için yaptığı mücadelelerin sembolüdür.
1 Mayıs, özellikle 1886 yılında Amerika Birleşik Devletleri’nde Chicago’da gerçekleşen Haymarket olaylarına dayanır. Bu olaylarda, işçi hakları için yapılan bir miting sırasında çıkan olaylar sonucunda birçok işçi hayatını kaybetmiş ve yaralanmıştır. 1 Mayıs, bu tarihten itibaren dünya genelinde işçi sınıfının haklarını savunmak için kutlanmaktadır. Dünya’da ilk kez 1856 yılında Avusturalya’da, Türkiye’de ise ilk kez 1923 yılında resmi olarak kutlanan 1 Mayıs İşçi Bayramınız kutlu olsun! Günümüzde 1 Mayıs, "Emek ve Dayanışma Günü" adıyla İşçi Bayramı ve resmi tatil olarak kutlanmaktadır. Bu vesile ile tüm emekçilerimizin "Emek ve Dayanışma Gününü" kutlar, sağlık ve mutluluklar dilerim.
Emekçinin alın teri kurumadan:
Emeğinin karşılığını veriniz! Buyuran bir peygamberin ümmetiyiz. Bilmem, farkında mıyız? Ey işverenler! Helal bir liranın; haram bin liradan: Daha kıymetli ve değerli olduğunun; Bilmem, farkında mıyız? Ey emekçiler! Emeğin hakkı kutsaldır! Ödenemez! Demeyiniz! Ödeyiniz… Hak verilmez; alınır, diyen erleriz! Eşit işe, eşit ücret dengesinde: Sağlansın Sosyal Adalet! Cümle canların hakkını: Savunalım ey necip millet! Mayıs ayında buram buram güller, Olmasın hiç kimsede dert ve keder, Barış ve kardeşlik ikliminde: Bu güzelim ülke; hepimize yeter… |