..... SİYASET.....
Girme içine, çıkamazsın
Derin bir kuyudur, siyaset Arama doğru, bulamazsın Yalanın, yoludur siyaset... Seçimlerde, çok yalvarırsın Nicelerini, kandırırsın Eğriyi, doğru sandırırsın Yamukdur, yumukdur siyaset... Bir kamyon, adamla gezersin En önce, onları ezersin Her gölete, girip yüzersin Bataklık bir, göldür siyaset... Rey için, namaza başlarsın Hergün, cuma namaz kılarsın Minberde, hocayı satarsın Camide, hutbede siyaset... Seçim geldi, vaat çok olur Seçimden sonra, bak ne olur Dul karılar da, koca bulur Karı koca, umut siyaset... Yalanım varsa, siz söyleyin Seçimden sonra, bak gözleyin Yanlışı varsa, siz düzleyin Hiç umrumda, değil siyaset... MARAŞLI/ŞAİR. /SERVET AKDEMİR |
"Girme içine, çıkamazsın
Derin bir kuyudur, siyaset
Arama doğru, bulamazsın
Yalanın, yoludur siyaset..." diye giriş yapmış olsa da; sanırım burada geçen siyaset kelimesinden kasıt günümüzde uygulanan siyaset diye sergilenen politikayı kastetmiş ve onu ifade etmiştir. Çünkü bilindiği üzere siyaset bir bilim dalıdır ve onda yalan dolan farklı zamanlarda farklı ifadeler kullanılması bir gün beyaz denilene ertesi gün siyah denilmesi gibi yani açık açık riyakarlık hilekarlığın olmadığı bir tarzdır. Bu kapsamda gerçekten siyaset yapılsa bunların hiç biri olmaması gerekir. Bunun yerine gerçek somut temellere dayalı yapılan, yapılacak vaatler, plan ve projeler karşılıklı olarak ortaya bir bir konur vatandaşlarda kendisine göre uygun ve gerçekçi olanı seçer ve uygun nitelikteki yöneticileri başa getirir veya gelmesini engeller.
Ancak şiir de ise mevcut uygulanan durumu esas alınarak şiiri kaleme almış olmalı ki, şiir günümüz politikası açısından cuk otursa da siyaset bilimi açısından açıklanamayacak kadar siyaset kelimesinin anlam ve kapsamından uzak ve yabancıdır. Fakat benimde bir kelimenin anlam kaymasını esas alarak komple şiiri eleştirdiğim anlaşılmamalı, şiir olarak elbette anlamlı mesajı net ve akıcıydı tebrik ediyor nicelerine diyor esenlikler diliyorum.
Kalıcı nice şiirlere diyor saygı ve sevgilerimle şen ve esen kalınız.